نسیم گیلان

آخرين مطالب

اخبار استان‌های ایرنا در 24 ساعت گذشته

از تجاوز و سرنگونی یک پهپاد آمریکایی درخاک ایران تا بازداشت یک مدیر نفتی و رمز گشایی از یک معادله در بازار اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - استان‌ها - تجاوز یک پهپاد آمریکایی به خاک ایران و سرنگونی آن، تصریح وزیرامور خارجه مبنی بر اینکه با ملت ایران جز با بیان احترام و تکریم نمی توان سخن گفت تهدید جواب نمی دهد، تلاش دولت برای شکستن حباب قیمت مسکن، بازداشت یک مدیر نفتی، جراحی های زیبایی و قصور پزشکی تا رمزگشایی از یک معادله دربازارلاستیک برگزیده ای از عناوین و اخباری است که طی 24 ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استان ها منتشرشده است.

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از 100 فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.
*پهپاد آمریکایی پس از ورود به فضای سرزمینی ایران سرنگون شد
امروز از جمله خبرهایی که انعکاس گسترده ای در سطح داخلی و خارجی یافت تجاوز یک فروند پهپاد آمریکایی به فضای سرزمینی ایران در ساعات اولیه بامداد و سرنگونی آن توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در مقابل منطقه کوه مبارک هرمزگان بود که در این رابطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای ضمن اشاره به جزییاتی از هدف قرار گرفتن این پهپاد متجاوز امریکایی اعلام کرد: هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود که توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون گردید.
بازتاب های متفاوتی این خبر در داخل و خارج داشته که گذری بر اخبار ایرنا در چند ساعت گذشته می تواند خلاصه ای از این واکنش ها و بازتابها را به اطلاع رساند.
* سقوط پهپاد آمریکایی یعنی مدافعان میهن در برابر هر تجاوزی ایستاده اند
در همین رابطه سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره 5400 شهید استان کردستان هم اعلام کرد: ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط نیروی هوا فضای سپاه یک پیام مهم دارد و آن هم اینکه مدافعان حریم میهن اسلامی در برابر هر گونه تعارض و تجاوزی ایستاده اند.
*جامعه دارای پیشینه فرهنگ و تمدن را نمی شود، تهدید کرد
وزیر امور خارجه کشورمان هم در مراسم رونمایی تعدادی از هدایای رهبران و رؤسای کشورهای جهان به وی در کتابخانه مرکزی اصفهان گفت: جامعه و کشور دارای پیشینه و سابقه فرهنگ و تمدن را هیچگاه نمی‌شود تهدید کرد و جز زبان تکریم و احترام نمی‌توان با او سخن گفت و این همان فایده راهبردی گردشگری است که فواید فرهنگی و اقتصادی بسیاری به همراه دارد.
محمد جواد ظریف، افزود: گردشگری موجب نزدیکی و آشنایی فرهنگ‌ها با همدیگر می‌شود کما اینکه عمق تاریخی ایران در شهرهایی مثل اصفهان به طور کامل مشخص و مشهود است و برای گردشگر خارجی غرور ایرانیان و اینکه نباید با ایرانی به جز زبان تکریم صحبت کرد را متجلی می‌سازد.
وی در جمع مدیران اصفهان هم تصریح کرد: ایران اسلامی با حفظ سیاست تعاملی، روابط خود با کشورهایی که نگاه برابری و دوستی با ملت ها دارند را افزایش می دهد.
*تحریم‌های اقتصادی تداوم ترورهای ددمنشانه آمریکاست
از دیگر اخبار استان های ایرنا در 24 ساعت گذشته مطلبی از نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور است که در جلسه ستاد هماهنگی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفته است: شاه بیت حوادث تیرماه سال 60 ترور شخصیت‌های برجسته نظام بویژه رهبر معظم انقلاب، آیت الله صدوقی و شهید بهشتی و72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی بود و تحریم اقتصادی امروز دشمن علیه مردم ایران نیز ادامه همان ترورهای کور و ددمنشانه آمریکاست.
*آمریکا از شکل‌گیری قدرت جدید اسلامی واهمه دارد
سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاورعالی فرمانده معظم کل قوا در قم هم گفت: آمریکا و غرب به شدت از شکل‌گیری قدرت جدید اسلامی با محوریت ولایت‌فقیه واهمه دارند اما درعین‌حال از نام بردن آن به‌عنوان یک تنش بزرگ نیز امتناع می‌کنند، چالش تمدنی با اسلام و به پرچم‌داری انقلاب اسلامی از تنش‌های بزرگ دنیای غرب در وضعیت حاضر است، لبه برخورد این تمدن از شمال آفریقا آغاز شده و پهنه بزرگی از جهان را در بر می‌گیرد.
*بهره برداری از بلندترین برج مراقبت فرودگاه های کشور در همدان
در این میان بلندترین برج مراقبت شرکت فرودگاه های کشور با ارتفاع 52 متر با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه همدان به بهره برداری رسید که به گفته سهراب کلوندی، مدیر فرودگاه همدان گفت: طرح ساخت تکنیکال پلنت و برج مراقبت فرودگاه همدان با اعتبار 60 میلیارد ریال و در مساحتی به متراژ 2 هزار و 50 متر مربع و ارتفاع 52 متر اجرایی شد.
*تلاش برای شکسته شدن حباب قیمت مسکن
اما در موضوع مسکن هم محمد اسلامی، وزیر مسکن و شهرسازی هم در بهره برداری از طرح مراقبت فرودگاه همدان هم با بیان اینکه قیمت مسکن یکی از دغدغه‌های قشر ضعیف و متوسط جامعه است گفت: تلاش داریم حباب قیمت مسکن را بشکنیم و در این رابطه با برنامه ریزی و ارائه طرح های کارشناسان قیمت مسکن را در همدان کاهش می دهیم.
*واگذاری زمینهای دولتی به نرخ کارشناسی
مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خبری دیگر هم در این زمینه در مشهد گفت: بخش عمده ای از قیمت مسکن به زمین مربوط می شود و از آنجا که مبنای فعالیت دولت فراهم کردن زمین برای ساخت است لذا زمینهای دولتی در هر نقطه از کشور به قیمت کارشناسی منطقی در اختیار بخش خصوصی و انبوه سازان قرار می گیرند.
*150 هزار میلیارد ریال یارانه خرید گندم
در بخش کشاورزی هم هادی قوامی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در شهرستان اسفراین خراسان شمالی از پرداخت سالانه 150 هزار میلیارد ریال یارانه خرید گندم توسط دولت به کشاورزان خبر داد و گفت: امسال تولید گندم در کشور به 14 میلیون تن رسیده که این میزان از مرز مصرف داخلی گذشته و کشور وارد حوزه خودکفایی شده است.
*بهره مندی طرح‌های اقتصادی سودآور از تسهیلات ارزی
در خبری از مرکز ساری هم مرتضی شهیدی زاده، رئیس هیات مدیره صندوق توسعه ملی گفت که محدودیتی در پرداخت تسهیلات در حمایت از بخش خصوصی در زمیه توسعه زیر ساخت‌های کشور وجود ندارد و اکنون طرح‌هایی که سودآوری ارزی داشته باشند، اولویت پرداخت تسهیلات این صندوق هستند.
*پوشش 1/1 میلیون خانوار روستایی و عشایری کشور توسط صندوق بیمه اجتماعی
در حوزه روستایی هم اسدالله رازانی، رییس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفته است که هم اکنون یک میلیون و 100 هزار خانوار روستایی و عشایری زیرپوشش بیمه این صندوق است که از این تعداد بیش از 100 هزار خانوار از این صندوق بازنشسته شده و حقوق می گیرند.
* مشکلی در تامین مواد اولیه داروسازان وجود ندارد / رتبه نخست ایران در کاهش مرگ و میر زنان باردار
رتبه نخست ایران درکاهش مرگ و میر کودکان و زنان باردار بین 23 کشور شرق مدیترانه خبری است که از قول وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی درشورای اداری ساوه اعلام شده و سعید نمکی طی آن گفته است: انقلاب اسلامی دستاوردهای گرانبهایی در زمینه بهداشت و درمان داشته است که منجر به تحولی عظیم در حوزه سلامت ایران شد.
وی همچنین در ادامه این سفر تصریح کرد: با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور برنامه منسجمی در حوزه تأمین مواد اولیه دارو صورت گرفته و با تأسیس قرارگاه و تدابیر ویژه راهبری اصولی امور دارویی و تأمین نیازهای این بخش در دست انجام است.
*تحریم ها باعث تحکیم ارتباط بین دانشگاه و صنعت شد
