نسیم گیلان

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت گیلان تأکید کرد؛

اجازه ساخت‌و‌ساز در حاشیه رودخانه ها داده نشود اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با یادآوری سیل سال گذشته در استان و نیز سیلاب اخیر در برخی مناطق کشور گفت: هشدار متوجه بخشداران است که در برابر ساخت‌و‌سازهای غیر قانونی مقاومت کنند و اجازه ندهند در حاشیه رودخانه‌ها، مجوز ساخت و ساز صادر شود.
گزارش روز سیه شنبه روابط ‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به ایرنا حاکیست، کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودسر، به اقدام رئیس جمهوری آمریکا علیه سپاه پاسداران و حمایت مردم از این نهاد انقلابی اشاره و اظهارکرد: طی 40 سال گذشته همه ملت ایران پاسدار و بسیجی بوده و هستند؛ اگرچه لباس سپاه بر تن ندارند ولی مسائل و مشکلات کشور را با بردباری تحمل کردند.
وی ادامه داد: آحاد ملت همه فشارهایی را که استکبار جهانی به ناحق بر کشور ما تحمیل کرده با هر گرایش سیاسی و هر درجه‌ای از اعتقاد پذیرفتند و همواره در جریان انقلاب و دفاع مقدس و بلایای طبیعی همیاری کرده و نقش آفرین بوده‌اند و دست از همکاری و همدلی با مسئولان نظام برنداشته‌اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه "اگر سپاه نبود کشور هم نبود" افزود: باید به ادامه این جمله که فرمودند دیدگاه من نسبت به این قضیه هرگز تغییر نمی‌کند، نیز توجه داشت؛ زیرا امروز شاهد هستیم که سپاه محور همه حملات سیاسی و تبلیغاتی دشمنان قرار گرفته، اما مردم به تاسی از فرمایش معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری حمایت قاطع و پشتیبانی خود را از پاسداران اعلام می‌کنند.
محمدی حمایت همه گروه‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدالیون از سپاه را نشان دهنده استواری بر آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان حامی و پشتیبان کشور و نظام و به تبع پشتیبان سپاه و بسیج هستند؛ قطعاً نه آمریکا و نه استکبار جهانی با همه ایادی و اذنابشان نمی‌توانند کوچک‌ترین خدشه‌ای به انقلاب اسلامی و سپاه وارد کنند همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کردیم، اکنون نیز با درایت و تدبیر از این گردنه به سلامت عبور خواهیم کرد.
وی با اشاره به این نکته که شهرستان رودسر ورودی استان گیلان است تأکید کرد: گردشگرانی که از رامسر به عنوان عروس مازندران وارد گیلان می‌شوند، نباید تفاوت چندانی حس کنند لذا باید برنامه‌ریزی‌های لازم و طراحی اصولی برای ساماندهی ورودی استان در چابکسر انجام شود.
وی با بیان اینکه کشور طی سال‌های اخیر با تنگناهای شدید از ناحیه تحریم‌ها مواجه بود، ادامه داد: کسانی که قبول می‌کنند در مسئولیت‌های مختلف خادم ملّت باشند بایستی با برنامه‌ریزی صحیح چنین شرایطی را به نحو احسن مدیریت نمایند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هدف اصلی از سفر به شهرستان رودسر را بررسی وضعیت منطقه کاکرود که در جریان سیل سال گذشته دچار آسیب و خسارت شد، عنوان کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تخصیص اعتبار بیش از چهار میلیارد تومان هنوز شاهد رفع مشکلات این منطقه نیستیم.
وی عدم مرمت جاده کاکرود بعد از گذشت یکسال را زیبنده ندانست و یادآور شد: سیل چهار خانه را خراب کرد ولی تلفات جانی هم داشتیم لذا این هشدار متوجه بخشداران است که در برابر ساخت‌و‌سازهای غیر قانونی مقاومت کنند و اجازه ندهند در حاشیه رودخانه‌ها مجوز ساخت و ساز صادر شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال 23 استان کشور درگیر سیل شد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید این حادثه مسائل عمرانی سال جاری را دچار نوساناتی خواهد کرد.
محمدی از مسئولان خواست انتظارات مردم را در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی بالا نبرند و تاکید کرد: همه باید از مزایایی مانند آب و برق و گاز و راه و بهداشت برخوردار باشند، اما باید شرایط و امکانات کشور را در نظر بگیریم؛ سیل‌زدگان هموطنان ما هستند و همانگونه که در دوران دفاع مقدس از مال و جان خودمان گذشتیم، امروز نیز باید به یاری هموطنانمان در مناطق سیل زده بشتابیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان در خصوص مسائل و مشکلات رودسر، ضمن تقدیر از تلاش مستمر نماینده شهرستان، خواستار پیگیری جهت تخصیص اعتبارات ملی از جمله در بحث فاضلاب این شهرستان شد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم مشکل زباله حل شود، خود مردم باید تغییر در روند تولید زباله ایجاد کنند؛ متأسفانه انباشت زباله در دو طرف جاده چابکسر به زیبایی این مسیر خدشه وارد کرده و باید فکری برای بهسازی آن و رفع معضل زباله کرد، اگر امکاناتی هم نیاز باشد حمایت خواهیم کرد.
محمدی با بیان اینکه توزیع اعتبار، پیگیری و نظارت بر پروژه‌های استانی بر عهده ماست، گفت: پروژه‌های ملی مانند راه آهن و سدها در سطح ملی اعتبار می‌گیرند و لذا ما فقط وظیفه گزارش‌دهی از مراحل پیشرفت پروژه داریم.
وی تأکید کرد: بهره‌برداری از دو سد شفارود در غرب گیلان و پلرود در شرق استان مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی را حل خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان فضای بیمارستانی رودسر را نسبت به برخی از بیمارستان‌های دیگر استان قابل قبول، اما نیازمند نوسازی دانست و اضافه کرد: از طریق فرمانداری فهرستی از دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان رودسر برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارسال شود تا در حد توان نسبت به تهیه آن اقدام شود چراکه سلامت و بهداشت مردم مسئله بسیار مهمی است و پیگیری‌ها در این بخش با جدیت انجام خواهد گرفت.
بازدید از بیمارستان شهید انصاری، پروژه احداث ساختمان فرمانداری و تعریض ورودی شهر چابکسر از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و هیأت همراه به رودسر بود.
شهرستان رودسر با چهار بخش مرکزی، چابکسر، کلاچای و رحیم اباد در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/93227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه