نسیم گیلان

آخرين مطالب

در دیدار با فرماندار بندرانزلی مطرح شد؛

ابراز تمایل فرمانده ناوگروه آذربایجان به توسعه روابط با ایران سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - انزلی - ایرنا - جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان و فرمانده ناوگروه اعزامی از این کشور به ایران، در دیدار با فرماندار شهرستان بندرانزلی، بر لزوم توسعه روابط همه جانبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سایه امنیت موجود در دریای صلح و دوستی خزر تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده نخستین ناوگروه اعزامی از جمهوری آذربایجان به ایران پس از پهلوگیری در بندرگاه انزلی، پیش از ظهر جمعه با فرماندار این شهر ساحلی دیدار و گفتگو کرد.
سرهنگ احسان بکیر اف با اظهار تشکر از استقبال و پذیرایی خوب از ناوگروه آذربایجان در بندرانزلی و ابلاغ آن به فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان گفت: روابط خوبی بین دو کشور ایران و آذربایجان حاکم است و آینده روشنی در زمینه همکاری های نظامی بین دو کشور پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان انجام طرح های بزرگ اقتصادی و تجاری را در دستور کار دارد، افزود: انجام اینگونه سفرها موجب تحکیم و تقویت روابط دو کشور می شود و تمایل داریم علاوه بر تداوم اینگونه سفرها ، همکاری های متقابل فرهنگی ، اقتصادی ، تجاری و گردشگری دو کشور نیز افزایش یابد.
سرهنگ بکیر اف با اشاره به برقراری همکاری های متقابل بین ایران و آذربایجان در دو سال گذشته تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از فروپاشی شوروی سابق مقوله شهادت را در دوران استقلال کشورمان با جان و دل احساس کرده بودیم ، اولین روز حضور در ایران را با حضور در مزار شهدا و قرائت فاتحه برای کشته شدگان در راه دفاع از وطن آغاز کردیم .
** ارتباطات و همکاری ها برای آرامش و امنیت دولت ها و ملت های منطقه تداوم یابد
در ادامه این نشست فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز با اشاره به حضور نخستین ناوگروه کشور قزاقستان در هفته گذشته در بندرانزلی اظهار کرد: مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز دولت ها، دلبستگی های خاصی نسبت به یکدیگر داشته و دارای تاریخ و فرهنگ مشترکی هستند.
میر شمس مومنی زاده سفر نمایندگان کشورهای حاشیه خزر در چارچوب دیپلماسی نظامی نیروهای دریایی با ابلاغ پیام صلح و دوستی در خزر را در روابط بین کشورهای منطقه بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: علاقه مندیم که این ارتباطات و همکاری ها ، در راستای برقراری و تداوم آرامش و امنیت دولت ها و ملت های کشورهای حاشیه خزر توسعه یابد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های لازم در توسعه همکاری های متقابل بین ایران و آذربایجان وجود دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، در زمینه های تجاری، اقتصادی، گردشگری و سایر موارد می توانند همکاری های خوبی داشته باشند و باتوجه به موقعیت راهبردی بندرانزلی قابلیت افزایش تجارت خارجی در این بندر از دیگر ظرفیت های مهم موجود است .
فرماندار بندرانزلی به وجود مواهب طبیعی در این شهر ساحلی اشاره و تاکید کرد: علاقه مندیم که سرمایه گذاران دو کشور در عرصه های تجارت خارجی ، گردشگری ، کشاورزی و صنعت همکاری بیشتری داشته باشند و همه ملت ها در صلح ، آرامش و رفاه زندگی کنند .
مومنی زاده تاکید کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، با یکدیگر دوست و برادر هستند و همواره در خصوص توسعه و تداوم صلح و دوستی بین دو کشور و در عرصه دریای خزر تلاش خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ناوگروه اعزامی از جمهوری آذربایجان به فرماندهی سبحان بکیر اف که شامگاه پنجشنبه در بندرگاه انزلی پهلو گرفته بود، پس از دیدار با فرمانده ناوگان شمال در شب گذشته ، صبح امروز ( جمعه ) نیز با حضور در بلوار قدس بندرانزلی و در مزار یادمان شهیدان دفاع مقدس این شهرستان و شهدای گمنام ، با اهدای تاج گل به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
نواختن سرود ملی ایران و روسیه و ادای احترام نظامی به شهدای والامقام و همچنین توضیحات دو طرف در خصوص اهمیت و جایگاه کشته شدگان در راه دفاع از وطن در کشورهای ایران و آذربایجان از موارد بارز این مراسم بود.
هدف از سفر این ناوگروه به ایران، تحکیم همکاری بین کشورهای حاشیه دریای خزر اعلام شده است.
دیدار با فرمانده ناوگان شمال، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران، دیدار با استاندار گیلان و فرماندار بندرانزلی و بازدید از مراکز تاریخی و گردشگری استان و بندرانزلی از برنامه های این ناوگروه اعلام شده است.
این سفر در پاسخ به سفر مردادماه امسال ناوگروه ایران به جمهوری آذربایجان برای شرکت در مسابقات ارتش های جهان و به دعوت ناوگروه ایرانی انجام شده است.
این هفتمین سفر ناوگروه های صلح و دوستی کشورهای حاشیه خزر به ایران است و پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 و 1394، مهرماه سال 95 و تیرماه امسال به بندرانزلی آمده بودند.
نخستین ناوگروه صلح و دوستی از کشور قزاقستان نیز هفته گذشته به بندرانزلی سفر کرده بود. تاکنون از ناوگان شمال نیروی دریایی ایران نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه خزر و تحکیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این کشوها سفر کرده است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشاردهنده: کبیری
7471/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/10102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد