نسیم گیلان

آخرين مطالب

‌اسلام ناب جامعه بشری را از جهالت بیرون خواهد آورد سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - عضو مجلس خبرگان رهبری مسلمانان را بیشترین قربانیان اسلام‌های انحرافی دانست و بیان کرد: ‌اسلام ناب می‌تواند جامعه بشری را از جهالت بیرون آورد.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم گرامیداشت هجدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج صادق احسانبخش، نماینده فقیه ولی فقیه در استان که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با بیان اینکه علما و مراجع علاوه بر عرصه تبلیغ آثار علمی و خدمات اجتماعی از خود به یادگار می‌گذارند، اظهار کرد:‌ تاسیس مراکز علمی و حوزوی، مساجد و بیمارستان‌ها از جمله این خدمات اجتماعی است.
وی مصلی رشت را یکی از یادگاران اجتماعی آیت‌الله احسانبخش دانست و افزود: ایشان با وجود همه کسالت‌های ناشی از جانبازی روزانه پیگیر این پروژه بود و مستقیما مدیریت را بر عهده داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری کتاب «آثارالصادقین» را میراث ارزشمند آیت‌الله احسانبخش در عرصه خدمات علمی دانست و تصریح کرد:‌ این کتاب به اهل منبر توصیه می‌شود.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اطلاعات وسیع و تخصصی آیت‌الله احسانبخش نسبت به مسائل اجتماعی و تحلیل دقیق مطالب روز از تریبون نماز جمعه، خاطرنشان کرد: یک عالم دینی باید مطالعاتش زیاد و به‌روز باشد و آیت‌الله احسانبخش از این ویژگی برخوردار بود.
وی اعزام کمک‌های هزار کامیونی به جبهه‌های دفاع مقدس را از دیگر خدمات اجتماعی نماینده امام در گیلان دانست و متذکر شد:‌ ایشان با توجه به روحیات، مدیریت و نفوذی که داشت از شرایط بحرانی بسیار اثرگذار بود.
نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری تکریم از عالمان دینی را تکریم از علم و دیانت دانست و گفت:‌ تکریم علما مورد تاکید آیات و روایات اسلامی است.
وی عالمان دینی را مرزبانان دین و دیانت دانست و تصریح کرد:‌ رسالت مهم عالمان دینی مرزبانی از فهم دینی و معرفی اسلام ناب است لذا باید از عالمان واقعی دین که توانسته‌اند در عرصه تبلیغ دین و معرفی اسلام ناب موفق باشند الگوبرداری کنیم.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ‌مهمترین وظیفه یک عالم دینی در وهله نخست تفقه و فراگیری دانش دین به صورت عمیق است، ادامه داد: وظیفه بعدی انذار است، زیرا مردم سخن عالمان دینی را سند قرار می‌دهند و لذا لسان صدق اثرگذار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری آیات 6 تا 10 سوره ملک را مبین نقش یک عالم دینی دانست و اضافه کرد: عالمان دینی نقش نذیر و هشداردهنده دارند که یکی از اوصاف انبیای الهی است. در واقع پیامبران در کنار بشارت هشدار هم می‌دادند. ما وجود رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) را درک نکرده‌ایم و لذا کلام اهل بیت را عالمان دینی برای ما نقل می‌کنند و خودشان بشیر و نذیر می‌شوند.
وی با بیان اینکه علما به مثابه واسط میان وحی و مردم هستند، تاکید کرد:‌ این عالمان دینی هستند که می‌توانند نقش برجسته‌ای در آگاهی و بیداری جامعه ایفا کنند و جامعه آگاه و بیدار جامعه پیشرو خواهد بود. در واقع یکی از ویژگی‌های جامعه پیشرو آگاهی و بصیرت است و هرچقدر آگاهی و بصیرت بیشتر شود، جامعه به لحاظ ارتقای فکری و معنوی جلوتر خواهد بود.
مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد:‌ یک عالم دینی باید دین را عمیق بفهمد و براساس مخاطب‌شناسی به مردم اعلام کند. در واقع معرفی دین برای عوام و خواص باید به‌گونه‌ای باشد تا مردم اسلام ناب را از غیر ناب تشخیص دهند و اسلام علوی را از اسلام اموی و عباسی جدا کنند. امروز اسلام آمریکایی، اسلام لیبرالی، اسلام سکولار و اسلام افراطی در مقابل اسلام ناب قرار دارد.
آیت‌الله رمضانی مسلمانان را بیشترین قربانیان اسلام‌های انحرافی دانست و بیان کرد: ‌اسلام ناب می‌تواند جامعه بشری را از جهالت بیرون آورد. این عالمان ربانی هستند که نقش حفظ جایگاه معنوی اسلام را بر عهده دارند و بدعت‌ها را افشا می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های شبکه‌های انحرافی به نام شیعه، یادآور شد: شیعه واقعی اهل بیت(ع) آن شیعه‌ای است که بنا به فرموده امام صادق(ع) اهل فهم و تعقل و صبر و حلم و وفا و مدارا باشد. امروز جایگاه امام حسین(ع) که می‌تواند برای دنیای بشری الگو باشد توسط برخی جاهلان تنزل داده شده و لذا یکی از مهمترین وظایف عالمان دینی جهل‌زدایی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری جامعه اسلامی جاهل و گمراه را در کلام نهج‌البلاغه جامعه ذلیل و زبون و منحط خواند و گفت:‌ قرآن کتاب حیات است و انسان می‌توان راه و رسم زندگی را به صورت دقیق و کامل از قرآن بیاموزد لذا قرآن بر تعقل تاکید دارد. بی‌تردید نزدیک‌اندیشی عقل انسان را به عبودیت و دوراندیشی عقل انسان را به بهشت دعوت می‌کند.
وی تلاوت و تفسیر قرآن در جامعه جاهل و گمراه را کم‌بها و استفاده ظاهری و زینتی از قرآن را دارای ارزش دانست و اظهار کرد: اگر جهل بر جامعه حکم‌فرما شود کار به جایی می‌رسد که معروف از همه منکرتر و منکر از همه معروف‌تر به نظر می‌شود و مردم معروف را منکر و منکر را معروف می‌دانند لذا برای زدودن جهل نیازمند نقش‌آفرینی عالمان هستیم.
آیت‌الله رمضانی عقل را بهترین ثروت و جهل را بدترین فقر دانست و متذکر شد:‌ گاهی انسان چیزی را نمی‌داند و لذا جهل در مقابل علم قرار می‌گیرد و از انسان در روز قیامت سوال می‌شود، اما گاهی جهل در مقابل عقل قرار می‌گیرد، یعنی کسی که مسیرش عقلانی نباشد جاهل است.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در کربلا برای مقابله با جهل عقلانی قیام کرد، افزود: بزرگترین جهالت روزگار آن جهالتی است که در آن اسلامی معرفی شود که با آن اسلام سر مسلمانان بریده شود. امروزه کرسی‌های الهیات و اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی در دانشگاه‌های دنیا به راه افتاد و پول‌های هنگفتی هزینه می‌شود تا اسلام قرآن را به شکل دلخواه تفسیر کنند لذا هنر عالمان دینی است که از این فرصت برای نشر اسلام ناب در مراکز علمی استفاده کنند.
در حال تکمیل...
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/95821/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد