نسیم گیلان
مرکز «يادگيري محلي» در منطقه تنيان صومعه سرا راه اندازي مي شود
سه شنبه 23 آذر 1395 - 12:33:50 PM
مهر
fiogf49gjkf0d

گيلان انلاين- مسئول نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش صومعه سرا در جلسه شوراي پشتيباني از نهضت سوادآموزي که غروب دوشنبه در دفتر فرمانداري شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به اينکه کيفيت آموزش مهم ترين اولويت در سوادآموزي است، اظهار کرد: براساس آمارهاي که در سامانه سماد آموزش و پرورش ثبت شده شهرستان صومعه سرا داراي بيش از يک هزار و 200 بي سواد زير 50 سال بود که خوشبختانه بعد از بررسي هاي انجام شده اين آمار به 503 نفرکاهش يافت.

علي بهرامي راد با اشاره به اينکه  اين آمار با همکاري دهياري هاي، مديران مدارس، خانه هاي بهداشت سطح شهرستان جمع آوري شده است، خاطر نشان کرد: به واسطه همين ويرايش و غربالگري ها ميزان والدين ناشناخته که چيزي حدود 400 نفر بودند امروز به 66 نفر رسيده است.

وي به سهميه بندي جذب بي سوادان براي انجام آموزش هاي لازم شهر صومعه سرا اشاره و تصريح کرد: بيش از 90 درصد از سهميه بندي درنظر گرفته شده براي صومعه سرا جذب شده اند.

مسئول نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش صومعه سرا به افتتاح مرکز «يادگيري محلي» در منطقه تنيان بخش گوراب زرميخ صومعه سرا اشاره کرد و افزود: استان گيلان براي راه اندازي اين مرکز از بودجه اعتبارات ملي تنها پنج سهميه داشته که يک سهميه به منطقه تنيان اختصاص يافته است.

وي هدف از راه اندازي اين مرکز را نيازسنجي براساس پتانسيل هاي بومي و محلي عنوان کرد و گفت: سوادآموزي پايه، استمرار و تحکيم سواد، تقويت مشارکت مردمي در اجراي همه سياست هاي دولتي، آموزش مهارت هاي زندگي و آموزش حرفه و فن  بخشي از برنامه هاي اجرايي در اين مرکز است.

به گفته اين مسئول اين مرکز تنها سه سال توسط آموزش و پرورش اداره وسپس مديريت آن به نيروهاي محلي منطقه ارجاع مي شود.

بهرامي راد در ادامه با اشاره به برخي از برنامه هاي اجرا شده توسط سازمان نهضت سوادآموزي در راستاي آموزش افراد بي سواد در بخش هاي مختلف، يادآورشد: آموزش به افراد ناتوان جسمي در خانه، فراخوان براي افراد منع تحصيل شده در سال هاي گذشته که در رده سني بين 10 تا 49 سال قرار دارند بخشي از برنامه هاي اجرا شده توسط اين سازمان است.

وي استفاده از روش هاي خودآموز و دادن کتاب هاي آموزشي براي برخي از افراد بي سوادي که به دلايلي امکان حضور در کلاس هاي آموزشي يا مدارس را نداشته يکي ديگر از طرح هاي اجرا شده توسط سازمان نهضت سوادآموزي اعلام کرد.

ضرورت هدفمند کردن استفاده از تکنولوژي در بحث آموزش

معاون فرماندار صومعه سرا نيز در ادامه اين جلسه با اشاره به وجود روش ها و تکنولوژي هاي پيشرفته براي فراگيري اطلاعات و آموزش، اظهار کرد: وجود اين ابزارها، آموزش و فراگيري را آسان تر  مي کند ولي به دليل جهت نبودن، مثمرثمر نيستند.

سجاد کريمي پاشاکي هدفمند کردن استفاده از اين تکنولوژي ها را امري ضروري دانست و گفت: متاسفانه بسياري از پيشرفت ها در حوزه هاي مختلف که برگرفته از بهره گيري از اين تکنولوژي ها است، آکادميک و ساختارمند نيست.

وي افزود: جهت دار و هدفمند شدن اين تکنولوژي ها در راستاي آموزش هاي صحيح سبب مي شود که سوادآموزان بتوانند در زمينه هاي مختلف اعم از تحصيل و اشتغال عملکرد بهتري به نمايش بگذارند.

معاون فرماندار صومعه سرا با تأکيد بر ضرورت توجه به کيفيت در بحث سوادآموزي، خاطرنشان کرد: بايد ساختار آموزش به گونه اي برنامه ريزي شود که هم فرد سوادآموز به دنبال ارتقاي کيفيت آموزش بوده و هم فرهنگ در سطح جامعه به گونه اي شود که افراد به دنبال کيفيت آموزش بروند.

 وي موضوع سوادآموزي را بحث امر به معروف عنوان و تصريح کرد: وجود چنين نگاه و ديدگاهي نسبت به موضوع سوادآموزي مي توانند سبب ترغيب و تشويق افراد بازمانده از تحصيل براي فراگيري آموزش شود.


http://www.gilan-online.ir/fa/News/4172/مرکز-«يادگيري-محلي»-در-منطقه-تنيان-صومعه-سرا-راه-اندازي-مي-شود
بستن   چاپ