نسیم گیلان
شهروندان تخلفات دفتر پیشخوان خدمات دولت را گزارش کنند
دوشنبه 22 مرداد 1397 - 15:53:49
نسیم گیلان - توکلی با تاکید بر اینکه شهروندان تخلفات دفتر پیشخوان خدمات دولت را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش کنند، گفت: شهروندان می‌توانند زمان مواجهه با تخلفات دفاتر خدمات پیشخوان دولت با شماره تماس 3-33130462 یا سامانه رایگان 195 تماس بگیرند.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مهندس فرزاد توکلی امروز در نشست با خبرنگاران که در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها یکی از ارکان آگاهی بخشی و نقش آفرینی در هدایت جامعه قلمداد می‌شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به برونسپاری خدمات دولت در دفاتر پیشخوان دولت، افزود: در 28 فرودین ماه امسال هیات وزیران ابلاغیه مبنی بر تغییر ساختار دفاتر پیشخوان دولت اعم از شهری و روستایی صادر کرد که بخشنامه تغییر ساختار کارگروه استانی دفاتر پیشخوان 13 خرداد امسال به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.
توکلی گفت: استاندار به عنوان ریاست کارگروه و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به عنوان دبیر کارگروه استانی دفاتر پیشخوان منصوب شدند، از آنجایی که بخش برون سپاری خدمات الکترونیک بر عهده سازمان مدیریت است در این راستا نماینده‌ای از سازمان مدیریت عضو این کارگروه است.
وی با بیان اینکه در استان گیلان 606 دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت داریم که 428 مورد آن شهری و 178 مورد آن روستایی است، تصریح کرد: از مجموع دفاتر پیشخوان شهری 379 مورد فعال و 49 مورد غیرفعال هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان بیان کرد: از مجموع 178 دفتر پیشخوان روستایی، 160مورد فعال و 18 مورد غیرفعال هستند که با هیچ دستگاه خدمات رسانی ارتباط ندارند که در این راستا اقدام به خرید و فروش پروانه دفتر می‌کنند که باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می‌شود، در آیین نامه نقل و انتقال داریم اما خرید و فروش ذکر نشده است.
این مقام مسئول ادامه داد: در استان گیلان 414 دفاتر ICT پست بانک داریم که 190 مورد آن فعال و 224 مورد آن به دلیل عدم کسب درآمد غیرفعال هستند، اهداف این دفاتر ارائه خدمات وابسته به کارت‌های بانکی در مناطق روستایی بوده است.
مهندس توکلی با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان شهری، بیان کرد: براساس آمایش سرزمین به ازای هر 10 هزار جمعیت شهری نیاز به یک دفتر پیشخوان خدمات دولت داریم. در حال حاضر در حوزه شهری هیچ مجوز جدیدی صادر نمی‌شود اما در نقاط روستایی بر حسب نیاز ثادر می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به رعایت حقوق شهروندی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، تصریح کرد: این دفاتر موظف به حضور در ساعات کاری تعیین شده هستند و مسئول دفتر باید تمام وقت در دفتر حاضر باشد و باید برای خروج در ساعات کاری، جایگزین معرفی کنند. حتی در ایام تعطیلات رسمی نظیر نوروز شیفت بندی می‌شوند.
وی اضافه کرد: حتما در دفاتر باید نرخ نامه موجود باشد. گاهی در برخی دفاتر که افراد برای پرداخت قبوض مراجعه می‌کنند، وجه دریافت می‌شود و قبض هم ممهور به پرداخت می‌شود اما به حساب نهاد واریز نمی‌گردد یا دیرتر از مهلت پرداخت واریز می‌شود که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
توکلی با تاکید بر اینکه شهروندان تخلفات دفاتر پیشخوان خدمات دولت را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش کنند، ادامه داد: شهروندان می‌توانند زمان مواجهه با تخلفات دفاتر خدمات پیشخوان دولت با شماره تماس 3-33130462 یا سامانه رایگان 195 تماس بگیرند و حتی می‌توانند با مراجعه به https://gilan.ict.gov.ir/ در قسمت «شکایات» انتقادات و مشکلات پیش آمده را گزارش دهند.
ممنوعیت فروش وکالتی دفاتر پیشخوان دولت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه خرید و فروش وکالتی در دفاتر پیشخوان ممنوع است، خاطرنشان کرد: برخی از افراد دفاتر پیشخوان را به صورت وکالتی می‌فروشند که این مخالف آیین نامه است و زمانی که بعد از 3 برای تمدید مجوز مراجعه می‌کنند، با چالش‌های جدی مواجه می‌شوند؛ در حال حاضر بیش از 20 پرونده اینچنینی در استان داریم که افراد با پرداخت‌ هزینه‌های میلیونی اقدام به فروش غیرقانونی می‌کنند. وکالت کاری موردی ندارد اما نمی‌توانند بفروشند.
وی بیان کرد: شهروندان قبل از هرگونه اقدام ثبتی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان به نشانی https://gilan.ict.gov.ir/ ، با فرآیند اخذ مجوز دفاتر پیشخوان دولت آشنا شوند تا متحمل ضررهای جبران ناپذیر نگردند.
توکلی تصریح کرد: تا پایان شهریور دفاتر پیشخوان خدمات دولت سامانه‌ای می‌شوند و تا پایان سالجاری هم افزایش نرخ در این دفاتر نخواهیم داشت و نرخ‌گذاریها توسط کمیسیون تنظیم مقررات کشور انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به موازی کاری برخی دستگاه‌ها، گفت: ایجاد هرگونه دفاتر خدماتی موازی با دفاتر پیشخوان ممنوع است که دولت نتوانست در این حوزه‌ ورود کند زیرا برخی دستگاه‌ها نظیر تامین اجتماعی هم اقدامات مشابه دفاتر خدمات پیشخوان را ارائه می‌دهند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه در برخی نواحی مردم از طولانی شدن ثبت نام دریافت تلفن ثابت انتقاد دارند اما انتقادات خود را به مراجع مربوطه منعکس نمی‌کنند، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت مخابرات استان گیلان به صورت اینترنتی نسبت به ثبت‌نام تلفن ثابت اقدام کنند، این سامانه به وزارت ICT متصل است و چنانچه فرآیند دریافت از این طریق طولانی شد می‌توانند با شماره‌ 195 تماس بگیرند و پیگیری کنند. همچنین اگر از سرعت اینترنت خود ناراضی هستند باید گزارش خود را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه کنند تا پیگیری شود.
انتهای پیام

http://www.gilan-online.ir/fa/News/52222/شهروندان-تخلفات-دفتر-پیشخوان-خدمات-دولت-را-گزارش-کنند
بستن   چاپ