نسیم گیلان

آخرين مطالب

بودجه نه براساس آمال بلکه راه تحقق برنامه های کشور تدوین می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: لایحه بودجه نه بر اساس آمال و آرزوها بلکه طبق شرایط کنونی و پیش بینی سال آینده کشور و راه های تحقق برنامه های توسعه ای پیشنهاد و تدوین می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کیوان محمدی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت افزود: لایحه بودجه ای که سازمان برنامه و بودجه تقدیم مجلس کرده ، یک میلیون و 703 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده که این میزان رشد خوبی را نسبت به سال گذشته داشته است.
وی اظهار کرد: شرایط کنونی کشور ما و سال اینده و انچه که رقبای منطقه و جهانی چه حرکت هایی را برای گرفتن امتیاز از ما انجام دهند ، از عوامل موثر در تدوین بودجه هستند.
محمدی تصریح کرد: لایحه بودجه براساس شرایط کنونی کشور و مد نظر داشتن راه تحقق آنها نه امال و آرزوهایی که در این رابطه داریم ، تدوین شده است.
وی از نمایندگان مجلس خواست تا ایرادهای وارده به لایحه بودجه کارشناسی و برمبنای شرایط کنونی کشور باشد و راه تحقق بودجه در نظر گرفته شود.
محمدی اضافه کرد: از این میزان بودجه یک میلیون و 703 هزار میلیارد تومانی، حدود 478 هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار دارد که از این مبلغ 320 هزار میلیارد تومان بودجه هزینه ای و 62 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به ایرادهای وارده به بودجه، نخستین ایراد را به عدم تناسب و صحیح نبودن موازنه بین بودجه هزینه ای و عمرانی خواند و گفت: حدود 80 درصد بودجه ما صرف بودجه هزینه ای می شود ؛ در صورتی که اگر قرار باشد کشور جهش در توسعه داشته باشد، بایستی دست کم این نسبت 50 به 50 شود.
وی اتکاء بیش از اندازه درآمد به نفت را یکی دیگر از ایرادهای بودجه دانست و افزود: بودجه ما به طور مستقیم و غیر مستقیم بیش از حد به نفت وابسته است؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر ساختار اصلاح بودجه طی چهار ماه آینده تاکید کرده اند.
محمدی تغییر در سیستم بانکی ، تجدید نظر در روابط بین المللی ، تغییر در بیمه سیستم و توجه به تولید صنعتی و کشاورزی را از عوامل موثر برای اصلاح ساختار بودجه عنوان و بیان کرد: اگر همه عوامل دست به دست هم بدهند ، اتفاق مثبتی خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه کمتر از هفت درصد بودجه عمرانی و هزینه ای کشور در اختیار استان ها قرار می گیرد، تصریح کرد: این تمرکز بیش از اندازه در بودجه ملی ، نظارت به پروژه ها به ویژه پروژهای ملی که در استان ها در حال اجراست را کاهش می دهد ؛ چرا که نظارت پروژه ها در سطح ملی اجرا می شود و در حیطه وظایف استان ها نیست .
محمدی تصریح کرد: 577 میلیارد تومان بودجه هزینه ای استان برای تامین حقوق ، آب ، برق و ... و حدود 850 میلیارد تومان بودجه عمرانی استان است که از منابع مختلف تامین اعتبار می شود و در مجموع حدود یک هزار و 427 میلیارد تومان از بودجه سال آینده استان عمرانی و هزینه ای خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر بودجه پیش بینی شده برای استان ، اعتبارات دیگری نیز به استان از سازمان برنامه و بودجه اختصاص می یابد، گفت: بودجه ای که در استان هزینه می شود، بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان است که رشد مناسبی نسبت به سال گذشته دارد و در بهار سال آینده، بودجه پس از بررسی مصوب می شود .
رئیس سازمان مدیریت و برناه ریزی گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ به حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهل سالگی انقلاب اشاره و بیان کرد: مشکلات را نمی توان کتمان کرد چرا که همه ما با ان در گیر هستیم و اینطور نیست که مدیران و کارمندان دولت در گیر این مسائل نباشند اما خواست ملی فراتر از اینهاست.
وی مذاکرات با کشورهای جهان که منجر به برجام شد را نشاندهنده حسن نیت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب ، انقلاب مذاکره و مناظره است و در این مناظرات انقلاب اسلامی پیروز شد؛ هرگز از لحاظ منطق کم نخواهیم آورد و در هیچ برهه ای از انقلاب برای مذاکره ابا نداشته و نخواهیم داشت ولی از حق خودمان هم نخواهیم گذشت.
وی با اشاره به رونمایی از کتاب 40 سال تلاش کاری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: این کتاب درباره 40 سال تلاش بدنه دولت و دستگاه های مختلف در استان است .
محمدی خاطر نشان کرد: این کتاب صرفا از اجرای پروژه ها و برنامه ها تعریف نکرده و منعکس کننده واقعیات بوده که گاهی دولت با وجود تلاش ها در برخی زمینه ها ناموفق بوده و نام کتاب هم به همین امر تاکید دارد.
در پایان این مراسم کتاب 40 سال تلاش کاری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان توسط یکی از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی رونمایی شد.
7296 / 2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/86387/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی