نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

زنان قربانی اصلی تهاجم فرهنگی دشمن/برخورد جدی مسئولان با بدحجابی اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان زنان را قربانیان اصلی تهاجمات فرهنگی دشمن دانست و گفت: مسئولان در برخورد با بد حجابی غیرت به خرج داده و جدی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد با تاکید بر تأثیر رسانه در حوزه فرهنگ آفرینی، اظهار کرد: سرعت و تأثیر رسانه در جامعه بسیار بالا است و بهره مندی از رسانه‌ها باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی باید مردمی باشد، گفت: اصحاب رسانه و مردم مبلغین دین هستند و همه طیف‌ها باید برای ترویج اسلام ناب محمدی (ص) با یکدیگر همکاری و همدلی کنند.
حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: حضور نخبگان، فرهیختگان حوزوی، دانشگاهی در کنار مبلغان روحانی، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی یکی از مهمترین راهبردهای سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج انقلاب اسلامی است.
وی در تشریح احکام سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری نیز بیان کرد: سازمان تبلیغات یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی و منشأ خدمات است و تأسیس این سازمان یک تصمیم روشن بینانه با هدف تبلیغ اسلام ناب محمدی به ویژه جوانان جویای معرفت است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه ضرورت وجودی سازمان تبلیغات ضریبی فزاینده یافته که تبیین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و نوآوری در ادبیات و روش‌ها به گونه‌ای که بر جان و دل مخاطبان بنشیند بخشی از سیاست‌ها این سازمان است.

لزوم نهادینه شدن بیانیه گام دوم انقلاب
حجت الاسلام مهدوی درباره رسالت سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب بیان کرد: دشمنان از چند دهه قبل هدایت شخصیت، باور، رفتار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی به ویژه جوانان را هدف قرار داده است و از طریق ابزارهای رسانه‌ای، هنر، سینما، و فضای مجازی درصدد تهی کردن انقلاب از عقبه دینی مردم است.
وی با بیان اینکه بیانیه گام‌دوم انقلاب نقشه راه اصیل ایرانی اسلامی است که در بستر اقشار مختلف جامعه باید نهادینه شود، افزود: این بیانیه توسط یک عالم مجاهد انقلابی و ناصح دلسوز ملت تدوین شده و جز شعائر دینی و انقلابی است و همه مردم به ویژه اقشار فرهیخته با نقشه راه نظام اسلامی آشنا شوند.
مهدوی با اشاره به اینکه هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب و مهندسی زیست بومی فرهنگ اسلامی و دینی برای مبارزه تمدنی است، گفت: لازمه این اقدام همکاری و همراهی فعالان فرهنگی و دستگاه‌های گوناگون است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شناخت ظرفیت‌ها و آسیب‌ها، تقویت اراده کشور از طریق ایجاد امید در جامعه و قطع امید از دشمنان نیازمند سپردن امور به جوانان انقلابی است، ادامه داد: موضوع مسجد محله محور و محله مسجد محور یکی از راهبردهای سازمان تبلیغات در ساختار فرهنگی جامعه مورد توجه است.
وی درباره نقش زنان در فرهنگ سازی اسلامی نیز گفت: زنان رکن مؤثر در انسان سازی و تمدن سازی هستند و در تبلیغ دین و مقابله با دشمنان و سعادت بشریت باید پیشگام باشند.
مهدوی با بیان اینکه زنان در سالیان اخیر به عنوان مهمترین قربانیان تهاجم فرهنگی مورد هدف دشمنان قرار گرفته‌اند، افزود: قربانی کردن شخصیت زنان در قالب نمایش دختران انقلاب، نافرمانی‌های مدنی و سایر موارد، مورد حملات رسانه‌ای دشمنان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق فضای مجازی درصدد بهم زدن بنیان خانواده‌ها هستند، افزود: اندک زنانی هستند که شخصیت و هویت اصیل زنانه خود را گم کرده با فضای رسانه‌ای درصدد القای دروغین بی حیایی و بی عفتی در جامعه اسلامی هستند.

جولان عفریته حیاسوز در فضای مجازی
مدیرکل تبلیغات سازمان اسلامی در ادامه با اشاره به حادثه خمام و ضرب و شتم بانوی آمر به معروف، گفت: بانوی خمامی نماینده زنان اصیل گیلانی و ایرانی بوده که نشان دهنده نقش قوی زنان جامعه در راستای خنثی سازی توطئه رسانه‌های استکباری است.
وی تصریح کرد: همه زنان فراتر از سلیقه‌ها به دفاع از شخصیت زنانه خود برخواسته و در مانور شیطانی تمدن و هویت سوز و ویرانگر نمایش بدحجابی و بی حجابی باید با مبارزه پوشش عفت گرایانه و با حیای خود در غالب چادر و حجاب اسلامی حضور داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم خواهان مبارزه قاطعانه و قاهرانه با دزدان ناموس و هویت جامعه هستند، افزود: همه زنان ایران زمین به ویژه زنان ولایتمدار گیلانی از اینکه تعداد محدودی به واسطه غفلت و جهالت شخصیت اصیل زنانه را در سطح یک ابزار خیابانی پایین آورده اند گله مند هستند.
حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید در مبارزه با پدیده بی حیایی و بدحجابی غیرت به خرج دهند، افزود: لازم است برخی افراد در غالب روشنفکری برای رسیدن به منافع باندی و حزبی و انتخاباتی رفتار خود را کنار بگذارند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به عدم اختصاص بودجه کافی به کارهای فرهنگی، گفت: در مبارزه باید کار فرهنگی را جدی گرفت که متأسفانه میزان تخصیص بودجه‌ها نشان از عدم اهتمام مسئولان دارد.
وی با بیان اینکه قیمت چادر و پوشش مناسب گران است و در فروشگاه‌ها البسه زنان، پوش نامناسب ارزان ارائه می‌شود، بیان کرد: غالب زنان گیلانی و ایرانی خواهان پوشش مناسب هستند اما پوشش ارزان در فضای عرضه جامعه پوشش‌هایی است که با حیای زنان ما منافات دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: مسئولین مدعی دوستدار مردم باید به فکر این وضعیت بوده و در زمینه عرضه پوشش‌های مناسب و در شأن زن ایرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

تربیت 120 مربی کودک
وی در ادامه به برخی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گیلان اشاره و تصریح کرد: آموزش تخصصی روحانیون، مسئولین و مداحان هیئت‌ها، آموزش مبلغین خواهر، کسب و کار بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.
حجت الاسلام مهدوی همچنین با اشاره به برخی فعالیت‌ها در حوزه تشکل‌های دینی، افزود: تشکیل شوراهای مذهبی، شناسایی و اولویت بندی فعالیت‌های 2 هزار و 107 هیئت مذهبی، تشکیل 80 کانون فرهنگی، تشکیل جلسات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبات مذهبی از جمله فعالیت‌های در این حوزه است.
وی با بیان اینکه 160 روحانی مستقر در روستاها و مناطق شهری داریم، بیان کرد: یکی از ابتکارات سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان تشکیل شورای فرهنگی در روستاها بوده که بازخورد خوبی داشته است.
حجت الاسلام مهدوی تربیت 120 مربی کودک، راه اندازی 400 کتابخانه در مساجد، فعالیت 50 مؤسسه قرآنی، 175 خانه قرآنی که 71 مورد در حوزه شهری و 104 مورد در حوزه روستایی، آموزش 152 هزار و 500 نفر در زمینه قرآن، برگزاری 120 دوره مسابقات قرآنی بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/99647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت

افزایش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

معدوم سازی 389 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

جایزه کتاب سال فراخوان داد

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

نجات مرد 38 ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

راه‌اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها در گیلان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان + فیلم

عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر 8

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان

نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

آدمی حسرت سرگردونه

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

بارش‌های رگباری باران در گیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد