نسیم گیلان

آخرين مطالب

سینما میرزا کوچک جمعه در قرق چهار فیلم فجر فرهنگي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر سیمرغ های فجر بر دوش سینما میرزا کوچک رشت نشست و از 15 فیلم آماده اکران ، روز جمعه دوازدهم بهمن ماه چهار فیلم در نوبت های متفاوت در این سینما اکران می شود.
سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی ، سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند ،جان دار به کارگردانی حسین امیری و پدرام پور امیری و ایده اصلی به کارگردانی آزیتا موگویی روز جمعه دوازدهم بهمن ماه در نوبت های 16،18 ،20 و 22 اکران می شوند.
**معرفی " سرخ پوست " به کارگردانی نیما جاویدی؛
در خلاصه داستان این اثر آمده است:
سال 1347، یک زندان قدیمی در جنوب ایران به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعه ی شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد(نوید محمدزاده) رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند...
از اواخر سال گذشته خبرهایی در مورد دومین ساخته سینمایی نیما جاویدی در رسانه ها منتشر شد و نوید محمدزاده و پری ناز ایزدیار به عنوان بازیگران اصلی این فیلم معرفی شدند. آتیلا پسیانی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و مانی حقیقی دیگر بازیگران فیلم هستند. نیما جاویدی پیش از این «ملبورن» را ساخته بود که سابقه درخشانی در جشنواره های جهانی داشت و اسفند سال گذشته «سرخ پوست» را جلوی دوربین برد.
تصاویری که از فیلم «سرخ پوست» منتشر شده نشان می دهد که جاویدی می خواهد در جشنواره فجر امسال مخاطبان را غافلگیر کند. تصور نوید محمدزاده با لباسی نظامی و پری ناز ایزدیار با تیپی کلاسیک که تداعی کننده دهه های 30 و 40 است، می تواند برای طرفداران این دوبازیگر جذاب باشد.
سازندگان فیلم در زمان تولید فیلمشان سکوت خبری را برگزیدند به طوری که تا همین چند وقت پیش هم تصویری از گریم بازیگران آن و طراحی صحنه‌اش منتشر نشده بود و خبرنگاران تنها به گمانه زنی درباره «سرخ پوست» می‌پرداختند. اما به نظر می‌رسد داستان فیلم و شخصیت‌های آن بتوانند نظرات را به جلب کند.
نیما جاویدی متولد 10 اسفند 1358 فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای ایران است.وی که فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک است، فعالیت های سینمایی خود را از سال 1378با ساخت فیلمهای کوتاه و مستند آغاز کرد.
**معرفی فیلم سینمایی "سمفونی نهم"
خلاصه داستان‌ : احیل یک پزشک جراح است، او برای انجام تنها خواستهٔ همسرش با مرد مرموزی ملاقات می‌کند که سرنوشتش را برای همیشه تغییر می‌دهد.
فیلمبرداری این فیلم در کاشان و تهران انجام شده ‌است.
"سمفونی نهم" دهمین ساخته محمدرضا هنرمند، بعد از 16 سال دوری‌اش از سینما، در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم،‌ داستانی فانتزی و عاشقانه‌ را در گذرگاهی تاریخی روایت می‌کند. محمدرضا هنرمند، کارگردان نام آشنای سینمای ایران، پیش از این، فیلم‌های «دزد عروسک‌ها»، «مومیایی 3»، «عزیزم من کوک نیستم» و «مرد عوضی» را کارگردانی کرده است.حمید فرخ ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی ،مهرداد صدیقیان ،علیرضا کمالی ، هدی زین‌العابدین بازیگران «سمفونی نهم» هستند.
ویدیو‌یی که از پشت صحنه فیلم منتشر شد گوشه‌ای از گریم متفاوت بازیگران را نشان می‌دهد که گویا پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان و علیرضا کمالی بازی‌ها و گریم‌های خاصی در «سمفونی نهم» دارند. حمید فرخ نژاد و ساره بیات نیز در این فیلم نقش های متفاوتی را تجربه کرده اند. همچنین برای اولین بار در سینما تماشاگران نقش «کوروش هخامنشی» و «هیتلر» را خواهند دید که می‌تواند دیگر نکته جذاب فیلم باشد. همین‌طور در این فیلم با تعدد نقش‌ها لوکیشن ها و جهش های تاریخی جذابی روبه‌رو خواهیم بود.
**معرفی فیلم سینمایی " جان دار"
از فیلم «جان دار» می توان به عنوان ورود دهه هفتادی ها به سینمای ایران یاد کرد. حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان این فیلم متولد 73 هستند و فیلمشان در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر به نمایش در خواهد آمد.
در این فیلم فاطمه معتمدآریا، حامد بهداد، جواد عزتی، باران کوثری، مسعود کرامتی، علی شادمان، گیتی قاسمی، محمد علی محمدی، امیر احمد قزوینی و... ایفای نقش می کنند.
حضور بازیگران شاخص و نام آشنا در هر فیلم سینمایی می تواند به نقطه قوت آن تبدیل شود. «جان دار» نیز فیلم پربازیگری است که این موضوع می تواند باعث افزایش جذابیت آن شود.
شنیده می شود جاندار از فیلم های مهم و قابل توجه جشنواره امسال است. حسین امیری دوماری و پدارم پور امیری که فیلمنامه «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی را هم به نگارش درآورند شانس قابل قبولی برای دریافت سیمرغ بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه از بخش «نگاه نو» جشنواره فجر دارند.
**معرفی فیلم سینمایی " ایده اصلی"
آزیتا موگویی «ایده اصلی» را به عنوان دومین فیلم سینمایی خود بعد از "تراژدی" کارگردانی و تهیه کرده است.
در خلاصه داستان این فیلم با بازی بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر آمده است: ایران و اسپانیا برای راه‌اندازی یک پروژه در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند و..
آزیتا موگویی ، فعالیت در عرصه سینما را به عنوان منشی صحنه آغاز کرد و تا کنون در سمت‌هایی چون دستیار اول کارگردان، مدیر برنامه ریزی ، طراح صحنه و لباس ، نویسنده ی فیلمنامه ، مدیر تولید و مجری‌طرح فعالیت مستمر داشته است .
وی سال 1392 با ساخت فیلم تراژدی بر اساس فیلم‌نامه‌ای به قلم رضا کریمی نخستین تجربه کارگردانی خود را در کارنامه فعالیت‌هایش هنری‌اش ثبت که با موفقیت های متعددی روبرو شد.
لازم به ذکر است موگویی علاوه بر کارگردانی ، تهیه کنندگی فیلم " ایده اصلی " را هم به عهده دارد.
همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر سیمرغ های فجر بردوش سینما میرزا کوچک رشت نشست و این سینما با اکران 15 فیلم از این جشنواره گیلانیان را میزبان شده است.
1881/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/85329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت

افزایش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

معدوم سازی 389 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

جایزه کتاب سال فراخوان داد

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

نجات مرد 38 ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

راه‌اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها در گیلان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی