نسیم گیلان

آخرين مطالب

بررسی طرح تجاری - اداری سازی دفاتر صنوف نیازمند کارشناسی بیشتر است گفتگو

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- در پی ارائه طرح تجاری - اداری سازی محل کار پزشکان، وکلای دادگستری، مطبوعات، مهندسین و دفترخانه‌ها به مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با مصوبه شورای عالی استان‌ها جلسه‌ای به همت کانون دندانپزشکان استان گیلان و با حضور قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و مهندس کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و روسای گروه‌های ذینفع برگزار شد.

عظیم قلی‌زاده، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دندانپزشکان گیلان در خصوص طرح تجاری - اداری سازی دفاتر برخی از مشاغل و حرفه به مجلس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارائه چنین طرحی برای تصویب به مجلس می‌تواند تیشه به ریشه این نوع فعالیت‌ها بزند.

وی افزود: وکلا، پزشکان، دندانپزشکان، مطبوعات، مهندسین و سردفترداران خدمات به جامعه ارائه می‌کنند و بحث تجاری سازی دفاتر با بحث خدمت رسانی این قشر به مردم منافات دارد و در صورت تصویب این طرح بسیاری از شاغلین این صنوف با چالش جدی مواجه خواهند شد.

قلی‌زاده با اشاره به وجود 6 کارگروه در انجمن صنفی دندانپزشکان گیلان، عنوان کرد: کارگروه خیریه این انجمن در 13 شهرستان گیلان به صورت رایگان به کودکان بی سرپرست، بد سرپرست، اتیسم، معلول و عقب مانده ارایه خدمات می‌دهد و این کار باعث افتخار ماست؛ همچنین هزار و 200 کودک بی سرپرست، بد سرپرست و ... از خدمات پزشکی رایگان بهره می‌برند و امیدواریم که بحث تجاری - اداری سازی به خدمات دندانپزشکان لطمه وارد نکند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دندانپزشکان گیلان در زمینه کارگروه حقوقی این انجمن گفت: برای نخستین بار کارگروه حقوقی توانست حکمی از دیوان عدالت اداری در زمینه شهرداری رشت اخذ کند و این انجمن به جد پیگیر مطالبات قانونی این قشر خواهد بود.

در ادامه ابوالقاسم پیروزی، رئیس انجمن‌های پزشکی استان گیلان نیز اظهار کرد: صنف‌هایی که تاثیرگذار بوده‌اند در سطح کشور همواره نقش زیادی داشته‌اند و این صنوف باید موارد و مشکلات خود را بیان کنند. باید روند را طوری پیش ببریم که بتوانیم بر طبق قانون به اهداف مورد نظر خود برسیم.

دوگونچی، رئیس انجمن پزشکان عمومی رشت نیز در این جلسه عنوان کرد: تشکیل شورای بین صنوف می‌تواند در رسیدن به خواسته‌های گروه‌های ذینفع راهگشا باشد.

وی، با اشاره به دغدغه صنوف، گفت: عدم کارشناسی طرح‌های ارائه شده به مجلس می‌تواند فشار مضاعفی را به صنوف خدمت رسان تحمیل کند و تشکیل شورای بین صنوف در جهت پیگیری خواسته‌های مختلف تاثیرگذار خواهد بود.

کریم خورسندی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز گفت: با اجرای طرح مذکور قطعا به همه حوزه‌های مربوطه آسیب جدی وارد خواهد شد و در این بین مطبوعات و رسانه‌ها که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجهه هستند بیشترین لطمه را خواهند دید.

وی افزود: متاسفانه افرادی که چنین طرح و لوایحی را دنبال می‌کنند اشرافی بر امور جاری جامعه ندارند و از خدماتی که جامعه پزشکان، خبرنگاران، وکلا و ... به مردم می‌دهند، بی خبرند.

وی خاطرنشان کرد: برای عدم تصویب چنین طرح‌های اشتباهی قطعا جامعه رسانه‌ای ایستادگی خواهد کرد و در این راه و برای حذف آن از ظرفیت نمایندگان محترم گیلان و مجمع نمایندگان استان بهره خواهیم برد.

 علیرضا خصوصی، رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی نیز در این نشست گفت: تغییر کاربری دفاتر پزشکان، وکلا، سردفترداران، دندانپزشکان، مهندسین و مطبوعات به کاربری تجاری مغایر با بحث ارایه خدمات توسط این مشاغل است. هیچکدام از قوانین تجاری شامل حال این گروه می شود و اقدام مزبور باید از سوی مجلس رد شود.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در این جلسه پس از استماع اظهارات حاضران، عنوان کرد: بیان دغدغه‌های این جمع نشان می‌دهد که امروز در کشور هم در حوزه قانونگذاری و هم در اجرا، انجمن‌های صنفی، کانون ها و NGO ها با درستی و قاطعیت حضور داشته و نظارت می‌کنند و این یکی از دستاوردهای خوب نظام و انقلاب است.

وی افزود: زمانی که پیشنهادها به عنوان طرح یا لوایح مطرح است، اثر گذاران و نخبگان جامعه اظهار نظرهای کارشناسی می‌کنند و این اظهار نظرها بسیار مفید و راهگشاست.

قربانی گفت: انجمن‌های صنفی در حال حاضر در کشور بسیار فعال بوده و دغدغه این انجمن‌ها قابل تحسین است.

وی با اشاره به ارائه طرح تجاری - اداری سازی دفاتر وکلا، پزشکان، دندانپزشکان، مهندسین و مطبوعات گفت: در حال حاضر بیشتر زمان مجلس به بررسی لایحه بودجه می‌گذرد و همچنین بررسی طرح‌های دو فوریت و یک فوریت در اولویت قرار دارد، به همین جهت طرح مذکور احتمالا تا پایان عمر مجلس فعلی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و احتمالا شاید در آینده در دستور کار قرار گیرد؛ ضمن اینکه بررسی طرح تجاری - اداری سازی دفاتر نیازمند کارشناسی بیشتر است و بررسی مجدد می‌تواند به عدم تصویب این طرح کمک کند.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در این نشست با تاکید بر لزوم کارشناسی طرح‌های مختلف پیش از ارائه به مجلس، اظهار کرد: از طرق مختلف می‌توان پیگیر چنین طرح‌هایی شد و با بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس طرح مذکور را به پختگی لازم رساند و یا اینکه از دستور کار خارج کرد.

وی در خصوص دغدغه مشاغل مرتبط با طرح تجاری - اداری سازی دفاتر، اظهار کرد: نمایندگان مجلس آماده شنیدن نکات و موارد مطروحه شاغلین این حرفه هستند تا پیش از تصویب و اجرایی شدن طرح‌ها از مشکلات احتمالی مربوط به اجرایی شدن آنها اطلاع یافته و بتوانند از خواسته برحق این اقشار دفاع کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/80873/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار