نسیم گیلان

آخرين مطالب

رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی اندرویدی و آیفون علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی اندرویدی و آیفون
٠
٠
گجت نیوز / مطلب پیش رو در وبسایت گجت نیوز منتشر شده است و بازنشر آن توسط آخرین خبر به معنای تایید یا نقض آن نمی باشد....
مشکل شارژ نشدن باتری گوشی دردسرهای فراوانی ایجاد می‌کند. در این مطلب قصد داریم روش‌هایی را برای رفع ایراد عدم شارژ باتری گوشی اندرویدی یا یک گوشی آیفون بررسی کنیم.
گوشی های موبایل اعم از ساده یا هوشمند متکی به باتری‌‌های خود بوده و بدون آن‌ها پاره آجری بیش تلقی نمی‌شوند! مشکل گوشی های هوشمند در مقایسه با تلفن‌های همراه ساده نیاز به شارژ شدن پیاپی و مستمر آن‌ها است. به همین دلیل برخورد به مشکل شارژ نشدن باتری گوشی اندرویدی یا آی او اسی یک ایراد جدی به شمار می‌رود.
در صورتی که با اتصال گوشی به شارژر دیواری و پاور بانک هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد، احتمالا به فکر ارسال آن به شرکت ارائه‌کننده گارانتی دستگاه افتاده‌اید. بهتر است پیش از این کار به چند روشی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد به رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی بپردازید. در صورت برطرف نشدن ایراد می‌توانید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.
رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی
در صورت استفاده از یک شارژر دیواری از سالم بودن پریز برق اطمینان پیدا کنید. به این منظور می‌توانید دستگاه الکترونیکی دیگری را به این پریر متصل کنید. در صورت کارکرد صحیح آن، دلیل شارژ نشدن باتری گوشی چیز دیگری است! اگر در حال شارژ کردن گوشی با اتصال آن به سیستم کامپیوتری دسکتاپ یا لپ تاپ از طریق یک کابل یو اس بی هستید، از سالم بودن پورت اطمینان یابید. این کار را با اتصال کابل یو اس بی به سایر درگاه‌های سیستم و همچنین اتصال سایر دستگاه‌ها به پورت اولیه بررسی کنید. مشکل شارژ نشدن باتری گوشی حین استفاده از درگاه یو اس بی ممکن است از عدم توانایی این درگاه برای انتقال انرژی کافی ریشه گرفته باشد. موضوع را با اتصال دستگاه‌هایی دیگر به این پورت مورد بررسی قرار دهید.
مشکل شارژ نشدن باتری گوشی آیفون ایکس
اگر منبع انرژی فاقد مشکل است، مشکل شارژ نشدن باتری گوشی ممکن است به خاطر آداپتور باشد. بهترین روش برای پی بردن به سالم بودن یا نبودن آداپتور کنونی استفاده از یک آداپتور دیگر با کابل یو اس بی موجود است. در صورت سالم بودن آداپتور، مشکل می‌تواند مربوط به خود کابل باشد. کاربران گوشی های آیفون باید در پی یافتن یک کابل لایتنینگ دیگر برای تست آن با آداپتور کنونی باشند. کاربران گوشی های اندروید باید بسته به مدل گوشی خود یک کابل میکرو یو اس بی یا یو اس بی C پیدا کنند. در صورت کارکرد صحیح سیستم شارژ گوشی با کابل جدید همراه با آداپتور همیشگی، مشکل کشف شده است! در برخی موارد، مشکل عدم شارژ باتری گوشی به خاطر استفاده از لوازم جانبی متفرقه است. به عنوان نمونه، کابل لایتنینگ مخصوص گوشی های آیفون نیازمند یک میکروچیپ است. این میکروچیپ می‌بایست تاییدیه شرکت اپل را دریافت کند. استفاده از محصولات مارک‌های متفرقه که زیر نظر اپل فعالیت نمی‌کنند، مشکلات متعددی به وجود می‌آورد. اصلی‌ترین دلیل انفجار گوشی های هوشمند طی سال‌های اخیر، استفاده از لوازم جانبی دارای مارک‌های متفرقه و در نتیجه فاقد استاندارد بوده است. حداقل برای لوازم جانبی مرتبط با باتری و سیستم شارژ گوشی، از خرید لوازم جانبی فاقد مارک معتبر به شدت خودداری کنید. آن‌ها در صورت عدم بروز مشکل شارژ نشدن باتری گوشی یا انفجار آن، عمر باتری را به شدت کاهش خواهند داد. درگاه یو اس بی گوشی را تمیز کنید. با یک فوت محکم، ذرات ریز قرار گرفته روی آن پاک‌سازی شده و مشکل عدم اتصال صحیح قطب‌های کابل و درگاه رفع می‌شود.
اگر روش‌های بالا مشکل عدم شارژ گوشی را برطرف نکرد، احتمالا ایراد مربوط به خود گوشی است. این ایراد ممکن است سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. اکنون موارد زیر را روی گوشی اندروید یا آیفون خود بررسی کنید.
گوشی را یک مرتبه ری‌استارت کنید. در دستگاه‌های الکترونیکی اعم از سیستم‌های کامپیوتری دسکتاپ و لپ تاپ یا گوشی های هوشمند، راه‌اندازی مجدد دستگاه همواره حلال بسیاری از مشکلات است! مشکل شارژ نشدن باتری گوشی ممکن است نرم افزاری باشد. دریافت جدیدترین به‌روزرسانی دستگاه مشکل را با احتمالی بالا رفع خواهد کرد. اگر این ایراد بعد از دریافت یک به‌روزرسانی بروز کرده است، در پی دانگرید کردن به ورژن قبلی یا حذف آپدیت باشید. اگر از باتری کنونی چند سالی است استفاده می‌کنید، ممکن است دوران آن به سر آمده باشد، به طوری که به خاطر اتمام تعداد چرخه‌های تعریف شدن برای شارژ و دشارژ شدن آن، دیگر امکان ذخیره‌سازی نیرو برایش میسر نیست. اغلب گوشی های هوشمند امروزی به خاطر داشتن بدنه‌ای مهر و موم شده فاقد باتری قابل تعویض توسط کاربر هستند. به همین دلیل باید گوشی را به نمایندگی یا یک تعمیرکار معتبر ارسال کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، از وضعیت سلامت باتری اطمینان پیدا کنید. بعید نیست مشکل شارژ نشدن باتری گوشی از قطرات آب ریشه گرفته باشد. این مشکل حتی ممکن است گریبان دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از استاندارد‌های مقاومتی و دارای توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب را نیز بگیرد. پی بردن به وجود یا عدم وجود این ایراد تنها با ارسال گوشی به نمایندگی یا یک تعمیرکار امکان‌پذیر است.
اگر مشکل شارژ نشدن گوشی همچنان رفع نشده است، باید در پی ارسال آن به نمایندگی یا دریافت کمک از یک تعمیرکار معتبر باشید. بسته به نوع مشکل هزینه متفاوت خواهد بود. اهمیت ارسال گوشی به نمایندگی‌های مجاز شرکت سازنده برای مدل‌های پشتیبانی‌کننده از استانداردهای مقاومتی دوچندان است. این دسته‌ از گوشی های هوشمند بعد از باز شدن و تعویض باتری یا تعمیر دیگر قطعات خراب ایجادکننده مشکل شارژ نشدن باتری گوشی ، باید مجددا با رعایت استانداردها مهر و موم شوند. به همین دلیل وقتی یک گوشی دارای این قابلیت‌ زیر دست افراد فاقد صلاحیت قرار می‌گیرد، مقاومتش در برابر نفوذ آب را از دست خواهد داد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/99757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انجام شخم اولیه 80 درصد از اراضی کشاورزی فومن

پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

فیلم/ بارش سیل‌آسا در رودبار جنوب

تصاویری از بارندگی سیل آسا در رودبار جنوب | ببینید

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان

(ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد

توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محور تالش

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان

گل حساس تقدیم به سرمربی آزرده‌دل (عکس)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 28 فروردین 1403

ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان

گاز برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

لیگ یک/ بدشانسی داماش برای فرار از منطقه سقوط

ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی

کشف 23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان

قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

بهره برداری از 81 پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

تجلیل مردم رشت از سپاه پاسداران در پی عملیات «وعده صادق»

«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد

فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

794 واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان

آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل

الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها