نسیم گیلان

آخرين مطالب

سرپرست جهاددانشگاهی گیلان:

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاصل استقامت و پایداری ملت در راه خداست اجتماعي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - سرپرست جهاددانشگاهی گیلان، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را حاصل ایمان به خداوند متعال، رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه، اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت، استقامت و پایداری در راه خدا و تحمل مشکلات دانست.
دکتر فریبرز جمالزاد فلاح، سرپرست جهاددانشگاهی استان گیلان در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران و گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های رهبر فقید انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر نهضت حضرت امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از رخدادهای بی نظیر دوران معاصر و فجر جدیدی در تاریخ بشریت است که منشا آثاری بس شگرف در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در داخل و خارج از ایران گشت.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی افزود: به یقین شجره طیبه این انقلاب با بهره گیری از چشمه زلال معارف و اعتقادات دینی مردم نستوه و فداکار ایران و با تکیه بر ریشه های استوار پیشینه فرهنگی و سیاسی و اجتماعی آنان بارور و پر ثمر شده است.
دکتر جمالزاد گفت: در دیدگاه مقام معظم رهبری، انقلاب یک ضرورت طبیعی براساس سنت های الهی است و رهبر انقلاب با توجه به این سنت الهی فرمودند «من احساس می کنم که انقلاب اسلامی یک ضرورت بود برای اسلام، یک نیاز بود برای مسلمین، سنت الهی بود برای حفظ دین و حفظ احکام الهی و براساس این قانون الهی بود که اوضاع و احوال جهانی و نیز اوضاع و احوال تاریخی کشور ایران اقتضا می کرد که این تحول عظیم رخ دهد و نظام سلطنتی به نظام الهی و مردمی تبدیل شود».
سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی کشور اضافه کرد:در تمامی فرهنگ ها و آداب مردمان جهان رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می دارند لذا 22 بهمن، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است.
وی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در روز 22 بهمن سال 1357 موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی 2500 ساله شاهنشاهی فائق آید، گفت:ملت در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده اش برنامه ریزی کند.
سرپرست جهاددانشگاهی گیلان،پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را حاصل ایمان به خداوند متعال، رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه،اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت،استقامت و پایداری در راه خدا و تحمل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آنها بر دشمنان حتمی می شود.
دکتر جمالزاد، با بیان اینکه در دوران معاصر 22 بهمن، روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود،اظهار کرد:این حادثه بزرگ قرن، از یک سو معادلات سیاسی استكبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر، یكی از استوارترین رژیم های وابسته را ریشه كن ساخت و در كشور ایران با اهمیتی كه از نظر استراتژیكی و اقتصادی برای قدرت های بزرگ جهان داشت، تحول سیاسی – مردمی و عظیم به وجود آورد و بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین كننده در جهان مطرح شد.
وی عنوان کرد:ما با ملت بزرگ ایران عهد و پیمان می بندیم كه تمامی امكانات جهاددانشگاهی را در خدمت تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی مردم خود قرار داده و تلاش كنیم كه دین خود را به مردم خوب ایران به نحو احسن ادا نماییم.
سرپرست جهاددانشگاهی گیلان یادآور شد:در گذر انقلاب اسلامی از بحران‌های سهمگین در طول سال های گذشته، بصیرت، هوشیاری، همگرایی، توحید كلمه همه اقشار ملت به ویژه دانشگاهیان و پیروی از ولایت همواره راهگشا و حلال مشكلات ملی بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی گسترده و تلاش همه‌جانبه استكبار جهانی برای نابودی جمهوری اسلامی از همه اقشار مردم عزیز ایران به ویژه جهادگران دانشگاهی خواهانیم كه هوشیاری، بصیرت، وحدت و همگرایی ملی خود را حفظ كرده و لحظه‌ای از پیروی از مقام عظمای ولایت فروگذار ننمایند.
جمالزاد تصریح کرد:امروز با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی باید علاوه بر وظایف ذاتی خود در راستای تخصصی تر شدن فعالیت ها گام بردارند؛ چرا که گذار از طوفان های پیش رو نیاز به تخصص و همدلی دارد. در این راستا، معرفی ایران اسلامی به عنوان یک الگوی پیشرو در زمینه اتحاد ملی، علاوه بر عزم و اراده ملی ساماندهی تخصصی را طلب می کند؛ به نحوی که این کشور اسلامی بتواند الگوی توسعه یافتگی با محوریت مردم سالاری دینی باشد.
این مقام مسئول، از مردم شریف و مسلمان سراسر میهن اسلامی خواست بار دیگر با حضور حماسی خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های بلند امام و انقلاب، دفاع قاطع خود را از موضع‌گیری های شفاف رهبر معظم انقلاب اعلام کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/19937/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت