حذف آزمونهای ورودی دوره ابتدایی یکی از اهداف سند تحول بنیادین است
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 7:54:02 AM
ایسنا
|
|
گیلان آنلاین - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمونهای مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامههایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازهای میگیرد. مهدی حاجتی با اشاره به آسیبهای برگزاری آزمونهای ورودی مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: وجود آزمونهای خاص در پایان دوره ابتدایی آسیب جدی بر پیکره تعلیم و تربیت تحمیل میکند که تغییر شیوه تدریس و انحراف به سوی روشهای تک بعدی و شیوههای تست زنی در تدریس معلمان، از آن جمله است. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: حذف این آزمونها گام ارزشمندی است تا دوره ابتدایی با توجه به حساسیت و اهمیت آن، نشاط و شادابی خود را مجددا پیدا کند و دانشآموزان از زیر بار فشار انتظارات بالا برای قبولی در این آزمونها رها شوند. با اجرای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمونهای مدارس خاص در مقطع ابتدایی، اجرای برنامههایی مانند ارزشیابی توصیفی جان تازهای میگیرد. وی با اشاره به وجود مؤسسات مختلف علمی و انتشار و ارائه كتابهای كمك درسی در مدارس ابتدایی، خاطرنشان كرد: در پی توزیع گسترده كتابهای كمك درسی در بازار، گردش مالی بالایی نیز صورت میگیرد كه هیچ نفعی برای آموزش و پرورش ندارد و به خانوادهها نیز لطمه وارد میكند. حاجتی درباره نظریههای یادگیری در دوران جدید گفت: نظریههای یادگیری در قرن 21 متحول شده است و بحث سنجش و ارزشیابی را بهعنوان بخشی از اطلاعات و دادهها باید نگاه کرد نه صرفا بهعنوان تنها دادهای که در دست است. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد: با این مصوبات باید به سمت حذف كنكور پیش برویم تا فرایند یاددهی و یادگیری مطابق اهداف سند تحول در مدارس اتفاق بیفتد.
http://www.gilan-online.ir/fa/News/20044/حذف-آزمونهای-ورودی-دوره-ابتدایی-یکی-از-اهداف-سند-تحول-بنیادین-است
|