نسیم گیلان

آخرين مطالب

سی ان ان :

منطقه آزادانزلی میزبان12نمایشگاه داخلی وبین المللی درنیمه نخست امسال اقتصادي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - انزلی-ایرنا- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از برگزاری 12 نمایشگاه تخصصی داخلی و بین المللی در مرکز دائمی نمایشگاه ها و همایش های منطقه آزاد انزلی طی شش نخست ماه امسال در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ امین افقی بعد از ظهر چهارشنبه با اشاره به برگزاری 16 نمایشگاه در سال گذشته در منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه ها در راستای معرفی محصولات تولیدی منطقه آزاد و استان و همچنین تولیدات سایر استان ها به منظور توسعه صادرات و ارتقای توان تولید کنندگان داخلی در رقابت با شرکت های خارجی در بین کشورهای حاشیه دریای خزر صورت گرفت .
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، نمایشگاه توانمندیها و محصولات بومی منطقه، استان و کشور، جذب شرکت های مجری نمایشگاه و تدوین تقویم نمایشگاهی در منطقه آزاد انزلی افزود: برگزاری نمایشگاه های بین المللی و جشنواره فرصت های سرمایه گذاری گردشگری مناطق آزاد ایران، نمایشگاه بین المللی محصولات راهبردی کشاورزی و صنایع وابسته ایران و کشورهای مشترک المنافع CIS، نمایشگاه تخصصی توانمندیهای صنعتی تولیدی کشور روسیه و ایران ، نمایشگاه بین المللی طلا ، جواهرات و سنگ های گران قیمت و نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، صیادی و ماهیگیری از جمله مهمترین نمایشگاه های بین المللی برگزار شده در منطقه آزاد انزلی در شش ماه نخست امسال است.
افقی به برگزاری نمایشگاه های تخصصی داخلی در راستای عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه تخصصی خودرو، قطعات یدکی و تزئینات، نمایشگاه صنایع دستی ، نمایشگاه صنعت ساختمان و نمایشگاه مبلمان و جهیزیه از جمله این نمایشگاه ها است.
وی با اشاره به احداث مرکز همایش ها و نمایشگاهی در منطقه آزاد انزلی، به عنوان بزرگترین مرکز نمایشگاهی شمال کشور و بنیان ارتباط سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ایرانی و کشورهای منطقه براساس برنامه های راهبردی سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه هایی از این دست، بهترین فرصت برای آشنایی شرکت های فعال در حوزه های تولیدی و خدماتی محسوب می شود تا با بهره گیری از مزایا و معافیت های این منطقه زمینه های توسعه مراودات تجاری میان کشورهای حاشیه خزر و کشورهای هدف صادرات با محوریت منطقه آزاد انزلی به وجود آید.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی بازاریابی مناسب برای محصولات تولیدی کشور و عرضه آن با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در بازارهای بین المللی را از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه در این منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: به منظور اجرای مناسب و با کیفیت نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی، هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه و سفارتخانه کشورهای منطقه و همچنین اتاق های بازرگانی مشترک ایران و دیگر کشورها بوجود آمده و از سوی شرکت توسعه سرمایه گذاری انزلی به عنوان متولی مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه، گام های موثری در راستای برگزاری این نمایشگاهای تخصصی ملی و بین المللی برداشته شده است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/10454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

آقایان عزیز با این روش‌ها از موهایتان مراقبت کنید!

استاندار لرستان به تماشای بازی فوتبال خیبر و شهرداری آستارا رفت

لیگ یک؛ هر سه شانس صعود پیروز شدند

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

4 ترفند خانه داری که هر خانمی باید بدونه

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

قله حماقت چیست؟

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا

سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد

عکس/ برداشت چای بهاره از باغات گیلان

پلیس رشت مانع خودسوزی زن 50 ساله شد

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

حباب‌های مرموز در داخل زمین

«بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

پلیس مانع خودسوزی زن 50 ساله شد

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

بنای ما بر حمایت جدی است

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال

اجرای 197 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان

بارش شدید باران در رشت

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

سوم خرداد نماد سرافرازی ملت ایران است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

آزمایشی به زیبایی خورشید

کاراکتر «دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی» رونمایی شد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

فرهنگ سازی در سبک زندگی و تغذیه سالم نیاز ضروری امروز است

میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد

انهدام یک شرکت هرمی در استان گیلان

همدردی باشگاه هوادار با آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی گیلان

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

گریه ای افتاد در من بی امان

پیش بینی بارش ها و دمای هوا تا آخر خرداد

با این تی‌شرت دیگر هنگام ورزش به بطری آب نیاز ندارید

رآکتور همجوشی هسته‌ای WEST رکورد زد؛ حفظ پلاسمای 50 میلیون درجه‌ای به‌مدت 6 دقیقه

تصاویری از ایستگاه فضایی با لنز 6000 میلیمتری از فاصله 400 کیلومتری

اسپیس ایکس از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی خود رونمایی کرد