نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان: نگرانی بین مردم ایجاد نشود سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - استاندار گیلان با تصریح اینکه نباید باعث بوجود آمدن نگرانی بین مردم باشیم ، گفت: نظام مقدس اسلامی هر تصمیمی که اتخاذ کند، به عنوان کارگزار موظف به پذیرش آن هستیم.
گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مصطفی سالاری عصر سه شنبه در دیدار با ائمه جمعه استان اظهار داشت: سال 97 سال بسیار درخشانی برای گیلان بود؛ سالی که راه آهن بزرگترین پروژه 40 تا 50 ساله اخیر گیلان با سفر رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از راه آهن قزوین- رشت همزمان عملیات اجرای دو پروژه دیگر راه‌آهن آغاز شده افزود: عملیات اجرای پروژه بندرکاسپین و پروژه بسیار مهم رشت- آستارا که حدود 9 هزار میلیارد تومان هزینه دارد با برنامه‌ریزی صحیح، درآمدهای قابل توجهی را به همراه می‌آورد.
استاندار گیلان به افتتاح پروژه‌های استان در سال 97 اشاره و خاطر نشان کرد: در سه مناسبت هفته دولت، دهه مبارک فجر و سفر رییس جمهوری به استان، حدود دو هزار پروژه متوسط و بزرگ با ارزش اقتصادی شش هزار و 284 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی طی این ایام افتتاح شده که در مقایسه با سنوات گذشته دستاورد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: برای سال 98 پروژه‌های بسیار خوبی مربوط به راه‌ها، بزرگراه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره برای افتتاح در نظر گرفته شده است.
سالاری با اشاره به اینکه با همت تمام مسئولان در حوزه اشتغال نسبت به قبل باید کارهای اساسی‌تر انجام شود، اظهار داشت: برای مردم بین استاندار، امام جمعه، فرماندار و سایر مدیران تفاوتی وجود ندارد بلکه از همه انتظار دارند تا کارها را به درستی انجام دهند.
وی به مشکلاتی اقتصادی و معیشتی که امسال برای مردم پیش آمده اشاره و خاطر نشان کرد: همه مسئولان و ائمه جمعه درگیر این معضل بودند؛ مردم همه سختی‌ها را تحمل و صبوری کردند، لذا تمام مسئولان وظیفه داریم تا گام های درستی برای کاهش مشکلات معیشتی مردم برداریم.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کشور عزیزمان ایران درگیر جنگ تحمیلی هشت ساله بود و در این راه شهدا، جانبازان زیادی نثار انقلاب شد؛ تأسیسات زیربنایی کشور، ، شهر و روستا‌هایمان بمباران شد ، اظهار داشت: آن روزها می‌دانستیم جنگ تلفات و هزینه دارد و به همین دلیل مردم پشت نظام را خالی نکردند و در مقابل دشمن ایستادند.
وی با اشاره به اینکه در مقابل فشارها، ظلم و ستم‌های آمریکا دو راه داریم افزود: یا باید در برابر فشار‌های آنان سر فرود بیاوریم و تسلیم شویم و یا برای اینکه عزت ملی و عزت انقلاب‌مان حفظ شود ، مذاکره کنیم همانطور که پیامبر اکرم (ص) هرگاه نیاز بود با دشمنان خود مذاکره می‌کرد.
سالاری با بیان اینکه ما برای آرمان‌ها، اهداف، باورها و اعتقاداتمان در حال جنگ هستیم گفت: قبلاً جنگ با سلاح انجام می‌گرفت ولی امروز جنگ نرم ، جایگزین آن شده و تحریم نمونه‌ای از این امر است.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی تصمیم گرفته که پای آرمان‌ها و باورهای خودش بایستد، اظهار داشت: در مواقعی که صلاح کشور بود و تصمیم گرفتند که مذاکره کنند و به همه نشان دهند که اهل مذاکره هستند، ما باید با سربلندی بگوییم که خوب مذاکره کردیم و امروز هم باید بگوییم که خوب ایستادگی می کنیم و این مهم ، عامل وحدت بین ما شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: جمهوری اسلامی برای تصمیمات خود ساختار دارد و همه ما وظیفه داریم از آن پیروی کنیم.
وی با اشاره به اینکه نباید باعث نگرانی بین مردم شویم، افزود: نظام هر تصمیمی گرفت، من به عنوان کارگزار نظام وظیفه دارم آن را بپذیرم.
سالاری با بیان اینکه فضای استان با درایت آیت الله فلاحتی و همت همه ائمه جمعه فضایی مطلوب است، اظهار داشت: با تلاش و هم‌افزایی از نعمت فراوانی که خداوند به استان گیلان داده می‌توان بدون نیاز به منابع مالی دولتی، ده‌ها شغل مستمر و پایدار ایجاد کرد که این مهم ، همت جمعی همه را طلب می‌کند.