اما در گردهمایی روسای واحدهای جهاد دانشگاهی کشور در همدان هم دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که تحریم ها باعث آشتی و تحکیم ارتباط بین دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و صنعت شد و در این میان جهاد دانشگاهی مدل مناسب در خدمت به مردم در عرصه‌های مختلف است چنانکه مدل فعالیت جهاد دانشگاهی، کار برای مردم بدون توقع و سود است.
بازداشت یک مدیر وزارت نفت / برخورد با 60 قاضی در راستای مبارزه با فساد
در میان این اخبار، در خبری از استان همدان حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشورهم اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) یک مدیر وزارت نفت را هنگام خروج از کشور شناسایی و بازداشت کردند، این مدیر در یک حرکت خائنانه مقدار زیادی ارز و دلار را به یک صرافی منتقل کرده بود و با تبانی این صرافی قصد خارج کردن ارز از کشور را داشت که دستگاه اطلاعاتی وی را هنگام خروج از کشور بازداشت کرد.
وی همچنین افزود: در راستای مبارزه با مفاسد قضایی با 60 قاضی به علت فساد اخلاقی و اقتصادی برخورد شد چنانکه حتی برخی از قضات دارای 28 ساله سابقه کاری بودند اما با این وجود منفصل از خدمت شدند که این اقدام گویای تصمیم جدی دستگاه قضایی با اندک افراد متخلف در درون دستگاه قضایی است.
*نماینده سازمان ملل: ایران در راه مبارزه با موادمخدر هزینه های سنگینی پرداخت کرده است
در موضوع مواد مخدر هم خبری از قول نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ایران منتشر شد که الکساندر فدولوف در همایش مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با مواد مخدر تاکنون هزینه های سنگین بسیاری پرداخت کرده که تعداد شهدای این عرصه نشان دهنده این هزینه هاست ضمن آنکه این تلاش ها نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با مواد مخدر در منطقه مبارزه کرد.
*کاهش تدریجی ورودی آب به دریاچه ارومیه از امروز
کاهش تدریجی آب به دریاچه ارومیه از امروز هم خبری از قول فرهاد سرخوش، رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی است که انتشار یافته و طی آن گفته است: ورودی آب دریاچه از رودخانه‌های «شهرچای»، «زرینه رود»، «سیمینه رود»، «گادار» و «باراندوز» تا روز گذشته 65 مترمکعب در ثانیه بود اما امروز 10 مترمکعب آن کاهش می‌یابد و ورود آب به دریاچه تا حدود 10 روز دیگر به طور کامل قطع می‌شود.
*جراحی زیبایی و قصور پزشکی رتبه نخست شکایت های مردمی از حوزه سلامت
رتبه نخست شکایات مردمی از قصور پزشکی در حوزه جراحی های زیبایی هم عنوان خبری است که از قول رئیس سازمان نظام پزشکی اعلام شده و محمد رضا ظفرقندی در شیرازبا بیان اینکه رسیدگی به شکایت های مردمی در نظام پزشکی یک اولویت اخلاقی و تکلیفی است، گفته: شکایت از جراحی زیبایی و قصور پزشکان در حوزه زنان در رتبه نخست شکایت‌ها در کشور قرار دارد.
* از مرزخسروی به عنوان مسیری امن برای تردد گردشگران تا رمزگشایی از یک معادله
برخی عناوین گزارشی منتشر شده طی این مدت بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا هم اختصاص دارد به موضوع مرزخسروی که مسیری امن برای تردد گردشگران عراقی به ایران است و مرزی با قدمت طولانی که بخشی از راه تاریخی ابریشم بوده است.
«چابهار پل ارتباطی ایران و روسیه به آب های آزاد" هم گزارش مرکز چابهارازظرفیت‌های این منطقه برای اتصال کشورهای شمال ایران از روسیه و آسیای میانه به خلیج فارس است.
«رمزگشایی از یک معادله در بازار لاستیک» هم به نقش دلالان درکمبود لاستیک در بازار و رشد فزاینده قیمت ها در عین اذعان مسئولان به وجود لاستیک کافی در کشورمی پردازد.
1906

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/99693/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان