نسیم گیلان

آخرين مطالب

پرداخت 320میلیاردریال تسهیلات توسط صندوق قرض‌الحسنه امدادولایت گیلان اقتصادي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - رشت- مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گیلان از پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی این صندوق به نیازمندان استان طی ده ماه گذشته خبر داد.
مالک وطن خواه روز جمعه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : 200 میلیارد ریال از این مبلغ تسهیلات کارگشایی و 120میلیارد ریال آن برای تسهیلات خودکفایی و اشتغال‌زایی بوده است.
وی تصریح کرد :صندوق امداد ولایت یک موسسه و تشکیلات مالی واعتباری غیرانتفاعی و غیرتجاری با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ غنی وحسنه قرض الحسنه برای پوشش و تامین منابع فعالیت‌های مربوط به اعطای تسهیلات مددجویان کمیته امدادامام خمینی (ره) و اقشار آسیب پذیر بوده است.
وی با اشاره به آغاز به کار این صندوق از اول مهرماه سال 95 در استان گیلان افزود: هم‌اکنون در تمامی مراکز استان‌ها در کشور یک شعبه مرکزی و در تهران دو شعبه داریم و در 45 نقطه از استان گیلان در دفاتر کمیته‌های امداد امام خمینی (ره) باجه و عامل یا نماینده صندوق‌ داریم که کارهای سپرده‌گذاری و تعرفه و تشکیل پرونده وام را انجام می‌دهند.
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در مورد نحوه فعالیت و چگونگی شروع به کار این صندوق گفت:این صندوق باتجربه بیش از سه دهه فعالیت در بدنه کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان اداره کل اموراجرایی و وام در تیرماه سال 95و با مجوز بانک مرکزی و با سالها تجربه در زمینه قرض‌الحسنه به معنای واقعی آن آغاز به فعالیت کرد .
وطن خواه یاداور شد: ما همواره با درخواست‌هایی از سوی نیکوکاران برای ارائه خدمت به‌صورت قرض‌الحسنه(معوض) روبرو بودیم و این طلب می‌کرد که این درخواست‌ها را با تأسیس یک صندوق قرض‌الحسنه قانونمند و با مجوزهای قانونی و شرعی داشته باشیم تا کمک‌ها را به شکل هدفمند در جایگاه واقعی خود استفاده نماییم.
وی با بیان این که این صندوق با الهام از تعالیم والای اسلام با هدف غیرانتفاعی و به‌منظور احیاء و ترویج سنت قرض‌الحسنه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی تأسیس شده است افزود: درواقع با گردش پول جمع آوری شده از محل کمک‌های نیکوکاران در این صندوق امکان پرداخت تسهیلات برای مددجویان و اقشار آسیب پذیر فراهم می‌شود.
مدیرامورشعب صندوق امداد ولایت استان گیلان اضافه کرد: با کمک‌های کوچک می‌توان کارهای بزرگ انجام داد واین گونه کارها را مردم فهیم ونوعدوست بارها به اثبات رسانده اند و صرفاً بایستی این باور و فرهنگ قرض‌الحسنه و کمک معوض بجای بلاعوض در جامعه تقویت شود.
وی با اشاره به کمپین‌ها و اقدامات انسان دوستانه گروه‌ها و مؤسسات خیریه تصریح کرد:می توان این کمکها وموسسات را با این فرهنگ و با استفاده از ظرفیت موجود در صندوق به پشتوانه سه دهه تجربه و خدمات ارزنده ای که از سوی نهادی مردمی و انقلابی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه شده را ساماندهی و منابع آنها را یکجا متمرکز نمود .
وی تاکید کرد: اقدامات بزرگ و ارزشمندی می‌توانیم انجام دهیم ضمن اینکه در این صندوق از صندوق‌های خانگی و خانوادگی نیز حمایت می‌شود و امکان پرداخت حقوق کارکنان شرکتها و فروشگاههای بزرگ نیز وجود دارد. وطن خواه خاطرنشان کرد: با استقرار و استفاده از نرم‌افزار کوثر ارتباط صندوق امداد ولایت به شبکه یکپارچه بانکی ( شتاب ) برقرارشده و امکاناتی همچون استفاده از اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن‌بانک و تحویل سامانه‌های فروشگاهی pos نیز در این صندوق فراهم شده است.
