نسیم گیلان

آخرين مطالب

با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور؛

چهار واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - در جریان بازدیددکتر مرتضی بانک از منطقه آزاد انزلی چهار طرح سرمایه گذاری تولیدی بخش خصوصی با میزانسرمایه گذاری 125 میلیارد ریال و اشتغالزایی 120 نفر در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.
به گزارش ایسنامنطقه گیلان، در جریان حضور دکتر مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطقآزاد، چهار طرح سرمایه گذاری تولیدی بخش خصوصی با میزان سرمایه گذاری 125 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 120 نفر به صورت رسمی افتتاح شدند.
بر این اساس پروژهتولید مواد اولیه خوراک دام و طیور که با فعال سازی سوله ای غیر فعال در شهرک صنعتیشماره یک و سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیون دلار و اشتغالزایی مستقیم برای 15 نفر بهعنوان یکی از سرمایه گذاران خارجی منطقه و یکی از واحدهای صنعتی خوب در منطقه در زمینهتولید مواد اولیه مکمل های غذایی دام و طیور فعالیت خواهد نمود. هدف واحد صنعتی مذکور،صرفا صادرات بوده و ظرف کمتر از چند ماه از آغاز فعالیت واحد صنعتی مذکور و تولید آزمایشی،این واحد صنعتی چندین محموله به کشورچین صادرات نموده است.واحد صنعتی سپهر ایرانیانکاسپین با سه مشخصه سرمایه گذاری خارجی، دانش فنی بالا و همچنین صادراتی بودن از جملهسرمایه گذاریهای خوب و منطبق با اهداف سازمان در بخش صنعت می باشد.
از سوی دیگر واحدتولیدی انواع ورق کامپوزیت و رنگ مصنوعی با سرمایه گذاری 30 میلیادری و اشتغال مستقیم برای 20 نفر به عنوان یکی از واحدهایصنعتی خوب در منطقه در زمینه تولید انواع کامپوزیت و سنگهای مصنوعی فعالیت خواهد نمود.شرکتمذکور در ابتدا برنامه تولید داخلی و ارائه محصولات را در بازار ایران و نهایتاً صادراترا در دستور کار خود قرار داده است. طی تحقیقات به عمل آمده توسط کادر تحقیق و توسعهاین شرکت، منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی به عنوان مکانی مناسب برای تولید این محصولانتخاب گردید. فعالیت شرکت مذکور شامل انجام عملیات هیدروگرافی نماهای داخل و بیرونساختمان و انواع اجسام تزیینی و همچنین تولید انواع کورین و رله شیت، فایبرگلاس نسوزو مخمل پاششی قابل انجام بر روی انواع قطعات تزیینی می باشد.
بنا بر این گزارشفاز اولیه پروژه احداث کارخانه ساخت مصنوعات چوبی(تولید انواع پارکت و لمینت) با حجمسرمایه گذاری 50 میلیارد ریال وایجاد اشتغال برای 50 نفر، در شهرک صنعتیشماره یک منطقه از اواخر سال 94 از سوی بخش خصوی از طریق فعال نمودن سوله ای غیر فعالدر فضایی به میزان سه هزار متر مربع آغاز گردید. عملیات ساختمانی پروژه مذکور در مدتیکمتر از 6 ماه صورت پذیرفت و هم اکنون در حال بهره برداری می باشد. واحد صنعتی مذکوربا هدف صادرات به کشورهای همسایه و با استفاده از مزیت ها و معافیت های قانونی منطقهراه اندازی گردید و زمینه اشتغالزایی بیش از 100 نفر را فراهم نمود. واحد صنعتی مذکوردر سال 95 با صادراتی بالغ بر 8 میلیون دلار به عنوان یک صادر کننده برتر، کاندیدایدریافت لوح زرین صادر کننده نمونه استانی و کشوری می باشد.
واحد تولیدی، تولیددستگاه ازن ژنراتور و ماورای بنفش و همچنین انواع دستگاه تصفیه آب زمینه که با سرمایهگذاری 15 میلیارد ریالی برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشتهاست؛ به صورت رسمی افتتاح و در مدار تولید قرار گرفت، هدف شرکت مذکور تولید دستگاه هایمذکور که از فن آوری بالا و اشتغالزایی مناسبی برخوردار است، در منطقه آزاد انزلی ایفانموده و بی نیاز نمودن کشور از واردات ابن نوع از محصولات می باشد. از اهداف بلندمدتاین شرکت جلب رضایت مشتریان از طریق ارتقا کیفیت و افزایش خدمات رسانی است. شرکت مزبوربا تشویق مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و همچنین با چشم انداز اکتساب بازارهای جهانیو ورود به بازارهای خارجی سعی در توسعه بخش صادرات دارد.
دیگر برنامه بازدیداز شرکت ‏تولیدکننده انواع مصنوعات چوبی است که با هدف استفاده از مزایا و معافیت هایقانونی مناطق آزاد و با در اختیار گرفتن دستگاه‌های پیشرفته تمام اتوماتیک و مطابقبا استانداردهای بین‌المللی و همچنین استفاده از دانش روز کارشناسان متخصص با استراتژیتوسعه صادرات، با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری تا سقف 180 نفر ظرفیت اشتغال در آنوجود دارد و گام نهادن در بازارهای صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر و با متکیه برمزیت های سازمان منطقه آزاد انزلی در واگذاری زمین در این منطقه مشغول فعالیت است .
گفتنی است؛ مرتضیبانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد پس از افتتاح چهار واحدصنعتی مذکور در منطقه آزاد انزلی بازیدی از واحدهای تولیدی رزین و هپی لند داشتند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/10275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد