نسیم گیلان

آخرين مطالب

رئیس دفتر رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران؛

گیلان معبری مهم برای افزایش روابط با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه صادرات است سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رئیس دفتر رییس جمهور گفت: استان گیلان به دلیل داشتن مرز آبی و خاکی به عنوان معبری مهم برای افزایش روابط با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه صادرات است که این امر برای دولت اهمیت بالایی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان،دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و دکتر سالاری استاندار گیلان امشب در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران حاضر شدند و جزئیات سفر روز آتی رئیس جمهوری به گیلان را تشریح کردند.
محمود واعظی در این گفتگو با اشاره به برنامه سفر دو روزه رئیس جمهور به استان گیلان، اظهار کرد: در مدت دو روزه سفر ریاست جمهوری به استان گیلان برنامه و پروژه‌هایی اجرایی می‌شود که حاصل تلاش مضاعف مسئولان استانی در چند ماهه اخیر است.
وی با بیان اینکه توجه به معیشت مردم مهم‌ترین برنامه دولت در شرایط امروز کشور است، افزود: دولت تلاش می‌کند تا وضعیت معیشت و سفره مردم بهبود یابد و به همین منظور در بودجه سال 98 تلاش شده تا درآمدهای دولت بیشتر به حقوق بگیران ثابت اختصاص پیدا کند تا از میزان مشکلات مردم کاسته شود.
واعظی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر تلاش شده تا پروژه‌هایی که دارای پیشرفت 80 تا 90 درصدی است به همت دولت و با اختصاص اعتبار به پایان برسد، گفت: جلسات متعددی در گیلان و تهران برای رسیدگی به مهم‌ترین مطالبات مردمی در مرکز استان و شهرستان‌های مختلف برگزار شد تا تصمیمات لازم در کمیته‌های مختلف تا سال 99 برای این استان اتخاذ شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه تلاش شده تا علاوه بر بودجه استانی و همچنین اجرای پروژه‌های ملی، بودجه‌ای مازاد برای اجرای پروژه‌هایی که به هر دلیلی در اولویت نیستند مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: در همین راستا در جلسه روز گذشته با جمع بندی صورت گرفته رقم بسیار خوبی برای اجرای این پروژه در استان گیلان نهایی شده که فردا توسط ریاست جمهوری به اطلاع مردم استان گیلان می‌رسد.
وی در ادامه به برنامه‌های سفر دو روزه ریاست جمهوری به استان گیلان اشاره و اظهار داشت: دیدار با مردم استان گیلان در شهرستان لاهیجان یکی از مهمترین برنامه‌های سفر دکتر روحانی است و با توجه به اینکه در دوره‌ گذشته این دیدار در مرکز استان بوده تصمیم گرفته شد تا این دیدار در یکی از شهرستان‌ها انجام شود.
واعظی بهره برداری از پروژه های متعدد به صورت ویدئو کنفرانس و همچنین حضور نمایندگان رئیس جمهور در سطح شهرستان ها را بخش دیگری از برنامه‌های ریاست جمهوری در سفر به گیلان عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه ها بهره برداری از راه آهن قزوین - رشت است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه اتصال راه آهن سراسری به رشت یک اتفاق مهم برای مردم این استان و کشور محسوب می‌شود، گفت: اتصال این مسیر به بندر انزلی شرایط جدیدی برای مبادلات تجاری و کالا فراهم می‌کند لذا در تلاشیم تا این مسیر در کوتاه‌ترین زمان به اتمام برسد.
رئیس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه استان گیلان به دلیل داشتن مرز آبی و خاکی معبری مهم برای افزایش روابط با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه صادرات است که برای دولت اهمیت بالایی دارد، افزود: باید این شرایط برای مردم استان توضیح داده شود و امیدواریم با اتمام 8 کیلومتر باقیمانده از آزاد راه قزوین- رشت با توجه به اعتبارات خوبی که به آن اختصاص یافته و فردا با حضور ریاست جمهوری آغاز می شود ،شاهد تحولات خوبی برای استان و کشور باشیم.
وی تأکید کرد: توسعه شبکه ریلی به رونق سرمایه‌گذاری و گردشگری استان گیلان کمک شایانی می‌کند و باید شرایط جدید و فرصت‌های موجود در استان گیلان برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.
واعظی در ادامه به اتصال خط ریلی رشت به آستارا نیز اشاره و بیان کرد: اتصال سراسری به راه آهن رشت سپس به آستارا زمینه را برای ارتباط ایران با اروپا و روسیه فراهم و سبب ایجاد تحول در اقتصاد کشور و کامل شدن کریدور شمال به جنوب می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بازاریابی برای فروش محصولات تولید شده در کشور یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود، افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند ارتباط با کشورهای همسایه و همچنین وجود زیرساخت های مناسب همانند حمل و نقل هستیم که از ارزان ترین گزینه حمل و نقل از طریق شبکه ریلی است ، از اینرو اتصال خط ریلی رشت به آستارا اهمیت ویژه ای دارد.
رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مقدمات این کار فراهم شده و مذاکراتی نیز در سال‌های گذشته برای حضور و مشارکت طرف آذربایجانی در اتصال این مسیر انجام شده است، تصریح کرد: در این زمینه دولت سیاست دو مرحله‌ای دارد که در مرحله نخست سرعت ریل گذاری از رشت به بندر انزلی است که در تلاش هستیم که طی یکسال آینده آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
وی تأکید کرد: در مسیر آستارا با مشکلاتی همانند وجود معارضین مواجه هستیم که سه طرح برای حل مشکل ارائه شده و با بررسی‌های انجام شده یک طرح که کمترین موانع را داشته پذیرفته شده است که امیدواریم با کنسرسیومی که تشکیل شده و فردا هم امضا می‌شود بلافاصله انجام اجرایی شود.
*افتتاح راه آهن گیلان موجب تقویت جایگاه استراتژیک ایران و افزایش رفاه مردم است
استاندار گیلان نیز در تصریح کرد: فضای استان برای استقبال از رئیس جمهوری مطلوب است و حضور گسترده آنان در واقع نشان دهنده شکوه و عظمت ملت ایران و گیلان به جهان تلقی می شود.
وی با بیان اینکه حضور دکتر روحانی در گیلان موجب شتاب در روند توسعه گیلان می شود،اعتبار پروژه های برنامه ریزی شده برای افتتاح در جریان این سفر را بالغ بر 3 هزار و دویست میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر بهره برداری از این پروژه ها تصمیماتی هم در جهت تحول اقتصادی،اجتماعی و افزایش اشتغال در گیلان اتخاذ می‌شود.
نماینده عالی دولت در گیلان افتتاح راه آهن را موجب توسعه گیلان ، بهبود جایگاه استراتژیک آن در منطقه و افزایش رفاه مردمی خواند و افزود:با اتصال شبکه ریلی قزوین رشت به آستارا شاهد تقویت اقتصاد،افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه و نیز رونق گردشگری خواهیم بود.
سالاری با بیان اینکه در نشست های متعدد و با حضور نخبگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان دستگاه‌های اجرایی برنامه و طرح ها اولویت بندی شده ،به جمع بندی این نشست ها در وزارتخانه و ارائه نتایج حاصله به ریاست جمهوری اشاره کرد.
وی با اعلام اینکه در سفر قبل رییس جمهوری به گیلان از 800 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده برای گیلان 2 هزار و 200 میلیارد بیشتر پرداخت شد که نزدیک به سه برابر بیشتر از رقم تعیین شده است،افزود:با توجه به نگاه و دیدگاه دکتر روحانی به گیلان تصور می شود که در این سفر نیز شاهد اتفاقی مبارک برای توسعه گیلان باشیم.
استاندار گیلان به امکان ارتباط مردمی با رییس جمهوری از طریق تحویل نامه و یا تماس با شماره111 خبر داد و گفت: درخواست ها در اسرع وقت بررسی و به ادارات مربوطه ارجاع داده می شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/89092/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد