نسیم گیلان

آخرين مطالب

التیام بیکاری با مرهم اشتغالزایی دولت در آستارا اقتصادي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - آستارا - دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب طرح های اشتغالزا در آستارا، بخشی از درد بیکاری جوانان این شهرستان را التیام بخشیده و استمرار آن، در توسعه کسب و کار و رفع مشکلات مردم موثر خواهد بود.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا؛ اختصاص اعتبار در قالب طرح هایی نظیر مشاغل خانگی، خوداشتغالی و خودکفایی خون تازه ای به رگ های خشکیده جامعه بیکار آستارا تزریق کرده، ولی راه اندازی واحدهای تولیدی با اشتغالزایی پایدار از آرزوهای دیرین جوانان این شهرستان است.
یونس رنجکش فرماندار آستارا با اشاره به اختصاص 600 میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای اجرای طرح های اشتغالزایی در این شهرستان در سال جاری گفت: 160 میلیارد ریال از این اعتبار به 33 طرح اشتغالزای تکاپو اختصاص یافته و مابقی آن بین دستگاه های متولی اجرای طرح های اشتغالزا تقسیم شده است.
وی با اشاره به اینکه اختصاص این میزان اعتبار برای اشتغالزایی در آستارا کم سابقه است، افزود: نبود مهارت در برخی جوامع هدف، مانع اشتغال است و جوانان باید با فراگیری مهارت در مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای به اشتغال پایدار هدایت شوند.
شهرام تسلی نیا مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز اظهار کرد: در سال جاری با پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 93 طرح خودکفایی، برای 105 نفر از مددجویان این نهاد شغل ایجاد شده است.
وی افزود: پرورش و تولید دام و طیور، قارچ، زنبورداری، کیوی، خیاطی، شیرینی پزی و مشاغل خانگی از شغل های ایجاد شده توسط 105 مددجوی کمیته امداد امام (ره) آستاراست.
وی بیان کرد: در سال گذشته 21 میلیارد ریال برای طرح های خودکفایی و اشتغالزایی پرداخت شد اما تا پایان امسال میزان آن به حدود 35 میلیارد ریال خواهد رسید.
داریوش ملک زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز از پرداخت پنج میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات کم بهره به 108 هنرمند صنایع دستی این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات با هدف رونق و توسعه صنایع ‌دستی با بازپرداخت سه‌ساله و نرخ سود پائین به هنرمندان رشته‌های گلیم‌بافی، معرق‌کاری و کاشی‌کاری پرداخت شد.
وی افزود: تسهیلات مشاغل‌خانگی هنرمندان صنایع‌دستی برای رفع موانع تولید و اشتغال، با همکاری بانک ها با حداقل مراحل اداری پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه روستای عنبران آستارا به عنوان یکی از قطب های گلیم بافی استان گیلان به شمار می رود، اضافه کرد: طرح روستای بدون بیکار با همکاری صندوق کارآفرینی امید، اوایل سال آینده در این روستا اجرا خواهد شد و پیش‌نویس تفاهم‌نامه آن امضا شده است.
ملک زاده با اشاره به اینکه در آستارا 230 هنرمند صنایع دستی تحت پوشش بیمه هستند، تصریح کرد: برندسازی گلیم دهکده صنایع دستی عنبران، تشکیل سازمان مردم ‌نهاد با هدف تولید کیفی، بازاریابی و فروش صنایع‌ دستی با راه اندازی محل عرضه آنها در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
بابک نوری رئیس صندوق کارآفرینی امید آستارا هم از اشتغالزایی برای 107 نفر در این شهرستان در سال جاری با پرداخت 18 میلیارد و 860 میلیون ریال تسهیلات خبر داد و گفت: تسهیلات این صندوق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود تا زمینه اشتغال جوانان در حوزه های مشاغل خانگی، کارفرمایی و خوداشتغالی فراهم شود.
وی افزود: تسهیلات اشتغال با توجه به نوع طرح ها تا سقف یک میلیارد ریال به فرد متقاضی اختصاص می یابد و بیشتر متقاضیان در سال جاری با دریافت تسهیلات، کارگاه های گلیم بافی، خیاطی و واحدهای صنفی راه اندازی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه با حمایت از هنرمندان صنایع دستی می توان در اشتغالزایی آنان قدم های موثری برداشت، افزود: حدود یک هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی آستارا فعالیت می کنند و صندوق کارآفرینی امید با وام های کارفرمایی و مشاغل خانگی آماده حمایت از آنهاست.
در همین ارتباط یاشین عالم خواه از جوانان آستارا گفت: سال ها بیکار بودم و خوشبختانه با دریافت بالغ بر 150 میلیون ریال تسهیلات از صندوق کارآفرینی، در مرکز شهر یک واحد صنفی راه اندازی کرده ام و از کسب و کار خود راضی هستم.
علی صوفی زاد از هنرمندان صنایع دستی آستارا نیز گفت: با دریافت تسهیلاتی بالغ بر 200 میلیون ریال از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارگاه کوچکی را در محل سکونت خود در روستای عنبران راه اندازی کرده ام.
وی افزود: در این کارگاه آثار نازک کاری روی چوب را تولید و روانه بازار می کنم و امیدوارم با موافقت مسئولان، محلی برای عرضه دائمی محصولاتم تعیین شود.
مهدی خجسته از دیگر جوانان آستارا نیز بیان کرد: با دریافت تسهیلاتی بالغ بر 500 میلیون ریال از صندوق کارآفرینی امید، یک باشگاه بدنسازی در مرکز شهر راه اندازی کرده ام و برای پنج نفر فرصت اشتغال ایجاد و گامی جهت توسعه فرهنگ ورزش برداشته شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/21332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد