نسیم گیلان

آخرين مطالب

بلبشوی پسا پروفسور مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
بلبشوی پسا پروفسور
٠
٠
روزنامه شهروند / متن پیش رو در شهروند منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اتفاقات باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ از این تیم به خاطر توافقی که با باشگاه الاهلی عربستان داشته، در رأس خبرهای منتشرشده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. با رفتن برانکو بدون هیچ تردیدی شیرینی قهرمانی‌های اخیر به کام هواداران پرسپولیس تلخ شده و آنها به تندترین شکل ممکن مشغول انتقاد از مدیران باشگاه و زمین و زمان هستند. به ‌هرحال آنها که قبلا گفته بودند برانکو خط قرمزشان است و برای ماندن او هر کاری کرده بودند، ناگهان در روزهایی که منتظر تسویه‌حساب باشگاه با پروفسور و بازگشت او به ایران بودند، با خبر جدایی‌اش رو‌به‌رو شدند. اگر به صفحه اینستاگرام برانکو مراجعه کنید، متوجه پست‌های متحد هواداران و درخواست رسمی آنها از این مربی کروات برای ماندن در پرسپولیس خواهید شد.
پرسپولیس الاهلی را تهدید کرد!
ولید سعید یکی از اعضای مسئولان باشگاه الاهلی با بیش از یک‌میلیون فالوور در توییتر اولین نفری بود که به صورت رسمی خبر سرمربیگری برانکو را بعد از ارایه نامه فسخ قرارداد به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد. این باشگاه عربستانی عنوان کرده برانکو روز بعد از عید فطر با باشگاه الاهلی به توافق رسیده بود و از امیر بن‌منصور، رئیس باشگاه خواسته بود تا روز فسخ قراردادش با پرسپولیس، این خبر به صورت رسمی اعلام نشود. در چنین شرایطی البته مدیریت پرسپولیس اعتقاد دارد مربی کروات با آنها قرارداد دارد و نمی‌تواند با باشگاه دیگری قرارداد امضا کند. در همین رابطه صبح روز گذشته باشگاه طی یک ایمیل رسمی به باشگاه الاهلی از آنها خواست تا درباره شایعاتی که در رسانه‌های عربی مبنی بر توافق با برانکو مطرح شده، شفاف‌سازی کنند. در این ایمیل به صراحت ذکر شده برانکو تحت قرارداد پرسپولیس است و به تیم عربستانی هشدار داده شده به اغوای مربی پرسپولیس نپردازد. پرسپولیسی‌ها ضمن مهلت ٢٤ساعته به الاهلی اعلام کرده‌اند اقدام آنها براساس ماده ١٧ قانون نقل و انتقالات فیفا غیرقانونی است و به خاطر اغوای برانکو به فیفا شکایت خواهند کرد.
تجمع عصبانی‌ها جلوی در باشگاه
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، هواداران عصبانی پرسپولیس از صبح روز دوشنبه در مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس تجمع کردند. این حضور آنها تا ساعت‌ها ادامه داشت و حتی تلاش نیروی انتظامی بعد از درخواست مدیریت برای متفرق‌کردن آنها هم نتیجه نداشت. در این مدت حسین خبیری مشاور ایرج عرب و محسن خلیلی مدیر تیم در چند نوبت به جمع هواداران معترض رفتند تا آنها را آرام کنند، منتهی صحبت‌های آنها و جلسه با ٥٠نفر از هواداران در سالن کنفرانس باشگاه نتیجه مثبتی نداشت. خلیلی تأکید کرد، هیچ تلاشی برای حضور علی دایی و افشین قطبی در پرسپولیس نکرده و هواداران با این اعتراض‌ها شرایط باشگاه را پیچیده‌تر نکنند. درحال حاضر خلیلی به یکی از منفورترین چهره‌ها برای هواداران تبدیل شده است.
حمله سایبری به مدیران پرسپولیس
هواداران پرسپولیس نه‌تنها در تجمع روز گذشته، ‌بلکه در فضای مجازی هم به شدیدترین شکل ممکن درحال انتقاد از اعضای هیأت‌مدیره و ایرج عرب هستند و خواهان استعفای دسته‌جمعی آنها شده‌اند. آنها تأکید دارند عرب مدیرعامل پرسپولیس شد تا برانکو را فراری بدهد. جعفر کاشانی، رئیس هیأت‌مدیره که چندبار علیه برانکو موضع گرفته بود و مهدی محمد نبی و علی رغبتی با واکنش بسیار تند هواداران روبه‌رو هستند. در این وضع البته مسئولان وزارت ورزش هم با هجمه سنگین هواداران عصبانی پرسپولیس روبه‌رو شده‌اند. به نظر می‌رسد که این فضای بی‌اعتمادی مردم به مسئولان باشگاه در آینده ضربه بسیار بدی به این تیم بزند.
پیشکسوتان به غائله دامن زدند
بیشتر پیشکسوتان پرسپولیس از جدایی برانکو ناراضی هستند. مهرداد میناوند، وحید قلیچ و چند پیشکسوت به شدیدترین شکل ممکن علیه عرب و اعضای هیأت‌مدیره موضع گرفته و آنها هم خواهان استعفا شده‌اند. علی کریمی یکی از محبوب‌ترین اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس هم در پستی اینستاگرامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات برانکو با کنایه به عملکرد عرب و اعضای هیأت‌مدیره نوشت: «ماموریت هیأت‌مدیره انجام شد.» بازیکنان پرسپولیس هم در پست‌های اینستاگرامی و انتشار عکس مشترک با مربی موفق سال‌های اخیر خود به رفتنش از پرسپولیس واکنش نشان داده و از او تشکر کردند.
ارز نیمایی هم گرفتند اما...
برای هواداران پرسپولیس شاید دانستن این موضوع هم مهم باشد که مدیران باشگاه در ١٠ روز گذشته بعد از نامه نگاری با مسعود سلطانی‌فر و مساعدت وزیر ورزش توانستند برای تسویه حساب با برانکو و دستیارانش و بازیکنان خارجی از بانک مرکزی ارز نیمایی به مقدار مورد نیاز بگیرند. به این ترتیب کمک بسیار ویژه‌ای به آنها در این شرایط گرانی ارز در بازار آزاد از طرف دولت شده بود.
گمانه‌زنی درباره جایگزین برانکو
علی دایی و افشین قطبی دو گزینه جدی هستند که مدت‌هاست بحث حضور آنها در پرسپولیس به جای برانکو مطرح شده و در همین ٤٨ساعت گذشته فضا به قدری علیه آنها منفی بود و هواداران به قدری به این دو مربی حمله کردند که خیلی زود مدیران باشگاه را مجبور کردند به فکر استخدام مربی بزرگ خارجی بیفتند و پرونده عقد قرارداد با مربی ایرانی بسته شود. کرانچار و اسکوچیچ دو مربی کرواتی هستند که نامشان در رسانه‌‌ها مطرح شد. منتهی از آنجایی که برانکو رفته و باشگاه چاره‌ای جز انتخاب مربی بزرگ برای آرام کردن هوادار ندارد ، باید دید ایرج عرب و همکارانش چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد،تصمیمی که تا چهارشنبه باید گرفته شود.
از توافق تا دعوا؛ برانکو باید غرامت بدهد!
مدیران باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارند که به هیچ عنوان تا روز یکشنبه نمی‌دانستند برانکو می‌‌خواهد جدا شود. چون با او برای پرداخت مطالبات فصل قبل و پیش پرداخت‌سال بعد توافق کرده و براساس لیست او با بازیکنان مختلف وارد مذاکره شدند و بلیت برگشت برانکو به ایران را هم برای تاریخ پنجم تیرماه آماده کرده بودند. با این حال انتقاد جدی هواداران به مدیریت عرب و همکارانش این است که چرا از همان روزی که برانکو نامه اول را داد، اقدامات لازم را برای جلب رضایت مربی موفق خود و تسویه حساب با او انجام ندادند و اجازه دادند کار به ارسال نامه سوم و اقدام برانکو برای فسخ قرارداد برسد. این انتقادی است که مدیران باشگاه هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای آن ندارند. اگر این تسویه حساب انجام می‌شد برانکو نمی‌توانست با وجود باقی ماندن یک فصل از قرارداد، اقدام به فسخ داشته باشد. ضمن این‌که همه از چند هفته قبل می‌دانستند که برانکو به احتمال زیاد جدا خواهد شد و حتی در رسانه‌ها هم این خبر منتشر شده بود. البته ایرج عرب و دوستان ابتدا تأکید داشتند با کارشناسان حقوقی مذاکره داشته‌اند و بندی برای فسخ قرارداد با توجه به نامه‌های برانکو برای تسویه حساب و شروع به کار وجود نداشته است. آنها تأکید کردند که به هیچ مربی دیگری فکر نکرده‌اند و تا روز چهارشنبه برای برانکو صبر می‌کنند و تمام پول‌ها هم آماده پرداخت است. اتفاق حیرت‌انگیز اما اینجاست که از بعدازظهر دیروز نظرات عوض شد و برخی مدیران گفتند که اگر برانکو بخواهد قرارداد را فسخ کند باید به پرسپولیس خسارت بدهد. با این حال توضیحات و توجیه مدیران پرسپولیس هیچ‌کدام از هواداران را قانع نکرده است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/99244/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان