نسیم گیلان

آخرين مطالب

روزي که آتش فتنه، ايران را در برگرفت مقالات

  بزرگنمايي:

حوادث تلخ فتنه 88 که دست‌هاي پنهان و آشکار در بر افروختن اين آتش در کشور نقش داشتند در تاريخ انقلاب اسلامي ايران به ثبت رسيده است.

آتش فتنه بزرگ در کشور به راه افتاد و مي‌رفت تا ميراث امام (ره) و شهدا از دست برود که مردم وفادار به اسلام و قرآن از جمله در گيلان با حفظ يکپارچگي در 8 دي و  به خيابان‌ها آمدند و بساط فتنه را برچيدند.

دبير جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي گيلان  با يادآوري حوادث سال 88 اظهار کرد: دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با مجموعه‌اي از وقايع و حوادثي مواجه شد که بدون داشتن تحليل صحيح امکان قضاوت درست و منطقي وجود ندارد.

نادر يارحسيني افزود: علاوه بر شناسايي مسايل داخلي به شناسايي سياست‌هاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي و کشورهايي که از اين اتفاق‌ها سود مي‌برند بايد توجه داشت و آن را مدنظر قرار داد.

مشارکت 85 درصدي مردم در انتخابات مهر تاييد نظام/تلخي کام مردم در فتنه 88

اين مسئول حضور و مشارکت 85 درصدي مردم در انتخابات را مهر تاييدي بر جمهوري اسلامي دانست و گفت: اين حضور و مشارکت چشمگير دشمنان را مأيوس و محزون کرد.

وي با اشاره به اينکه حوادث و وقايع پس از انتخابات شيريني اين پيروزي عظيم را بر کام مردم تلخ کرد، گفت: قضاوت‌هاي مختلفي در ارتباط با حوادث پس از انتخابات 88 مطرح شد که برخي‌ها حوادث و تلخي‌هاي پس از انتخابات را نتيجه بد اخلاقي‌هاي انتخاباتي نامزدها و حاميان آنها در ايام تبليغات و به‌ويژه مناظره تلويزيوني مي‌دانستند.

يارحسيني ادامه داد: عده‌اي نيز معتقد بودند که اين حوادث يک نوع رخداد اجتماعي است که در ايام انتخابات بروز کرده و گروهي ديگر که اکثريت آن را تشکيل مي‌دهند بر اين باورند که اين حوادث نتيجه بداخلاقي انتخاباتي و يا تحولات و اعتراض‌هاي اجتماعي نبوده بلکه برنامه‌ريزي و طراحي سياسي بيش از يک دهه از انتخابات است که توسط قدرت‌هاي استکباري آن سوي مرزها عليه جمهوري اسلامي و باهدف ساقط شدن آن تدارک ديده شده بود.

وي به فرمايش رهبر معظم انقلاب درباره اين طراحي دشمن اشاره کرد و گفت: ايشان فرمودند؛ «جمهوري اسلامي با جنگ نرم دشمنان و فتنه‌اي عميق مواجه شده است»، آشوب‌ها و تخريب‌ها را نمي‌توان صرفاً يک امر داخلي و يا سليقه‌اي تلقي کرد و در چنين شرايطي اگر هر کس در هر لباس يا مقامي اينگونه تحليل کند يا ناآگاه است يا مغرض که قصد تبرئه و تطهير عوامل استکبار را دارد.

تقابل ديرينه آمريکا عليه ايران

دبير جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي گيلان به نمونه‌هايي از خيانت‌ها و خباثت‌هاي آمريکا اشاره کرد و افزود: تقابل غرب و انقلاب اسلامي و موضع‌گيري سياست خارجي آمريکا عليه ايران از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي به بيش از سه دهه بر مي‌گردد.

وي دشمني آمريکايي‌ها در سال‌هاي 57 تا سال 67 بيشتر نظامي و سخت‌افزاري دانست و تصريح کرد: جنگ خانمانسوز عراق عليه ايران به مدت 8 سال، ايجاد شورش‌هاي سياسي و نظامي از طريق عوامل داخلي از جمله دشمني‌هاي آمريکا با ايران بود.

يارحسيني اضافه کرد: رويارويي مستقيم ارتش آمريکا با ايران در خليج فارس، کودتاي‌ نوژه، حمله نظامي به طبس، تجهيز و تسليح منافقان در داخل کشور و ترور کور نمونه‌اي از اين جنايت‌هاي آمريکا عليه ايران است.

