نسیم گیلان
هزینه 8.5 میلیارد دلاری برای جذب فالوئر
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 11:13:16
نسیم گیلان -
هزینه 8.5 میلیارد دلاری برای جذب فالوئر
١
٠
مهر / هزینه صرف شده توسط شرکت های تجاری برای جذب اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی در سال 2019 بالغ بر 8.5 میلیارد دلار برآورد شده است.
اما نکته قابل تامل این است که حداقل 15 درصد از افرادی که اینفلوئنسرها را تعقیب می کنند، وجود خارجی نداشته و ربات هایی قلابی هستند. این افراد برای نشان دادن تعداد بالای مخاطبان خود و در رقابت با دیگر اینفلوئنسرها به کلاهبرداری و حقه بازی به منظور جذب تعقیب کننده یا فالوئر متوسل می شوند.
یک بررسی که به تازگی توسط موسسه امنیتی سایبری Cheq با هدف محاسبه زیان اقتصادی این نوع کلاهبرداری برای شرکت های تجاری انجام شده، نشان می دهد این شرکت ها به همین علت در سال 2019 در مجموع 1.3 میلیارد دلار دچار زیان می شوند.
یک اینفلوئنسر که دارای یک میلیون نفر فالوئر است، به ازای هر پست تبلیغاتی 25 هزار دلار دریافت می کند. اما زیان هر پست برای شرکت های تجاری به علت قلابی بودن بخشی از تعقیب کنندگان 3750 دلار برآورد شده است.
البته این نوع کلاهبرداری ها خسارات غیرمستقیمی مانند از دست رفتن اعتماد، کاسته شدن از اعتبار برند و غیره را نیز به همراه می آورند که این هزینه ها به سادگی قابل محاسبه نیست.

http://www.gilan-online.ir/fa/News/110639/هزینه-85-میلیارد-دلاری-برای-جذب-فالوئر
بستن   چاپ