وی یاداور شد:عملکرد صندوق امداد ولایت مانند یک کیف پول برای شهروندان است، از محل مانده کاری منابع شهروندان در حساب سپرده به نیازمندان با اولویت مددجویان کمیته امداد تسهیلات کارگشایی و اشتغال پرداخت می‌شود و ضمن برخورداری از پاداش اخروی با مشارکت در این امر خیر پول و سرمایه افراد همیشه در دسترس آنهاست و مجوز بانک مرکزی و سرمایه یکهزار و 600 میلیارد تومانی صندوق نزد بانک مرکزی و سابقه 39ساله نهاد عظیم و بزرگی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) پشتیبان سرمایه‌های مردمی است.
به گفته وی کمیته امداد امام خمینی (ره) با سابقه خدمت‌رسانی به میزان عمر انقلاب اسلامی حامی و پشتیبان صندوق امداد ولایت است و هم زمان از دو مرجع حسابرسی و بازرسی (دفتربازرسی قام معظم رهبری (مفید راهبر) و نظارت مستقیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز برخوردار است .
مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اظهار کرد: با دو نوع سپرده برای جذب سرمایه مردم در حال ارائه خدمت هستیم که نوع اول سپرده عادی یا عندالمطالبه با نیت خیر و کمک به نیازمندان با تشخیص صندوق و امداد است و سپرده‌گذار هر زمان اراده کنند از طریق عابر بانک و درگاه‌های اینترنتی و سایر امکانات بانکی می تواند موجودی اش را برداشت کند و یا مبلغ موجودی خود را افزایش دهد.‌
وطن‌خواه افزود: از شهروندان می‌خواهیم مبلغی را که معمولاً در حسابی مانند کیف پول برای هزینه‌های روزانه و جاری نگهداری می‌شود در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند تا علاوه بر انجام امور روزانه ذخیره و ثواب صدقه جاری و همراه برای آنان داشته باشد و عملاً از سرمایه ومنابع خود استفاده دومنظوره دنیوی و اخروی نمایند.
وی نوع دوم سپرده صندوق امداد ولایت را سپرده اداره شده یا ویژه عنوان و تصریح کرد: در این نوع سپرده، سپرده‌گذاران می‌توانند از مبالغ سپرده‌گذاری خود افرادی را برای گرفتن تسهیلات از محل سپرده خود تعرفه کنند و صندوق هم بر اساس خواسته و نظر سپرده‌گذار تسهیلات در اختیار افراد معرفی شده می نهد و در زمینه دریافت تسهیلات نیز با تفاهم با سپرده‌گذار مشارکت و اقدام می‌کند و عملاً تسهیلات را بنا به خواست سپرده‌گذار بر اساس ضوابط تعرفه شده سپرده گذار انجام می‌دهد .
به گفته وی تفاوت سپرده نوع اول با نوع دوم در برگشت منابع به سپرده‌گذار است که در نوع دوم آن بخشی از سپرده که به‌ صورت تسهیلات و با تعرفه سپرده‌گذار اعطاء شده مشروط به برگشت اقساط از طریق تسهیلات گیرنده است و صندوق بلافاصله پس از پیگیری و وصول مطالبات و اقساط وجوه مانده سپرده را به سپرده‌گذار عودت می‌دهد و تمامی این موارد طبق قراردادی بین صندوق و سپرده‌گذار به توافق و تفاهم می‌رسد .
وی افزود: کارمزد این صندوق سه درصد کارمزد است و برای یک‌بار و در ابتدا پرداخت تسهیلات از وام‌گیرنده کسر و برداشت می‌شود .
به گفته وی این کارمزد در جهت هزینه‌های هم چون مطبوعات و اوراق پرونده وام و هزینه‌های کارت‌های بانکی ATM و سایر هزینه‌های بانکی است.
مدیرامورشعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گیلان، تسهیلات پرداختی را برای امور درمانی، ازدواج، تحصیلی ، بدهی و وام‌های معسرین یا محکومان به جرائم غیرعمد تا سقف 15 میلیون تومان عنوان کرد.
وطن‌خواه ادامه می‌دهد همچنین تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات خودکفایی اشتغال‌زائی با توجه به نوع طرح و شغل از طریق تعرفه حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل پرداخت است .
وی با بیان این که کمک‌های بلاعوض در اکثر اوقات موجب ترویج فرهنگ کاهلی و رکود افراد در توجه به کار و تلاش می شود افزود: اساس قرض‌الحسنه ترویج فرهنگ کار و تلاش وتحرک در تولید است.
مدیرامورشعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص بازپرداخت تسهیلات و برگشت اقساط تاکید کرد: باید از وجوه و منابعی که از آن سود و جریمه تاخیر دریافت نمی‌شود به نحو صحیح و مطلوب استفاده کرد تا چرخه کمک به نیازمندان استمرار یابد.
وی تصریح کرد: قرض الحسنه با اعتبار و گردش منابع موجود تحقق می یابد و همواره بایستی با این تفکر و ذهنیت در خصوص قرض الحسنه و فرهنگ بازپرداخت حرکت کنیم که همین اقساط پرداختی ما ،مشکلات وگرفتاریهای قشر بزرگی را در انتظار دریافت خدمت هستند را پوشش می دهد .
وی یاداور شد: در واقع قرض الحسنه در تقابل و تضاد با فرهنگ ربا و نزول است و این امر یک همت و اراده عمومی را طلب می کند و ما امیدواریم مردم فهیم وبا فرهنگ استان گیلان این همراهی و همکاری را عنایت فرمایند .
وطن خواه از مردم خیر و نیک‌اندیش گیلانی به سپرده‌گذاری هرچند اندک با نیت خیرخواهانه و کمک به همنوع در این صندوق دعوت کرد و گفت: مردم استان‌های اصفهان ، خراسان رضوی، قم و فارس پیشتاز درسپرده‌گذاری قرض‌الحسنه و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه هستند.
وی ابراز امیدواری کرد مردم گیلان حداقل مبلغی که برای انجام کارهای روزانه خود کنار می‌گذارند را از طریق کارت‌های این صندوق جابجا کنند تا با تراکنش‌های انجام‌شده و مانده کاری منابع آنان سنت نیک قرض الحسنه و کمک به نیازمندان در این استان تعالی بیابد.
به گفته وی در همین راستا طرحی در دست اجرا و ابلاغ است که با همکاری و همراهی همه دستگاهها ،سازمانها،مقامات ومسئولان استانی شاهد رونق و توسعه فرهنگ قرض الحسنه در سطح استان خواهیم بود ،این طرح تحت عنوان ((هرگیلانی یک قرض نیکو)) می باشد ودر تلاش هستم که با ترویج و توسعه فرهنگ غنی قرض الحسنه شاهد روزی باشیم که هرشهروند و فرد گیلانی یک سپرده و قرض نیکوی حداقل یک میلیون ریالی نزد صندوق امداد ولایت داشته باشیم تا بتوانیم گره گشای مشکلات نیازمندان و متقاضیان هم استانی خود باشیم.
مدیرامورشعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در پایان گفت: تنها شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در استان گیلان، در بلوار شهید انصاری گلباغ نماز به سمت صابرین، جنب آزمایشگاه فنی مکانیک خاک،ساختمان اهدایی انجمن بانوان نیکوکار استان قرار دارد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 33724133 و33723800 و33723646 و33723640 ارتباط برقرار کنند یا عضو کانال تلگرامی این صندوق به نشانی velayat7701@ شوند و یا به سایت اینترنتی www.sqev.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/21179/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

توقیف 600 سی‌سی قاچاق در لاهیجان

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

21 سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند

آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم

ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی

آماده باش راهداران رودبار جنوب

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در رشت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رشد 184 درصدی عبور کالا از مرز آستارا

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت

افزایش 184 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال 1402

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل

جهان ذهنی بِرشت

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت اعلام شد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان

تعیین تکلیف اعزام به خدمت 2 برادر مشمول

سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد

پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری

کشف بیش از 30 شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار