بازار کشورهای حاشیه خزر تشنه محصولات گیلان
چهارشنبه 18 مهر 1397 - 23:51:30
|
|
نسیم گیلان - رییس سازمان صنعت، معدن گیلان گفت: امروز کشور ما از منابع و سرمایههای بسیاری برخوردار است و گیلان دروازه ای است برای اتصال به اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر که حداقل بازار 400 میلیون نفری را دارند و آنها تشنه امکانات، منابع،تولیدات و انواع محصولات کشور ما هستند. به گزارش ایسنا - منطقه گیلان، فرهاد دلق پوش در حضور در بازدید از دومین نمایشگاه بینالمللی محصولات کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته که در محل نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با اشاره به وجود برخی از مشکلات اقتصادی، گفت: مردم ما در برابر مشکلات، همانند فولاد آبدیده هستند، ما در مشکلات متولد شده ایم و دست و پنجه نرم کردیم و قطعاً علیرغم مشکلات ، وجود آهنین شما میتواند از این شرایط، فرصت های مطلوبی را فراهم کند. وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های تخصصی، انعکاسی از توانایی ها است، گفت: نمایشگاهها فرصتی است که بتوانیم ظرفیتها، توانمندیها و داشتههای خودمان را هم در خدمت همدیگر قرار دهیم و هم در جهت رونق اقتصادی و تبادل تکنولوژی با کشورهای دیگر قدم های موثری را برداریم. دلق پوش ادامه داد: امروز کشور ما از منابع و سرمایههای بسیاری برخوردار است و گیلان دروازه ای است برای اتصال به اروپا و کشورهای حاشیه دریای خزر که حداقل بازار 400 میلیون نفری را دارند و آنها تشنه امکانات، منابع،تولیدات و انواع محصولات کشور ما هستند. وی با اشاره به وجود 463 واحد تولیدی در حوزه صنایع غذایی گفت: در کشور هم به همین نسبت، ظرفیتهای مطلوبی در حوزه صنعت غذا و صنایع وابسته آن با برندهای صاحب نام وجود دارد. متولی بخش تولید و تجارت استان، اذعان کرد: گیلان در عرصه کشاورزی قابلیتهای کم نظیری دارد که می تواند به قطب صنایع غذایی تبدیل شود. لذا بایستی ارزیابی و بازنگری کنیم با این ظرفیتها که ما داریم چرا به حد خود کفایی، کمال و حد انتظار نرسیدیم. وی تعیین استراتژی فروش برای صنعت، را امری حیاتی دانست و تاکید کرد: دستیابی به محصولات جدید و تکنولوژی خاصیت این نمایشگاه های تخصصی است. مهمترین مسئله در تولید این است که بتوانیم همه بخشهای تولید و صنعت مان را از نقطه آغازین تا انتها که کالایی را که دست مصرف کننده میرسانیم باید به نحو ماهرانه و با تخصص مدیریت کنیم ولی متاسفانه در اغلب واحد های تولیدی بخش بازاریابی و تجاری به صورت حرفه ای وجود ندارد. وی ادامه داد: همین چینی که دنیا را تسخیر کرده ابتدا مطالعه و بررسی روی جامعه هدف میکند و میبیند در فلان نقطه جهان مردم چه می خواهند با چه فرهنگی و استانداردی و ذائقه ای با چه قیمتی و بر اساس یک ارزیابی دقیق در آن بازار میتواند یک پایگاه برای خود داشته باشد، پس از آن اقدام می کند. وی تصریح کرد: برای مدیریت در عرصه تولید، از روزمره گی پرهیز شود و فرصت سوزی در عرصه رقابت بسیار مضر است لذا فرصت ها را باید غنیمت بشماریم و تبادل اطلاعات تولیدات و دستاوردهای فرهنگی و تولیدی فرصتی برای کسب درآمد برای رونق واحدهای تولیدی اشتغال بیشتر در دستیابی به بازارهای بیشتر و آخرین تولیدات صنعتی و دستاوردهای تولیدی خودمان را در معرض دید نمایش دیگران قرار دهیم. دلق پوش تاکید کرد: در سایه رقابت است که ما می توانیم بر مشکلات فائق شویم امروز تولیدات ما مشکلات زیادی دارند از جمله اینکه اول تولید می کنیم ولی برای خودمان برنامه تجاری سازی و برندسازی نداریم و حلقه فروش ناقص است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اساس رفع این مشکل را، تعامل مناسب بین صنعتگران و بازرگانان برشمرد و اظهار کرد: ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات به شکل حساب شده ، منسجم و برنامه ریزی شده قطعا برای توسعه صادرات و نفوذ در بازارهای جهانی یک نیاز واقعی در مسیر پویایی تولید است. دلق پوش گفت:یک راهبرد مهم امروز این است که ما به توسعه صادرات کمک کنیم و افزایش صادرات و تعامل در عرصه تبادل تجاری و صادرات که میتواند درآمد ارزی داشته باشد بهترین فرصت است که اگر صادرکننده ارز خود را در سامانه نیما عرضه کنند بسیاری از مشکلات ارزی، ساماندهی می شود با وجود مدیران خلاق بخش خصوصی از مشکلات به عنوان فرصت استفاده خواهیم کرد. انتهای پیام
http://www.gilan-online.ir/fa/News/64245/بازار-کشورهای-حاشیه-خزر-تشنه-محصولات-گیلان
|