نسیم گیلان
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:
قابلیت واگذاری 800خدمت به پیشخوان دولت/100خدمت در گیلان واگذار شد
شنبه 28 مهر 1397 - 21:50:04
نسیم گیلان - رشت- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به وجود 800 خدمت دارای قابلیت واگذاری به دفاتر پیشخوان دولت، گفت: در استان گیلان تاکنون 100 خدمت به این دفاتر واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، جمشید انصاری بعدازظهر شنبه در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت گیلان که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان برگزارشد، اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از مدیران دستگاه‌های اجرایی در کشور مدیران منابع محور هستند.
انصاری با بیان اینکه این بدان معنا است که انجام هر اموری را منوط به وجود منابع امکان‌پذیر می دانند، افزود: تبدیل نظام اداری به نظام منابع محور اقدامی اشتباه بوده و سبب تکیه مدیران به منابع برای انجام امور می شود.
وی ارائه هر خدمتی را نیازمند تأمین منابع مالی ندانست و برلزوم تغییر این نگرش و دیدگاه در مدیران تأکید کرد و گفت: در افزایش بهره‌وری، مدیریت صحیح نقش مهمی را ایفا می کند در همین راستا مدیران باید ار مدیریت براساس منابع فاصله گرفته و به سمت مدیریت هدفمند حرکت کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نظام اداری ایران در زمینه هدر دادن منابع پیشتاز است، بیان کرد: نبود مدیریت دقیق و صحیح در زمینه بهره وری منابع در نظام اداری کشور علت اصلی این هدررفتگی در منابع است.
وی در ادامه همچنین بر لزوم کاهش هزینه‌های اضافی در دستگاه‌ها و افزایش کیفیت خدمات اداری تأکید کرد و افزود: در زمینه رقابتی کردن ارائه خدمات در کشور هیچ گام مثبتی برداشته نشده است. باید با اصلاح روش و کاهش هزینه‌های اضافی زمینه را برای اجرای برنامه‌های جدید فراهم کنیم.
انصاری با اشاره به رابطه نیروی انسانی و مدیران دستگاه‌های دولتی، ادامه داد: باید با تغییر این رابطه سازمانی آن را به رابطه کارفرمایی و جبران خدمت بین نیروی انسانی و مدیران اداری تبدیل کرده کرد چیزی که در حال حاضر رفاه و تأمین اجتماعی است.
وی اجرای دولت الکترونیک را یکی از اولویت‌ها در دستگاه‌های اداری برشمرد و بیان کرد: دو هزار و 50 خدمت توسط دستگاه‌ها ارائه می شود که از این تعداد 800 خدمت قابلیت واگذاری را دارند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به این که در استان گیلان 100 خدمت واگذار شده و توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود، ادامه داد: استان گیلان باید الزامات واگذاری برون سپاری این خدمات را فراهم کند.
وی با بیان اینکه مخالف افزایش نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات هستیم و در این زمینه بجای افزایش نیرو باید اطلاعات کارکنان را افزایش دهیم، اظهارکرد: داشتن سواد در حوزه فناوری در قرن حاضر مبنایی برای داشتن سواد و یا بی سوادی است بنابراین باید دانش و آگاهی کارکنان در این زمینه افزایش یافته و به روز شود.
انصاری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته میزان تخصیص منابع براساس تعداد پست‌های سازمانی در هر استان بود که امروز برمبنای تعداد نیروی انسانی است، تصریح کرد: این تغییر سبب افزایش درخواست استخدامی نیروی کار شده است.

http://www.gilan-online.ir/fa/News/66997/قابلیت-واگذاری-800خدمت-به-پیشخوان-دولت-100خدمت-در-گیلان-واگذار-شد
بستن   چاپ