نسیم گیلان

آخرين مطالب

مادرانی که عشق را معنی می دهند اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - مادر کلمه مقدس، فرشته فداکاری و آرامش بخش خانواده است که عشق، ایثار و از خودگذشتگی را مفهوم داده و به این واژه ها معنی می بخشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کلمه مادر در همه فرهنگ ها مقدس شمرده شده و مورد احترام ویژه قرار گرفته، او انسانی مهربان، سرشار از محبت، عشق، ایثار، فرشته فداکاری و مهربانی هاست که هیچ چیز را از فرزندان خود دریغ نمی کند.
در نخستین همایش زن و فرهنگ سلامت که امروز (شنبه) از سوی شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت گیلان و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در رشت برگزار شد، مادرانی دعوت بودند که از سوی مسئولان برگزاری این همایش به عنوان مادران نمونه معرفی و نشان شهروند مسئول را دریافت کردند.
معصومه علی محمدی از سیاهکل، انسیه پرتوی از عمارلو، لیلا عاشوری و رقیه نیک اندیش از رودبار و آمنه یحیی زاده از املش پنج مادری که امروز به پاس همه سختی هایی که در خانواده برای نگهداری از فرزندانشان متحمل شدند، نشان شهروند مسئول را دریافت کردند.
بشیر متولد 1375 است، پدرش 10 سال گذشته از دنیا رفته، در منزل قدیمی و کاه گلی مادربزرگ به همراه مادر در شرایط سخت زندگی کرده، او با کمک و حمایت های مادرش موفق به قبولی در رشته پزشکی شد و هم اکنون در ترم پنجم رشته پزشکی تحصیل می کند، مادرش معصومه علی محمدی که امروز در نخستین همایش زن و فرهنگ سلامت تجلیل و نشان شهروند مسئول را دریافت کرد، به خبرنگار ایرنا، گفت: همه سختی ها و شرایط سخت را برای موفقیت فرزندم گذراندم و اکنون شکرگذار خداوند هستم.
ستاره متولد 1371 دچار بیماری کلیوی است و پنج سال دیالیز می شد، چند وقت پیش پیوند کلیه انجام داده، مادرش انسیه پرتوی سالمند و بیمار است، او با همه مشکلات از او نگهداری می کند، این مادر نمونه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فرزندم همه زندگی من است، در مدتی که دیالیز می شد خیلی سختی کشیدم اما اکنون خوشحالم که بالاخره پیوند کلیه برای فرزندم انجام شد.
نیهاد متولد 94 و نیایش متولد 92 است، پدرشان حدود دو سال گذشته فوت کرده، هر دو بیمار و ضعف سیستم ایمنی و ضعف بینایی دارند، نیایش دچار مشکل سرطان خون شده و تحت درمان قرار دارد، مادر این فرزندان با تمام وجود پرستار واقعی فرزندان خود است، او امروز موفق به دریافت نشان شهروند مسئول شد.
رونیکا متولد 93 ، ناشنوا و بیمار تشنجی است، مادر با تمام وجود با ایثار و عشق از فرزندش مراقبت می کند، معصومه هم متولد 83 است پدرش از دنیا رفته، از کودکی دچار بیماری کلیوی بوده اما با توجه به شرایط سخت خانواده و مشکل در تامین هزینه های درمان دیر اقدام کرده، اما با کمک خیرین در بیمارستان لبافی نژاد تهران تحت درمان قرار گرفته و در زمان حاضر تحت نظر است، سال گذشته نیز به علت بیماری تومور و تشنج در بیمارستان پورسینا رشت بستری و غده تومور او خوش خیم تشخیص داده شد و طبق صلاحدید پزشک تحت مداوا و درمان قرار گرفت؛ او با حمایت های مادر در درس بسیار کوشا و عالی است.
مادر رونیکا و معصومه نیز به پاس درک معنی درست از مادر و از خودگذشتگی موفق به دریافت شهروند مسئول شدند.
این مادران نمونه گیلان از سوی شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان انتخاب و تقدیر شدند و نشان شهروند مسئول را دریافت کردند.
رئیس شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان گیلان به خبرنگار ایرنا، با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه و در خانواده گفت: بی اغراق همه ما می دانیم که زنان چه نقش ارزنده ای در سلامت و آرامش خانواده دارند.
فرحناز مظفری افزود: شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت به عنوان یک سازمان مردم نهاد که تمامی فعالیت های آن غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی بوده در موضوع بهداشت، پیشگیری و درمان فعالیت می کند.
وی بیان داشت: شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان در اواخر سال 96 با جذب 21 نفر از زنان خوش فکر و متخصص و به منظور تشکیل اتاق فکر از طریق ایجاد کارگره های تخصصی شروع به کار کرد.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی برای تشکیل دوره های آموزشی احیای اولیه اورژانس برای عموم زنان به صورت رایگان توسط متخصصان علاقمند با همکاری گروه های پرستاری و در صورت لزوم همکاری هلال احمر و سایر دستگاه ها، ارتباط و اعلام همکاری با کانون های فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ارتباط با تولیدکنندگان صنایع غذایی برای تولید مواد غذایی سلامت محور از جمله دستاوردهای شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع سلامت گیلان است.
مظفری ادامه داد: تحقیق و بررسی در مورد عملکرد موسسه های خیریه مردم نهاد و تشکیل بانک اطلاعاتی برای جلوگیری از موازی کاری، دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی از طرف زنان خیر استان گیلان، ارتباط و اعلام همکاری با اداره غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان برای ارائه و تولید اطلاعات دارویی و غذایی بر اساس شاخص های سامانه یکپارچه بهداشت یا سیب سلامت برای ارتقاء سطح سلامت جامعه از دیگر فعالیت ها و دستاوردهاست.
نخستین همایش زن و فرهنگ سلامت روز شنبه از سوی شورای مشارکت های مردمی زنان مجمع خیریه سلامت گیلان و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت برگزار شد.
7286/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/80773/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور

تامین نفت سفید 11 هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

قابل توجه فعالان اقتصادی