معاون وزیر آموزش و پرورش:
توجه به پژوهش، از شاخصهای ارزیابی معلم باشد
فرهنگي
بزرگنمايي:
نسیم گیلان - رشت - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر لزوم توجه به آینده پژوهی در تربیت دانش آموزان گفت: باید میزان توجه به پژوهش به عنوان شاخصهای ارزیابی معلم قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا مجید قدمی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از 53 معلم برتر گیلان در بندرانزلی با اشاره به اینکه آینده پژوهی از ویژگیهای شهید مطهری بود اظهار کرد: امروز کمتر به آیندهپژوهی در زمینه تعلیم و تربیت توجه میشود.
وی افزود: مدرسه یک سازمان یادگیرنده و یاددهنده است و باید با فضاسازی پژوهشی زمینه رشد فرزندان فراهم شود.
قدمی با تاکید بر اینکه روش آموزشی باید متکی بر پژوهش و روش حل مسئله باشد گفت: نظام آموزشی دارای مبانی و برنامه عملیاتی بوده و نیازمند مهارتهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش تاکید کرد: استدلال و استحکام علمی کاهش انحرافها و آسیبهای اجتماعی را بهدنبال دارد.
وی تربیت عقلانی را محور تربیت دینی دانست و خاطر نشان کرد: باید آموزههای دینی را محور تربیت کودکان قرار دهیم چرا که بدون داشتن علم کافی و مخاطبشناسی نمیتوان در امر تربیت موفق بود.
قدمی خواستار برخورداری معلمان از مهارتهای لازم در حوزههای مرتبط شد و گفت: عدم تسلط معلم به روش تدریس موجب اختلال یادگیری در کودکان میشود.
وی با تاکید بر اهمیت کار معلم و تاثیرگذاری او در آینده جامعه تصریح کرد: همانگونه که موفقیت معلم نسلی متعهد و موفق را تحویل جامعه میدهد، خطای معلم نیز به جامعه برمیگردد.
در این مراسم از 53 معلم برتر و نمونه استان تجلیل شد.
7471 / 2007
-
پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶:۵۶
-
۹۸ بازديد
-
-
نسیم گیلان
لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/94101/