نسیم گیلان

آخرين مطالب

سینما میرزاکوچک رشت، یکشنبه در قرق چهار فیلم فجر فرهنگي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، بار دیگر سیمرغ های فجر بر دوش سینما میرزا کوچک رشت نشست و از 15 فیلم آماده اکران، در روز یکشنبه سیزدهم بهمن ماه چهار فیلم در نوبت های متفاوت در این سینما اکران می شود.
مدیترانه به کارگردانی رشید حاجتمند ،شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار، ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان و سال دوم دانشکده من به کارگردانی رسول صدر عاملی در نوبت های 16،18 ،20 و 22 اکران می شوند.
** معرفی فیلم سینمایی مدیترانه
فیلم سینمایی مدیترانه به نویسندگی صابر الله دادیان ، تهیه کنندگی رشید حاجتمند دومین تجربه سینمایی کارگردانش هادی حاجتمند پس از فیلم سینمایی اشنوگل محسوب می شود.
مدیترانه دارای مضمونی اجتماعی است و با موضوع بحران آب در سوریه و منطقه مرتبط است ؛ گفتنی است سکانس های شهری این فیلم در شهر مشهد با بازی مهراوه شریفی نیا، بهرنگ علوی و پوریا پورسرخ فیلمبرداری شده و بخش هایی از آن در سوریه فیلمبرداری شده است.
فیلم سینمایی مدیترانه موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند و تلاش تیم تولید این مجموعه بر آن است تا زوایای جدیدی از یک اتفاق اجتماعی را روایت کند.
**معرفی فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد
نرگس آبیار چهارمین فیلم سینمایی خود را به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی با نام «شبی که ماه کامل شد» ساخته است؛ فیلمی در ژانر اجتماعی که به نظر می‌رسد در حال و هوایی متفاوت از ساخته‌های قبلی این کارگردان است.
الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و امسال این فیلم در بخش سودای سیمرغ شرکت کرده است.
«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران هست که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است که در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد ...
الناز شاکردوست و هوتن شکیبا یکی از موفق ترین نقش های خود در عالم بازیگری را رقم زده اند که تا همیشه در ارزیابی کارنامه حرفه ای شان قابل ارجاع واستناد خواهد بود؛قاب بندی وفیلمبرداری سامان لطفیان بر ارزش های کارافزوده واین همه در کنار دکوپاژ(کارگردان) وتوالی موثر روایت به تجربه حمید نجفی(تدوین) ، فیلم را به عنوان اثری دیدنی ، جذاب وقابل تامل در جشنواره سی وهفتم فیلم فجر بدل ساخته است.
**معرفی فیلم سینمایی ناگهان درخت
"ناگهان درخت" دومین ساخته صفی یزدانیان در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حاضر است؛ صفی یزدانیان سال 94 با فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در جشنواره حاضر شد؛ فیلمی که توانست با داستان عاشقانه و فانتزی‌اش شماری از تماشاگران و منتقدان را شیفته خود کند. همچنین جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم را هم از نهمین جشن انجمن منتقدان از آن خود کرد.
پیمان معادی که سال گذشته با کارگردانی فیلم «بمب» در جشنواره حضور داشت امسال در نقش تهیه کننده فیلم «ناگهان درخت» به جشنواره قدم گذاشته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده که فرهاد زندگی خود را از کودکی تا 50 سالگی برای روانکاو تعریف می‌کند و پیمان معادی، مهناز افشار، شقایق دهقان، مهراب قاسم‌خانی، سیامک صفری و پانته‌آ پناهی‌ها در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.
قرار گرفتن نام مهناز افشار در کنار پیمان معادی به عنوان بازیگران اصلی "ناگهان درخت"می تواند مخاطبان بسیاری را به سالن های سینما بکشاند، از سوی دیگر تجربه موفق اولین فیلم یزدانیان باعث شده که توقع ها از دومین ساخته او بالا برود.
صفی یزدانیان درباره تاثیرپذیری از نویسنده یا شاعری خاص توضیح داد: من 58 سال دارم و چطور می‌توانم بگویم از کدام نویسنده و شاعر تاثیر گرفته‌ام؟ یزدانیان که فیلم نخست خود با عنوان «در دنیای تو ساعت چند است» را در رشت ساخته است، درباره بازگشت دوباره به این شهر در فیلم کنونی خود گفت: نگاهی که من در این فیلم به رشت داشتم هیچ ارتباطی به فیلم قبلی من ندارد. فکر می‌کنم دارم با تماشاگران خودم کدهایی را رد و بدل می‌کنم. یکی از دلایلی که با پیمان معادی کار کردیم این است که او هم در رشت ریشه دارد.