وی به اختصار تعدادی از این منابع را مورد بحث قرار داد و گفت : در آب‌بندان‌ها 700 مورد هدف‌گذاری کردیم؛ یکی از آنان عمیق‌تر کردن آب‌بندان‌ها برای ذخیره آب کشاورزی است و دوم اینکه در آن بتوانیم ماهی و پرنده پرورش دهیم، تأسیسات گردشگری شناور و غیر شناور راه‌اندازی کنیم که متوسط هر کدام از اینها به غیر از کشاورزی یک نفر را می‌تواند مشغول به کار کند.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: بدون بودجه دولتی می‌توان رودخانه‌های استان را ساماندهی کرد ، این پروژه بسیار مهم بوده و شیوه نامه آن تهیه شده است.
وی به هدف گذاری 700 گیل پارک (واحدهای خدماتی گردشگری) اشاره کرد و افزود: با احداث واحدهای کوچک با معماری گیلان که شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، مینی سوپر مارکت، کافی شاپ، رستوران و یک پمپ بنزین کوچک است که خدمات به مسافران ارائه دهد؛ حداقل یک هزار و 400 شغل ایجاد می شود.
سالاری افزود: شناگاه های استان بدون متولی است و از هم اکنون باید به فکر این باشیم که چگونه نجات غریق تهیه و حق‌الزحمه آنان را پرداخت کنیم، باید این باور را داشته باشیم که شناگاه ها محل ایجاد درآمد است و حدود 60 نقطه مطالعه شده سنوات گذشته وجود دارد که باید اطلاع رسانی کنیم تا سرمایه‌گذاران با رعایت مسائل شرعی و فرهنگی، در ردیف اماکن سرمایه‌گذاری کنند و در این حوزه می‌توان نزدیک به 100 نفر شغل ایجاد کرد.
وی افزود: بیش از 30 نقطه از رودخانه‌های استان اتصال به دریا دارند که می‌توان با لایروبی از آن گردشگری دریایی ایجاد کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با احداث واحدهای بوم‌گردی در روستاها می‌توان ضمن ایجاد اشتغال از تضعیف کشاورزی و مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد، اظهار داشت: در این موارد حدود 10 برنامه ‌داریم که دو مورد از آنها شیوه نامه و به شهرستان ها تفویض شد.
وی با اشاره به اینکه در کارهای اجرایی خطای احتمالی وجود دارد و در خطای سهوی باید به یکدیگر کمک کنیم، خاطر نشان کرد: ائمه جمعه با نظرات خود می‌توانند برای بهتر شدن امور، کمک کنند و ما هم استقبال می کنیم.
استاندار گیلان در پایان به برخی از سوالات و موارد مطرح شده از سوی ائمه جمعه پاسخ داد.
7296/2007/

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/90131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انجام شخم اولیه 80 درصد از اراضی کشاورزی فومن

پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

فیلم/ بارش سیل‌آسا در رودبار جنوب

تصاویری از بارندگی سیل آسا در رودبار جنوب | ببینید

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان

(ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد

توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محور تالش

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان

گل حساس تقدیم به سرمربی آزرده‌دل (عکس)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 28 فروردین 1403

ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان

گاز برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

لیگ یک/ بدشانسی داماش برای فرار از منطقه سقوط

ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی

کشف 23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان

قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

بهره برداری از 81 پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

تجلیل مردم رشت از سپاه پاسداران در پی عملیات «وعده صادق»

«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد

فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

794 واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان

آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل