نسیم گیلان
تفاوت در نوع مدارس عامل اختلال در سیستم آموزشی کشوراست
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 12:09:53 PM
ایسنا

نسیم گیلان- منوچهر جمالی در نشست مجمع نمایندگان گیلان با مسئولین آموزش و پرورش استان که در اداره کل آموزش و پرورش گیلان برگزار شد، اظهار کرد: اهداف و برنامه‌های مختلفی در آموزش و پرورش مطرح است که اصلی ترین هدف تعلیم و تربیت فرزندان در مدارس است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاوت در نوع مدارس سبب اختلال در سیستم آموزشی کشور شده است، افزود: اگر قرار است تغییری هم ایجاد شود باید محاسبه شده، باشد و از تنش فاصله بگیرد در شرایطی که در کشورهای توسعه یافته برای دانش‌آموزان کارگاه‌های آموزش شغل و زندگی برگزار می‌کنند، ما هم باید به طور یکسان مهارت پرور باشیم.

وی گفت: توزیع اعتبارات و منابع و همچنین ساماندهی نیروهای انسانی در مناطق محروم از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. در مناطق کوهستانی کاهش کلاس‌ها ممکن است سبب تعطیلی مدارس و بلاتکلیفی دانش‌آموزان شود با توجه به اینکه در روستاها مشکل معیشتی، بیکاری و تردد وجود دارد، باید اقدامات موثری در این زمینه انجام گیرد.

حذف سختی کار معلمان اثر مخربی گذاشته است

محمود شکری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیزدر این نشست اظهار کرد: تا یک ماه آینده مدارس آغاز می‌شوند اما ما در تالش به 54 معلم نیاز داریم، مدرسه‌ای داریم که با بیش از 400 دانش‌آموز و به دلیل کم بودن معلم و نداشتن معاون، مدیر خود اقدام به تدریس می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه هر کشور به تربیت نیروی انسانی و آموزش و پرورش آن بستگی دارد، گفت: آموزش و پرورش باید بتواند نیروی انسانی با تفکر توسعه‌ای، تربیت کند.

شکری افزود: در تالش با استقرار پایه دوازدهم فقط 900 دانش‌آموز داریم که برای آموزش آنها فضا و مکان مناسب نداریم.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف سختی کار معلمان اثر مخربی گذاشته است، گفت: سختی کار حذف نشود، ما مدارسی در نقاط کوهستانی و عشایری داریم که تردد برای معلمان سخت است و آنان در همان مناطق مستقر می‌شود ولی نمی‌توانند 12 درصد حق مرزی را دریافت کنند.

24 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت شد

در ادامه مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم اینکه عنوان می‌شود کشور با بی پولی مواجه است اما در چهار ماهه نخست وضعیت مالی خوبی داشته ایم زیرا در قانون بودجه 2400 بشکه صادرات نفت پیش بینی شده بود اما تاکنون 2600 بشکه صادر شده همچنین قیمت ارز به 2400 تومان ارتقا یافت و بر این اساس در طی مدت زمان مذکور 24 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت شد.

آموزش و پرورش گیلان در شرایط فعلی کارآمد نیست و سیاسی عمل می‌کند

در ادامه اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: در ساماندهی نیروها و تنظیم منابع انسانی در گیلان خوب عمل نشده است و در شرایط فعلی آموزش و پرورش گیلان کارآمد نیست زیرا علمی – آموزشی و تربیتی نمی‌باشد و بیشتر سیاسی عمل می‌کند، بعبارتی مانند لوکوموتیو فرسوده است. از همه ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود که امیدواریمبا مدیریت آقای جهان آرای روند بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مدارس ما هوشمند شوند، خطاب به رئیس مرکز منابع انسانی و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش افزود: با وجود محدودیت‌هایی که در آموزش و پرورش استان داریم انتظار می‌رود حداکثر سقف را در نظر بگیرید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بودجه بندی 98 در راه است اما هنوز بودجه 97 ابلاغ نشده، هنوز شورای برنامه ریزی استان و شهرستان تشکیل نشده؛ با وجود چنین مشکلاتی اینجا هستیم تا نیازسنجی کنیم و کارهای نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

مدارس رها شده در روستاها به کمپ ترک اعتیاد تبدیل شده‌اند

در پایان ذبیح‌اله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان فرسوده است و از نظر امنیتی برای مراجعین امن نیست، باید راه حلی برای احداث بناهای جدید بیابیم.

وی بیان کرد: مدارس رها شده در روستاها به کمپ ترک اعتیاد تبدیل شده‌اند که اعتراضات مردم را در پی داشته چون زمین‌ها خیریه‌ای بوده و لذا باید اجاره بها پرداخت شود.

وی تاکید کرد: نیم نگاهی هم به هنرستان کشاورزی لاهیجان داشته باشید که نیازمند تجهیزات و امکانات آموزشی است.


http://www.gilan-online.ir/fa/News/52198/تفاوت-در-نوع-مدارس-عامل-اختلال-در-سیستم-آموزشی-کشوراست
بستن   چاپ