این کارگردان سینما درباره همکاری دوباره با «کریستف رضاعی» برای آهنگسازی گفت: همیشه دلم می‌خواست فیلمی بسازم که از طریق موسیقی‌اش هم به یاد بیاید و کریستف در فیلم قبلی این کار را برایم انجام داد.
یزدانیان درباره احتمال تغییر این فیلم در مرحله تدوین اعلام کرد: از نظر من فیلم ریتم کند یا تند ندارد. فیلم به پایان رسیده است و من نمی توانم به شخصه آن را تغییر دهم.
"ناگهان درخت" پس از "بمب؛ یک عاشقانه" اولین فیلمی است که پیمان معادی بازیگر بین المللی سینمای ایران تهیه کنندگی آن را برعهده گرفت؛ اما شاید نکته اصلی حاشیه ای این فیلم به بازیگر زن آن یعنی مهناز افشار باز گردد. مهناز افشار برای بازی در "ناگهان درخت" از بازی در «ما همه با هم هستیم» انصراف داد و لیلا حاتمی به جای او در فیلم کمال تبریزی جلوی دوربین رفت.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان در شمال کشور، شهر لاهیجان و بخشی هم در تهران انجام شده است.
پیمان معادی، مهناز افشار، مهراب قاسم خانی، شقایق دهقان، سیامک صفری، پانته آ پناهی ها، لیلی فرهادپور، شهروز آقایی پور، ایران نبی زاده، آرمان مرادی، سانیا رمضانی، ترنم کاظمی، آرمیتا باقری و زهره عباسی بازیگران این فیلم هستند.
**معرفی فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من
سال دوم دانشکده من؛ آخرین فیلم بلند سینمایی رسول صدرعاملی در مقام کارگردانی به تهیه کنندگی مسعود ردایی است.
علی مصفا، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، پدرام شریفی، نیلوفر خوش خلق، شیوا خسرومهر، مریم بوبانی و علیرضا استادی بازیگران این فیلم هستند همچنین به جز بازیگران نامبرده، ٢٢ نفر از چهره‌های شناخته نشده نیز در این فیلم برای اولین بار به ایفای نقش می‌پردازند که در این میان سه نفر جزو بازیگران اصلی و مابقی در نقش‌های فرعی مقابل دوربین خواهند رفت.
این ٢٢ نفر از میان ٩٠٠ نفر و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست و تمرین بازیگری برای حضور در این فیلم انتخاب شده‌اند.
"سال دوم دانشکده من" به نویسندگی پرویز شهبازی مضمونی اجتماعی دارد.
... مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند. آوا قرص افسردگی می‌خورد، عصبی است و پولدار. مهتاب اما دختری شاد، آرام، از خانواده‌ای فقیر و در شرف ازدواج با منصور پسر عمه اش. منصور کنتورخوان اداره برق است و مغازه پدری مهتاب را نیز می‌گرداند. آوا نیز درگیر رابطه با پسری پولدار به نام علی است که در مغازه پدرش مشغول به کار است. آوا و علی به تازگی به خاطر خیانت علی، رابطه شان به هم خورده است. در سفر به اصفهان آوا در حادثه‌ای به کما می‌رود. پای علی نیز به اصفهان باز می‌شود و رابطه مهتاب و علی به خاطر یک دوستی مشترک با "آوا" شکل می‌گیرد و باقی فیلم تا انتها روایت مهتاب است درگیر عشقِ نو با علی و رفاقتی صادق و دخترانه با دوستی که در کماست و خیانت هم به آوا و هم به نامزدش منصور. تا آخر داستان که در یک روز برفی، مهتاب نشسته بر نیمکت دانشگاه و رسته از تمام بلاها...
رسول صدرعاملی معتقد است که هدف گذاری پرداخت به این نسل وقتی می‌توانست امیدوارم کند که تجربه‌های گذشته را به کار بگیرم. به هر حال فیلم ضعف‌هایی داشت، چون الگویی برای کار نداشتم و باید با کمک هم‌نسلان بازیگر در کار فضا را شکل بدهیم.
همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر سیمرغ های فجر بردوش سینما میرزا کوچک رشت نشست و این سینما با اکران 15 فیلم از این جشنواره گیلانیان را میزبان شده است.
1881/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/85523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»