اين مسئول، ترور شخصيت‌هاي عالي‌رتبه نظام مانند شهداي هفت تير و شهداي هشت شهريور، شهداي محراب، تحريم نظامي و اقتصادي و بايکوت سياسي در مجامع بين‌المللي و ... را از ديگر دشمني‌هاي آمريکا عليه ايران برشمرد.

وي گفت: اين تقابل حق و باطل است که ريشه قرآني دارد، اختلافات جمهوري اسلامي با آمريکا يک مسئله استراتژيکي نيست.

به گفته يارحسيني، براساس قرآن کريم با مستکبر و شيطان نمي‌توان کنار آمد و يا با او صلح و مماشات کرد و نظر قرآن اين است که شيطان نيز هرگز صلح و آشتي و توبه نمي‌کند.

وي با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها در دهه دوم متوجه شدند شيوه نظامي در مقابل ايران کارساز نيست، يادآور شد: آمريکا رويه خود را تغيير داده و به سياست تخريب و براندازي نرم که کاري درازمدت بوده را در پيش گرفته است.

اين مسئول ادامه داد: در دهه سوم آمريکايي‌ها مبارزه با جمهوري اسلامي را به طور مشخص روي نکاتي مانند حقوق بشر، حمايت ايران از تروريسم، داشتن سلاح هسته‌اي و.... متمرکز کرده و ملاحظه مي‌شود که به صورت متوالي آن را تکرار مي‌کند.

آمريکا بازيگر نقش اصلي جنگ نرم عليه ايران

وي درباره جنگ نرم غرب عليه ايران به مديريت آمريکا خاطرنشان کرد: آمريکا نقش اصلي جنگ نرم عليه ايران را به‌عهده دارد و بيش از يک‌هزار و 700 کانون و مرکز غير دولتي که اغلب غير سياسي و ظاهراً در قالب فرهنگي و ادبي عليه ايران و برخي کشورهاي ديگر در مطالعه و تحقيق هستند که به بهانه‌هايي با رسانه‌ها و اشخاص صاحب نفوذ و موسسات غير دولتي ارتباط برقرار مي‌کند.

يارحسيني با بيان اينکه در دوره حاکميت اصلاح‌طلبان اوج رفت و آمد آمريکايي‌ها به داخل کشور بود که تاثير زيادي گذاشت، گفت: آنها عده‌اي را با خود مرتبط ساختند و از آنها در اعتراض‌ها و شورش‌ها و... استفاده کردند.

يارحسيني به دو موسسه آمريکايي در اين زمينه اشاره کرد و يادآور شد: کانون مطالعاتي، نوع فعاليت اين کانون ايده‌پردازي و تصميم‌سازي است.

3 کودتاي رنگي آمريکا عليه ايران

وي با تصريح بر اينکه سه کودتاي رنگي آمريکا عليه ايران صورت گرفت، اظهار کرد: يکي حادثه کوي دانشگاه در 18 تير 78، دومي تحصن نمايندگان مجلس ششم و سومي فتنه 88 سرنگوني رژيم‌ها با کودتاي رنگي آمريکايي بود.

يارحسيني به نقش آمريکا در چند انتخابات کشورهاي ديگر اشاره کرد و گفت: کشورهايي که توسط مراکز فرهنگي و سياسي آمريکايي شناسايي شدند و سپس با ارتباط طولاني مدت با مهره‌هاي داخلي توانستند اهداف خود را خوب پيش ببرند.

وي اضافه کرد: دولت آمريکا پس از انتخابات گرجستان اعلام کرد که در انتخابات تقلب صورت گرفته، بنياد سوروس که کانون غير دولتي و ظاهراً غير سياسي آمريکايي و صهيونيستي است و مدت‌ها پيش از انتخابات روي مخالفان رژيم کارکرده بود وارد عمل شد و از طريق عواملش مسئله تقلب را مطرح و مردم را به خيابان‌ها کشاند که منجر به سقوط رژيم گرجستان شد.

اين مسئول به انقلاب نارنجي در اوکراين اشاره کرد و افزود: بنياد ملي دموکراسي و موسسه خانه آزادي متعلق به بنياد سوروس پس از انتخابات اوکراين از طريق عوامل داخلي اعلام تقلب در انتخابات را کردند که شورش‌هاي داخلي منجر به سرنگوني رژيم شد.

وي درباره انقلاب گل لاله در قرقيزستان، گفت: در انتخابات اين رژيم نيز موسسات آمريکايي ورود کرده و موضوع تقلب را مطرح و با آشوب و درگيري اين رژيم نيز سقوط کرد.

