نسیم گیلان
سامانه 122 آماده پاسخگویی به مشکلات آب شرب شهری گیلانی ها
پنجشنبه 2 فروردين 1397 - 08:49:51
گیلان آنلاین - رشت- رئیس مرکز ارتباطات مردمی 122 از آمادگی این مرکز بصورت شبانه روزی برای پاسخگویی به اعلام مشکلات آب شرب مشترکان در استان خبر داد.
حمیدرضا ناطقی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه برخی رسانه ها به پاسخگو نبودن این مرکز بدنبال قطعی آب اشاره کرده اند ، افزود: از بامداد ( ساعت 24) آخرین روز اسفندماه تا ساعت 24 ( بامداد فروردین ماه) چهار هزار و 345 بار زنگ اعلام حوادث شرکت آب و فاضلاب گیلان به صدا در آمده است.
وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده 15 اپراتور وظیفه پاسخگویی به شهروندان را برعهده داشتند، افزود: اوج تماس ها از ساعت 18 تا 19 با 569 تماس بوده است که بیشترین دلیل آن قطع آب شرب شان بوده است.
وی گفت: ممکن است بدلیل حجم بالای زنگها ،پشت خط در صف انتظار قرار میگرفتند اما به همه کسانی که با این سامانه تماس گرفته اند ، و در انتظار صحبت با اپراتور قرار گرفته اند ، پاسخ داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در سیستم شرکت آب و فاضلاب شهری هیچ مشکلی وجود نداشت و با تحویل سال و کاهش مصرف مشکل قطعی آب استان نیز رفع شد.
ناطقی یادآور شد: روز سه شنبه براساس مشکلات اعلام شده از سوی مردم به این مرکز ، آب شرب برخی نقاط شهر رشت ازجمله سعدی ، دیانتی، مطهری، نامجو،معلم، فلسطین، گلسار و دیانتی وآب برخی نقاط چندین شهرستان استان نیز براثر مصرف بیش اندازه و کاهش فشار قطع شد.
وی خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه مشکل در حوزه آب شهری ،مرکز ارتباطات مردمی 122 بصورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان استان می باشد.
**قطع آب شرب نقاطی از استان طی روز گذشته ناشی از افزایش مصرف بود
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره کل آب و فاضلاب شهری گیلان نیز با اشاره به قطع آب نقاطی از شهر رشت و برخی شهرستان های استان گفت: به دلیل مصرف بیش از اندازه و کم شدن فشار، آب شرب برخی از نقاط استان قطع شد.
محمد مهدی یوسفی زاده با بیان اینکه روز سه شنبه هیچ گونه مشکلی در تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب شهری وجود نداشت، افزود: تصفیه خانه آب گیلان و تمام چاه های شهرستان با تمام ظرفیت در مدار بودند اما مصرف همزمان و بیش از اندازه مشترکان در ساعات پایانی سال در سراسر استان موجب افت فشار در شبکه های انتقال اصلی و فرعی و قطعی آب شده بود.
وی اضافه کرد: اگر فشار آب شرب را افزایش می دادیم ، موجب متلاطم و کنده شدن رسوبات داخل لوله ها می شد که این امر تغییر رنگ و حتی مزه را نیز ممکن بود بدنبال داشته باشد و برای مردم این اب قابل استفاده نبود.
وی اظهارکرد: شهروندان بایستی در چنین مواردی که پیش بینی می شود در تمامی منازل مصرف بالا می رود با مصرف بهینه و برنامه ریزی و پرهیز از کارهای غیر ضروری که نیاز به آب دارد در همان ساعت ها و موکول کردن آن به ساعت های دیگری ، استفاده از این نعمت را برای همه فراهم آورند.
یوسفی زاده خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای تامین آب شهروندان رشت وجود ندارد اما باید در هر شرایطی از انرژی های مان بهینه استفاده کنیم ؛ چرا که نه تنها آب بلکه مصرف برق و گاز نیز همزمان بیش از مصارف معمول و طبیعی باشد، اختلال ایجاد می شود.
450 هزار مشترک در گیلان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
7296 /6030

http://www.gilan-online.ir/fa/News/23003/سامانه-122-آماده-پاسخگویی-به-مشکلات-آب-شرب-شهری-گیلانی-ها
بستن   چاپ