نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

2700 خانوار فرهنگی مراکز اسکان نوروزی در گیلان را رزرو کردند اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از رزرو اینترنتی 2 هزار و 700 خانوار برای اسکان در مراکز اقامت نوروزی فرهنگیان در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، نادر جهان آرای بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب خبری که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد با اشاره به نقش بی بدیل اصحاب رسانه در همه ارکان نظام، اظهار کرد: اصحاب رسانه می‌توانند آموزش و پرورش در رسیدن به اهدافش کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانش آموزان در معرض برخی آسیب‌های اجتماعی هستند، افزود: برای کاهش این خطرات و آسیب‌ها آموزش و پرورش در کنار مؤسسات مردم نهاد، خانواده و دیگر مسئولان در حوزه تربیت و آموزش ضمن آگاهی رسانی باید به آنها توان نه گفتن را بیاموزند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در دوره متوسطه اول بیش از سایر مقاطع زمینه بروز این ناهنجارها به دلیل کنجکاو بودن دانش آموزان وجود دارد، گفت: در این زمینه خانواده‌ها و با همکاری مدیران، معاونان و دبیران مدرسه باید بسترهای ایجاد و بروز این ناهنجارها را شناسایی کرده و در حوزه تقویت پایه‌های تربیتی تلاش کنند.
وی به حوزه مشاوران در سطح مدارس نیز اشاره و بیان کرد: مشاوران می‌توانند در زمینه کاهش این آسیب‌ها تأثیرگذار بوده و تلاش می‌کنند به رغم وجود زمینه‌های بسیار در خارج از محیط مدرسه دانش آموزان را در برابر این هجمه‌ها ایمن کنند.
پیش بینی 340 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی
جهان آرای در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز و موضوع اسکان مسافران نوروزی در ستاد اسکان فرهنگیان، تصریح کرد: بیش از دو دهه است که آموزش و پرورش در این حوزه فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه امسال بر اساس پیش بینی‌ها صورت گرفته شاهد افزایش حضور مسافر به استان گیلان خواهیم بود، افزود: تلاش شده تا هم از نظر کیفی و هم کمی در زمینه مراکز اسکان و پذیرایی اقدامات خوبی صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به پیش بینی 340 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی به ویژه در مراکز روستایی با توجه به جاذبه‌های گردشگری این مناطق، گفت: این مدارس در سه گروه ویژه، الف و ب بوده و شامل بیش از 2700 کلاس درس است که از 28 اسفند ماه اسکان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده تاکنون بیش از 2500 خانوار به صورت اینترنتی مکان مورد نظر خود را رزرو کرده‌اند، اظهار کرد: این تعداد خانوار شامل بیش از 11 هزار نفر است.
اجرای طرح ایران مهارت در دوره اول متوسطه برای افزایش مهارتهای فنی دانش آموز
جهان آرای در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد اقدامات آموزش و پرورش در حوزه مهارت آموزی و همچنین وضعیت پژوهش سراهای استان گیلان، اظهار کرد: دانش آموزان می‌توانند از فضا علمی پژوهش سراها به صورت گروهی استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در همین راستا چندین فعالیت علمی اعم از برگزاری جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و همچنین جشنواره جابربن حیان و المپیادها است که دانش آموزان می‌توانند از فضا این پژوهش سراها برای حضور پرقدرت در این جشنواره استفاده کنند، ادامه داد: در همه این جشنواره‌ها مهارت آموزی اصل مهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه در سال‌ها اخیر نیز در حوزه کتاب‌های درسی با عناوین جدید کار و فناوری، افزود: این تغییرات در حوزه مهارت آموزی برای دانش آموزان بوده و تلاش شده تا مهارت‌های حرفه‌ای تقویت شود.
وی ادامه داد: در دوره متوسطه اول در دو سال گذشته طرحی با عنوان طرح «ایران مهارت» اجرایی شده است، برخی از فعالیت‌ها آموزش و پرورش در این زمینه برون سپاری شده و از نظر آمارها کمیت مهارت‌های فنی افزایش یافته است.
51 درصد مدارس گیلان در روستاها قرار دارد
جهان آرای همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زمینه نبود عدالت یا کمبود عدالت آموزشی، اظهار کرد: این موضوع در سطح کشوری مطرح است. تلاش همه مسئولان در راستای افزایش عدالت آموزشی است.
وی با بیان اینکه در این میان برخی در گذشته با اجرای دستورالعمل‌ها زمینه افزایش این نابرابری و ناعدالتی را فراهم کرده اند ، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها نظام جمهوری اسلامی با توجه به نگاه دینی در راستای کاهش نابرابری باشد اما خروجی در این زمینه چیز دیگری است که تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه با اشاره به تقویت مدارس روستایی و شبانه روزی در راستای کاهش ناعدالتی در این استان، تصریح کرد: در استان گیلان 12 مدرسه با یک دانش آموز، 27 مدرسه با دو دانش آموز، 40 مدرسه سه دانش آموز دارد که ادامه فعالیت این مدارس با این تعداد دانش آموز نشان از تلاش برای کاهش ناعدالتی آموزشی است.
وی با بیان اینکه 332 مدرسه در استان گیلان دارای 10 دانش آموز به پایین‌تر هستند، گفت: به رغم همه تلاش‌ها در این زمینه گلایه‌هایی وجود دارد. پر تراکم ترین جمعیت دانش آموزی گیلان در شهرستان رشت به ویژه ناحیه یک رشت و شهرستان تالش است.
جهان آرای با اشاره به اینکه 26 درصد جمعیت دانش آموزی گیلان در روستا و 74 درصد آن در شهر است، افزود: این درحالی است که تعداد مدارس روستایی 51 درصد است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/89983/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی