نسیم گیلان

آخرين مطالب

امام جمعه بندرانزلی:

مسئولان در مسیر ترسیم شده رهبری حرکت کنند سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مسئولان سعی کنند در مسیر ترسیم شده رهبری حرکت کنند، تاکید کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی اصلی ترین موردی است که باید مسئولان به آن توجه کنند زیرا مردم به سختی امرار معاش می کنند.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی، با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان چون تابع دستورات الهی بوده و از گناهان و معاصی دوری کرده به رشد معنوی دست می یابد، اظهار کرد: مقاومت در برابر وسوسه ها و انجام اعمال صالح سبب دست یابی به رشد معنوی و تقویت ایمان می شود، و به انسان احساس رشد، نشاط و تقرب به خدا دست می دهد.
وی افزود: باید نسبت به انجام اعمال صالح خودمان را مقید کنیم و از انجام این اعمال غافل نشویم تا بعد ماه مبارک رمضان نیز از رشد معنوی و نزدیکی به خداوند متعال بهره مند باشیم و ایمانمان کمرنگ نشود.
امام جمعه بندرانزلی اظهار کرد: حضرت علی (ع) در وصیت نامه شریفشان خطاب به فرزندانشان، پیروان و شیعیانی که این کلام به آنها می رسد را به تقوای الهی توصیه می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه امیرالمومنین پس از تقوای الهی همگی را به نظم در کارها توصیه می کنند و آن را مفید و موثر در رشد انسانها می دانند، بیان کرد: یکی از ویژگی های انسان های مومن نظم در کارها است که می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه انسان هایی از لحظات عمرشان به بهترین نحو استفاده می کنند و موفق هستند که در زندگی شان نظم دارند، گفت: بی نظمی سبب بیهوده از دست دادن وقت انسان ها می گردد؛ اگر در اداره ای نظم لازم در انجام کارها وجود نداشته باشد، وقت مراجعه کنندگان تلف می شود.
امام جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تشکر از اعضای ستاد نماز جمعه و دستگاه هایی که نماز عید سعید فطر را برگزار کردند، تصریح کرد: مردم با شور، نشاط و اشتیاق و برای رقم زدن جلوهایی از وحدت اجتماعی حضور پیدا کردند؛ کاستی ها و نواقصی در برگزاری وجود داشت که باید در سالهای آینده مرتفع شود.
دشمنان نظام و انقلاب در راه رسیدن به اهدافشان ناکام مانده اند
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خاطرنشان کرد: کشورمان تاکنون علی رغم همه ی توطئه ها و شرارت های دشمنان نظام، با توجه به رهنمود های امام (ره) و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری توانسته دشمنان را در راه رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.
وی با اشاره به اینکه بررسی و مشاهده مسائل منطقه ای و بین المللی حاکی از سردرگمی دشمنان پس از ناکامی در انجام توطئه هایشان است، تصریح کرد: آمریکایی ها یک روز برای مردم ما دل می سوزانند، و پس از مدت کوتاهی ملت ما را تروریست می نامند؛ یک روز 12 شرط برای مذاکرات جدید پس از نقض عهد ها و خروج غیر متعهدانه از برجام می گذارند، و پس از مدتی می گویند بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره ایم.
امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: این تضاد در رفتار آمریکایی ها نشان می دهد در مقابله با دشمن موفق بوده ایم و ایستادگی و مقاومتی که از ویژگی های بارز امام (ره) بود و رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر مجددا تاکید کردند، در برابر همه ی توطئه ها اثر گذار بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کرد: حکام مزدور سعودی نیز پس از آمریکایی ها برای مذاکره با ایران پیش شرط گذاشته اند که خیلی خنده دار است، عمده این شروط در رابطه با توان موشکی، برنامه هسته ای و نفوذ منطقه ای ایران است؛ شروطی که آمریکایی ها و اروپایی ها نتوانستند به آن دست پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در منطقه بدون هماهنگی با کشورها دخالت نمی کند و این موضوع قابل اثبات است و مردم دنیا مطلع هستند، اظهار کرد: عمده نا امنی های منطقه زیر سر آمریکایی ها است که در تاریخ ثبت شده و مردم می دانند.
امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: کشور های مرتجع منطقه باید بدانند که اگر می خواهند حکومت کنند باید فهم پیدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: سردرگمی های آمریکایی ها حاصل تصمیمات ایران در مقابل رفتارهای آن هاست؛ آنها با هیاهو و جار و جنجال تبلیغاتی، ناو هایشان را برای ترساندن مردم و تغییر در تصمیم ها، به خلیج فارس آوردند و رجز خوانی کردند اما با یک حرکت هوشمندانه، مقام معظم رهبری در چینش فرماندهان سپاه تغییر ایجاد کردند که سبب عقب نشینی آمریکایی شد، شرط هایشان را برداشتند و ناو هایشان را از محدوده ایران خارج کردند تا تهدیدی از سوی ایران متوجه آنان نشود.
وی تصریح کرد: کشور های خلیج فارس چند سال است اعتلاف تشکیل دادند و فکر کرده اند می توانند با ایران مقابله کنند، خطاب به آنها تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی بنای از بین بردن و مقابله با شما را داشت، در چشم بهم زدنی از صفحه روزگار محوتان می کرد.
امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: ملت ما با اتکا به راه امام (ره) و رهنمود های مقام معظم رهبری برای کسب استقلال در همه ی ابعاد با متانت ایستاده و مقاومت می کند.
تصمیمات جمهوری اسلامی موجب پشیمانی دشمنان می شود
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: جمهوری اسلامی تحت تاثیر حرف های بیهوده، تصمیم گیری نمی‌ کند بلکه با دقت و بررسی لازم در زمانی مناسب تصمیم می گیرد و اقدامی می کند که موجب پشمیانی دشمنان شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان سعی کنند در مسیر ترسیم شده رهبری حرکت کنند و از اینکه آمریکایی ها پیش شرط های شان را برداشته اند و کلک می زنند هول نشوند، اظهار کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی اصلی ترین موردی است که باید مسئولان به آن توجه کنند زیرا مردم با سختی امرار معاش می کنند؛ نجابت و مقاومت مردم نباید سبب شود مسئولان در انجام وظایفشان کوتاهی کنند و باید تلاش کنند مشکلات اقتصادی و معیشتی کاهش پیدا کند تا به استقلال و رفاه در این زمینه برسیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/96063/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی