نسیم گیلان

آخرين مطالب

وداع باشکوه مردم گیلان با مرحوم جهانگیری، اسوه ورزش استان در لاهیجان ورزشي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - لاهیجان - ایرنا - مردم لاهیجان و ورزش دوستان گیلانی با مرحوم جاوید جهانگیری قهرمان و اسوه اخلاق ورزش استان وداع کردند؛ مردی که با سادگی در میان مردم و با مردم، زیست.
پیکر جاوید جهانگیری در میان دستان انبوه جمعیت ورزش دوست، پیشکسوتان ورزشی از شهرستان های رشت ، انزلی و فوتبال دوستان شهرهای شرق و غرب گیلان در خیابان های لاهیجان ، تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر او در ورزشگاه تختی لاهیجان در زادگاهش بقعه امیر شهید لاهیجان به خاک سپرده شد.
هم دوره بازی های ستاره درخشان ورزش گیلان ، پیشکسوتان و دوستداران ملوان و سپیدرود رشت و از جمله پدر مرحوم سیروس قایقران ، غفور جهانی ، سپندار ، علی نیاکانی و حمیدرضا منصوری، مربی تیم سپیدرود رشت و بسیاری از بازیکنان و فوتبالیست های مطرح تیم های گیلان در این مراسم دیده می شدند.
همه آمده بودند تا بگویند اصل، اخلاق و منش انسانی در ورزش است، آمده بودند تا بگویند هرگز مردم قهرمان خود را از یاد نمی برند، قهرمانی که به اخلاق نیکو آراسته باشد و در میان مردم با حسن رفتار زندگی کند.
این مرد فوتبال گیلان ورزش را با اخلاق و جوانمردی با هم در آمیخته بود و در مراسم تشییع پیکر او، از نخبگان میدان های ورزشی و مردم ساده کوچه و بازار همه از سادگی و منش انسانی او می گفتند و می گریستند.
جاوید جهانگیری ملی پوش سابق کشور مان همواره در کنار مردم و با مردم زندگی کرد و هیچ ادعایی نداشت.
یکی از هم دوره ای های مرحوم جهانگیری در مراسم خاکسپاری او از ویژگی های اخلاقی این مرد ورزش گیلان برای همه توضیح داد و گفت: جاوید در میان مردم ، ساده و بی ادعا زندگی کرد ، دنبال منفعت طلبی و مال اندوزی نرفت اما افسوس تا زمانی که زنده بود، کسی قدرش را نمی دانست.
وی افزود: او زحمات زیادی برای ورزش شهر لاهیجان و استان گیلان کشید و از اواخر دهه 50 به این سو، هر ورزش کاری در فوتبال منطقه لاهیجان تربیت شد با حمایت های او به میدان های ورزشی رفت.
** جاوید جهانگیری از نگاه پیشکسوتان فوتبال گیلان؛
پیشکسوتان و نخبگان فوتبال گیلان بویژه ملوان از او به عنوان اسوه و اسطوره فوتبال استان و کشور یاد می کنند و و معتقدند که در زمان حیات، از وجود پیشکسوتان استفاده نمی شود و پس از مرگ به سراغشان می آیند .
علی نیاکانی مهاجم تیزپا و غزال تیز چنگ در دهه 50 ملوان درباره دوست و فوتبالیست هم دوره ای خود زنده یاد جهانگیری گفت: جاوید یکی از اسطوره های فوتبال ایران بود؛ از نظر منش ، معرفت و انسانیت کم نظیر بود.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: او یک معلم اخلاق و زبانزد عام و خاص بود و از سال 52 وارد فوتبال ملوان شد و همیشه با ملوان بود حتی بعد از اینکه از ملوان جدا شد و به تیم سپیدرود رفته بود و زمانی که به تیم ملی هم دعوت شد، یکی از بازیکنان بزرگ کشور بود، همیشه و در بهترین شرایط همراه ملوان بود.
نیاکانی می گوید: متاسفانه در زمان حیاتش، آنچه حقش بود به او داده نشد و او از نظراخلاقی و ورزشی برای همه الگو بود و از اسطوره های ورزش ایران به شمار می رفت.
فرماندار لاهیجان نیز که در مراسم تشییع پیکر این مرد اخلاق ورزش گیلان شرکت کرده بود، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: جهانگیری یکی از ورزشکاران اسوه در شهرستان لاهیجان بود و مردم خوب لاهیجان طرفداران و دوستدارانش امروز بصورت گسترده در تشییع پیکرش شرکت کرده اند و باید به آنها دست مریزاد گفت.
سید محمد احمدی با تسلیت به جامعه ورزش استان گیلان و لاهیجان گفت: برخوردهایی که با ایشان داشتم، اخلاق و مردانگی و منش را در این ورزشکار دیدم.
غفور جهانی نیز در مراسم خاکسپاری این مرد اخلاق ورزش گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهمترین ویژگی جهانگیری را اخلاق خوب او ذکر کرد و گفت: این همه جمعیت که برای تشییع پیکر این قهرمان فوتبال گیلان به لاهیجان آمده اند، بخاطر حسن اخلاقش بوده و از لحاظ بازی هم یک بازیکن با غیرتی بود .
وی اظهار داشت: وقتی هنوز تیم های ملوان و دیگر تیم ها باشگاه نداشتند و تیم ها بصورت منتخب بازی می کردند ، جاوید هر وقت که منتخب رشت و انزلی بازی داشتند، عضو تیم بود.
حمیدرضا منصوری مربی تیم سپیدرود رشت که خود همشهری مرحوم جهانگیری به حساب می آید، نیز گفت: مرد بسیار بزرگی بود و شناسنامه ورزش گیلان و لاهیجان به شمار می آید و این همه جمعیت که از نقاط مختلف استان، از انزلی، رشت، کلاچای و شرق و غرب گیلان از جمله بازیکنان و دوستداران ملوان و سپیدرود در این مراسم شرکت کرده اند، دلیل بر بزرگی این قهرمان است .
وی خاطرنشان کرد: این جمعیت انبوه بیانگر آن است که در زمان جوانی کارهای بزرگی انجام داد و در دل مردم جا دارد و مردم او را دوست داشتند.
مرحوم جهانگیری متولد سال 1327 بود و سابقه بازی در دو تیم قدیمی و پرطرفدار سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی را در کارنامه ورزشی خود داشت.
وی به تیم ملی فوتبال ایران نیز دعوت شده بود و سابقه 2 بازی ملی در کارنامه ورزشی این بازیکن خوش اخلاق گیلانی وجود دارد و او آخرین بازیکنی بود که از تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 1978 خط خورد.
او به عنوان پیشکسوت دلسوز به پرورش بازیکنان زیادی در شهرهای شرق گیلان بخصوص لاهیجان پرداخت و همواره یکی از هواداران ثابت تیم های گیلانی بود و بازیکنان زیادی را به ملوان، داماش و سپیدرود معرفی کرد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
گزارشگر : نظرپور **انتشاردهنده:کبیری
6029/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/13650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها