نسیم گیلان

آخرين مطالب

افتتاح 4طرح باحضور دبیرشورای عالی مناطق آزادکشور در منطقه آزاد انزلی اقتصادي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین -  چهار طرح تولیدی بخش خصوصی با 125 میلیارد ریال اعتبار و 120 نفر اشتغالزایی مستقیم و 100 نفر غیرمستقیم با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.
  پروژه تولید مواد اولیه خوراک دام و طیور با فعال سازی سوله ای غیرفعال در شهرک صنعتی شماره 1 و سرمایه گذاری بالغ یک میلیون دلار و اشتغالزایی مستقیم برای 15 نفر به عنوان یکی از سرمایه گذاران خارجی منطقه و یکی از واحدهای صنعتی تولیدکننده مواد اولیه مکمل های غذایی دام و طیور فعالیت خواهد نمود.
هدف واحد صنعتی مذکور، صرفاً صادرات بوده و ظرف کمتر از چند ماه از آغاز فعالیت واحد صنعتی مذکور و تولید آزمایشی، واحد صنعتی مذکور چندین محموله به کشورچین صادرات نموده است. این واحد صنعتی با سه مشخصه سرمایه گذاری خارجی، دانش فنی بالا و همچنین صادراتی بودن از جمله سرمایه گذاریهای خوب و منطبق با اهداف سازمان در بخش صنعت است.
از سوی دیگر واحد تولیدی انواع ورق کامپوزیت و رنگ مصنوعی با سرمایه گذاری30 میلیارد ریالی و اشتغال مستقیم برای 20 نفر به عنوان یکی از واحدهای صنعتی خوب در منطقه در زمینه تولید انواع کامپوزیت و سنگهای مصنوعی فعالیت خواهد نمود.
شرکت مذکور در ابتدا برنامه تولید داخلی و ارائه محصولات را در بازار ایران و نهایتاً صادرات را در دستور کار خود قرار داده است . طی تحقیقات به عمل آمده توسط کادر تحقیق و توسعه این شرکت، منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی به عنوان مکانی مناسب برای تولید این محصول انتخاب شد.
فعالیت شرکت مذکور شامل انجام عملیات هیدروگرافی نماهای داخل و بیرون ساختمان و انواع اجسام تزیینی و همچنین تولید انواع کورین و رله شیت، فایبرگلاس نسوز و مخمل پاششی قابل انجام بر روی انواع قطعات تزیینی است.
بنابر این گزارش بخش اولیه پروژه احداث کارخانه ساخت مصنوعات چوبی(تولید انواع پارکت و لمینت) با حجم سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 50 نفر، در شهرک صنعتی شماره 1 منطقه از اواخر سال 94 از سوی بخش خصوی از طریق فعال نمودن سوله ای غیر فعال در فضایی به میزان 3000 متر مربع آغاز شد.
عملیات ساختمانی پروژه مذکور در مدتی کمتر از 6 ماه صورت پذیرفت و هم اکنون در حال بهره برداری است.
واحد صنعتی مذکور با هدف صادرات به کشورهای همسایه و با استفاده از مزیتها و معافیتهای قانونی منطقه راه اندازی شد و زمینه اشتغالزایی بیش از 100 نفر را فراهم نمود.
این واحد صنعتی در سال 95 با صادراتی بالغ بر 8 میلیون دلار به عنوان یک صادر کننده برتر، کاندیدای دریافت لوح زرین صادر کننده نمونه استانی و کشوری است.
واحد تولیدی، ساخت دستگاه ازن ژنراتور و ماورای بنفش و همچنین انواع دستگاه تصفیه آب با سرمایه گذاری 15 میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای 15 نفر به صورت رسمی افتتاح و در مدار تولید قرار گرفت.
هدف این شرکت تولید دستگاههای با فن آوری بالا به منظور بی نیاز نمودن کشور از واردات ابن نوع از محصولات و از اهداف بلندمدت این شرکت جلب رضایت مشتریان از طریق ارتقا کیفیت و افزایش خدمات رسانی است.
شرکت مزبور با تشویق مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و همچنین با چشم انداز اکتساب بازارهای جهانی و ورود به بازارهای خارجی سعی در توسعه بخش صادرات دارد.
آخرین برنامه بازدید از شرکت ‏ تولیدکننده انواع مصنوعات چوبی است که با هدف استفاده از مزایا و معافیتهای قانونی مناطق آزاد و با در اختیار گرفتن دستگاه‌های پیشرفته تمام اتوماتیک و مطابق با استانداردهای بین‌المللی و همچنین استفاده از دانش روز کارشناسان متخصص با استراتژی توسعه صادرات، با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری تا سقف 180 نفر ظرفیت اشتغال در آن وجود دارد .
این شرکت با هدف گام نهادن در بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر و با تکیه بر مزیت های سازمان منطقه آزاد انزلی در واگذاری زمین در این منطقه مشغول فعالیت شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
  

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/10253/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان