جامعه پذیر کردن دانشآموزان مبنایی برای تحقق رونق تولید
شنبه 26 مرداد 1398 - 12:17:12
|
|
نسیم گیلان - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه راه ورود به رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر کردن دانشآموزان در دوره ابتدایی است، گفت: این جشنواره آموزههای علمی دانشآموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت میکند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم میسازد. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سیدجواد حسینی در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره دانشآموزی جابربن حیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درهشتمین دوره جشنواره دانشآموزی جابربن حیان بیش از 3 میلیون و 400 نفر دانشآموز در مقاطع پایههای ابتدایی چهارم، پنجم و ششم شرکت کردند که حدود 300 اثر آنها در رشتههای مختلف پژوهشی و دست سازهها به سطح ملی راه پیدا کرده که امروز تجلیل میشوند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی برای دانشآموزان است، برگزار شده، افزود: خوشبختانه هشتمین جشنواره دانشآموزی با استقبال بسیار خوبی برگزار شده است. وی گفت: علاوهبر جشنواره جابر بن حیان، جشنواره «خوارزمی» را برای دوره متوسطه اول و جشنواره «جوان خوارزمی» را برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه را هم داریم و این جشنوارهها برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی «رونق تولید» و «اقتصاد مقاومتی» که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، برنامهریزی و اجرا میشوند. حسینی با بیان اینکه راه ورود به رونق توسعه، تولید و اقتصاد مقاومتی جامعه پذیر کردن دانشآموزان در دوره ابتدایی است، تصریح کرد: این جشنواره آموزههای علمی دانشآموزان خصوصا در حوزه علوم، مباحث مهارتی و دانشی را تقویت میکند و زمینه تحقق عملی و عینی تحصیل آنان را فراهم میسازد که در نهایت منجربه رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی میشود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش 13 جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار میکند، گفت: در عرصه هنر بیش از 70 رشته هنری که 10 میلیون دانشآموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از 9میلیون دانشآموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصههای ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی استقبال خوبی شد. وی ادامه داد: مشارکت دانشآموزان در فعالیتها و جشنوراههای علمی را ملاکی برای شکوفایی استعدادهای آنان قرار میدهیم زیرا پیوستن دانشآموزان به اینگونه فعالیتها خود بزرگترین امتیاز برای دانشآموز محسوب میشود و یک جریان عملیاتی و مهارتی پیدا میکند که میتوان در سطوح مختلفی این دانشآموزان را دانشمندان کوچک نامید زیرا در سطح شهرستانی و استانی و ملی صاحب مقام یا امتیاز و اثر میشوند. انتهای پیام
http://www.gilan-online.ir/fa/News/111953/جامعه-پذیر-کردن-دانشآموزان-مبنایی-برای-تحقق-رونق-تولید
|