تقلب و رنگ سبز نشان فتنه آمريکا در انتخابات سال 88/تشکيل ستاد صيانت از آراي موسوي

يارحسيني با بيان اينکه آمريکايي‌ها براي انتخابات سال 88 ايران رنگ سبز را برجسته و بر موضوع تقلب تاکيد کردند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در اين زمينه فرمودند «دائما به گوش‌ها مي‌خوانند، تکرار مي‌کنند که بناست در انتخابات تقلب شود، مي‌خواستند زمينه را آماده کنند».

وي افزود: حدود يک سال مانده به انتخابات، رسانه‌هاي غربي و آمريکايي طرح خود مبني بر تقلب را مطرح و عوامل آنها نيز همان جملات را در رسانه‌ها و محافل و جلسات نشخوار مي‌کردند.

دبير جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي‌ گيلان با اشاره به اينکه طرح‌هاي آمريکايي موجب شد تا ستاد موسوي اقدام به تشکيل کميته صيانت از انتخابات را ايجاد کند، گفت: اين ستاد با تبليغات فراوان جريان دوم خرداد به‌ويژه برخي از احزاب افراطي مانند حزب مشارکت و سازمان منافقان و بعضي از اشخاص مسئله‌دار موضوع ترديد و تشکيک در سلامت انتخابات را بيان کرد.

وي به چند نمونه از اقدام‌هاي آمريکايي‌ها و عوامل داخلي آنها قبل از فتنه 88 اشاره کرد و يادآور شد: اين فتنه با هدف براندازي نظام اسلامي بود.

يارحسيني با تصريح بر اينکه عده‌اي در مجلس ششم با تحصن و آبستراکسيون خواسته آمريکايي‌ها را برآورده مي‌کردند، افزود: آمريکا و صهيونيسم نسبت به زمان برگزاري انتخابات مجلس هفتم مخالفت مي‌کردند.

وي ادامه داد: عده‌اي از غرب‌زده‌ها و تعدادي در دولت اصلاحات نظر دشمنان جمهوري اسلامي را تاييد کرده و برخي از مسئولان اجرايي استعفا دادند تا با تحت فشار قرار دادن حاکميت به اهداف خود برسند.

به گفته اين مسئول، عده‌اي از عوامل آمريکا در انتخابات مجلس هشتم خواهان نظارت بين‌المللي در انتخابات شدند و عناويني مانند تقلب، دروغ، نظارت بين‌المللي، تغيير زمان انتخابات، کميته صيانت از انتخابات و ... را مطرح کردند.

وي اظهار کرد: موارد مذکور از خواسته‌هاي غرب براي آشوب و درگيري و براندازي نظام بود و آمريکايي‌ها براي آنکه بتوانند مانند انقلاب‌هاي رنگي که در بعضي از کشورها ايجاد کردند ترفندهاي مختلفي به راه انداختند تا احساسات مردم را تحريک و اغتشاش به راه بيندازند که از طريق عوامل آنها قبل از شمارش آرا موسوي را پيروز انتخابات اعلام کردند و او هم باورش شده بود.

يارحسيني با بيان اينکه پس از اعلام نتايج انتخابات و شکست رقيب با زمينه‌سازي قبلي، دشمنان اسلام کشور را آبستن حوادث تلخي کرد، افزود: هر روز بدون اعتنا به فرمايش‌هاي رهبر معظم انقلاب در خيابان‌ها تجمع و آشوب بپا مي‌کردند و اموال بيت‌المال را آتش زده و مردم زن و مرد و کودک بي‌دفاع را مي‌زدند و عده‌اي از مردم را به شهادت رساندند.

دبير جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي‌ گيلان با تصريح بر اينکه عوامل آمريکايي با پارچه‌هاي سبز بر دست و پيشاني در ماه محرم و روز عاشورا به عزاداران حمله کردند، يادآور شد: حسينيه و مساجد و قرآن‌ها و پرچم يا حسين (ع) و يا ابوالفضل (ع) را آتش زدند و سوت و کف مي‌زدند و شعار ساختارشکنانه مي‌دادند و براي اينکه کشته‌هايي داشته‌ باشند و به تحريک احساسات بپردازند تعدادي از عوامل خود را کشتند و به نام نظام تمام کردند.

به گفته وي، رسانه‌هاي غربي از جمله انگليس و فرانسه و صهيونيسم در کنار دولت آمريکا نقش پررنگي در هواداري از منافقان ايفا کردند.

يارحسيني با بيان اينکه عوامل آمريکايي در روز قدس نيز در مقابل مردم قرار گرفنتد و شعارهاي انحرافي سردادند، افزود: شعارهايي مانند استقلال، آزادي، جمهوري ايراني، نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران و... سر دادند.

حمايت موسوي و کروبي از فتنه

وي خاطرنشان کرد: اين همه جنايت آمريکا و غربي‌ها و صهيونيسم در حق ايران و انتخابات عظيم مردم در سال 88  انجام دادند و در امور داخلي کشورمان دخالت کردند و مزدور پرورش دادند و حتي مزدوران داخلي آمريکايي با نماد سبز چندين نفر از مردم مظلوم و بسيجي را به شهادت رساندند و قرآن و حسينيه را آتش زدند و شعارهاي انحرافي عليه اسلام و قرآن سردادند.

اين مسئول با اشاره به اينکه موسوي و کروبي حتي براي يک بار آنها را محکوم نکردند، تصريح کرد: با وجود اينکه آنها ده‌ها بيانيه صادر کردند اما آشوبگران روي يزيد را سفيد کردند و موسوي آنها را خداجو خواند.

قيام مردمي 9 دي بساط فتنه را برچيد

وي ادامه داد: فتنه بزرگي در کشور به راه افتاده بود و مي‌رفت تا ميراث امام (ره) و شهدا از دست برود که مردم وفادار به اسلام و قرآن با شنيدن سخنان رهبري در خطبه‌هاي جمعه 29 خرداد سال 88 يکپارچگي خود را حفظ و با حضور در خيابان‌ها بساط فتنه‌گران را برچيدند و بار ديگر دشمنان را مأيوس کردند که به عظمت حضور پرشور مردم در 9 دي و 22 بهمن، رهبر معظم انقلاب آن را دست قدرت خدا ناميدند.

يارحسيني با اشاره به اينکه سخنان رهبري براي مردم فصل‌الخطاب بود، متذکر شد: اما عده‌اي از خواص با نداشتن بصيرت خيلي دير به مردم پيوستند و عده‌اي سکوت را پيشه خود کردند و گروهي هنوز در خواب غفلت هستند و راه را گم کرده‌اند.

وي افزود: آنهايي که کشور را در مرحله سقوط قرار داده بودند و دانسته و نادانسته در صف مخالفان نظام و عمال استکبار قرار گرفتند توبه و استغفار کنند تا شايد جرم آنها در پيشگاه عدل الهي در آن عالم تخفيف داده شود.

دبير جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي‌ گيلان خاطرنشان کرد: سالروز حماسه ماندگار 8 دي مردم گيلان و 9 دي ملت ايران و سالروز نابودي فتنه‌گران نزديک است و جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي بر آن است تا در کنار مردم وفاداري خود را به اسلام ولايت و رهبري مجددا اعلام کند و بار ديگر نفرت و انزجار خو درا نسبت به مستکبران عالم به ويژه آمريکا و صهيونيسم و منافقان و فتنه‌گران داخلي ابراز دارد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/1668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

طبیعت زیبای ییلاقی ماسال در گیلان

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انجام شخم اولیه 80 درصد از اراضی کشاورزی فومن

پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

فیلم/ بارش سیل‌آسا در رودبار جنوب

تصاویری از بارندگی سیل آسا در رودبار جنوب | ببینید

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان

(ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت

کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها

افزایش تولید مسکن روستایی گیلان در اولویت قرار دارد

توقیف نیسان حامل چوب قاچاق در محور تالش

پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان

گل حساس تقدیم به سرمربی آزرده‌دل (عکس)

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 28 فروردین 1403

ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان

گاز برخی مناطق 3 شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود

با اقتدار از فرهنگ غنی اسلامی محافظت می‌کنیم

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

لیگ یک/ بدشانسی داماش برای فرار از منطقه سقوط

ایستادگی ایران با قدرت ایمان در برابر استکبار جهانی

کشف 23 دستگاه وسیله نقلیه سرقتی در گیلان

قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

بهره برداری از 81 پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

تجلیل مردم رشت از سپاه پاسداران در پی عملیات «وعده صادق»

«حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد

فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

794 واحد مسکن محرومان گیلان در آستارا به بهره برداری رسید

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

ضرورت همت مضاعف مسئولان در تأمین مسکن مددجویان

آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل