نسیم گیلان

آخرين مطالب

950راي اولي در صومعه‌سرا واجد شرايط راي دادن هستند اجتماعي

  بزرگنمايي:

گيلان انلاين- مهرداد فيض‌بخش در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا برگزار شد،با اشاره به در پيش بودن سالروز شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري و روز معلم،‌اظهار کرد:‌ بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بنا است مراسم گراميداشت هفته معلم صومعه‌سرا روز پنج‌شنبه 14ارديبهشت ماه در تالار فرشتگان برگزار شود.

وي با بيان اينکه تمام تلاشمان برگزاري مراسمي در خور شان و جايگاه معلمان است،افزود:‌امسال برخلاف سال‌هاي گذشته انتخاب معلمان نمونه در شهرستان بين رشته‌اي و در هر پايه تحصيلي‌ خواهد بود.

فيض‌بخش با اشاره به در پيش بودن دو انتخابات، خاطرنشان کرد:‌امسال 950راي اولي در انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا در صومعه‌سرا واجد شرايط هستند.

وي با اشاره به عملکرد و فعاليت‌هاي صورت گرفته اين اداره طي شش ماهه دوم سال 95،گفت: براي رسيدن به موفقيت در حوزه آموزش و پرورش توجه به 4موضوع آموزش خانواده،‌ تربيت‌بدني در مدارس،‌ کنکور و سرگروه‌هاي آموزشي و کلاس‌هاي تبادل تجربه مدنظر قرار گرفته است.

فيض‌بخش با بيان اينکه توانمندسازي خانواده‌ها موفقيت دانش‌آموزان را در پي خواهد داشت،تصريح کرد:‌ آموزش خانواده‌ ها، با توجه به اهميت و اثرگذاري آن به صورت اجباري در مدارس سطح شهرستان اجرا مي‌شود.

مدير آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به برگزاري 151جلسه آموزش خانواده طي سه ماه در سطح مدارس شهرستان، گفت: دعوت از مشاوران براي هدايت تحصيلي دانش‌آموزان در دوره متوسطه و پيش‌دانشگاهي، برگزاري ‌همايش کنکور و خانواده،برگزاري مسابقات بين آموزشگاهي با هدف تقويت تربيت‌بدني و ايجاد شور و نشاط، توانمندسازي معلمان با حضور در کلاس‌ها و دوره‌هاي تخصصي و انتقال اطلاعات به معلمين از اولويت‌هاي آموزش و پرورش صومعه‌سرا براي رسيدن به پيشرفت بوده است.

وي با بيان اينکه آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال‌هاي گذشته از جايگاه والايي برخوردار بوده است،ابراز کرد:تمام تلاشمان تقويت حوزه آموزش و پرورش و کسب موفقيت‌ها در رشته‌هاي مختلف است.

فيض‌بخش از برگزاري مسابقات سرود استان گيلان در صومعه‌سرا خبر داد و افزود:‌روزهاي 9،10 و 11ارديبهشت ماه، صومعه‌سرا ميزبان مسابقات استاني سرود با حضور حدود 200دانش‌آموز خواهد بود.

وي يادآور شد: در اين مسابقات شرکت‌کنندگان از 32منطقه در کانون شهيد بهشتي صومعه‌سرا به رقابت با هم خواهند پرداخت.

مدير آموزش و پرورش صومعه‌سرا به اجراي پروژه‌هاي نوسازي و ساخت مدارس در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت: با توجه به پيگيري‌هاي صورت گرفته بنا است دو مدرسه حجاب و شهيد رجايي تا هفته دولت مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

وي با اشاره به اخذ مجوز استاني پژوهش‌سراي دانش‌آموزي صومعه‌سرا،‌ متذکر شد: پيگير اخذ مجوز اين پژوهش‌سرا از وزارت آموزش و پرورش و فعاليت آن از ابتداي مهر ماه مي‌باشيم. اين پژوهش‌سرا مکاني براي گردآوري دانش‌آموزان نخبه و رشد و پرورش خلاقيت دانش‌آموزان و توانمندسازي آنان است.

فيض‌بخش با بيان اينکه به جد پيگير راه‌اندازي کتابخانه تخصصي کنکور در شهرستان مي‌باشيم،‌ ادامه داد:‌ طبق قوانين آموزشي کشور، 60درصد دانش‌‌آموزان بايد در رشته‌هاي کاردانش و فني‌ وحرفه و 40درصد در رشته‌هاي نظري مشغول به تحصيل شوند. بر اساس برنامه‌هاي صورت گرفته براي جذب،‌ترغيب و شناخت بيشتر دانش‌آموزان نسب به رشته‌هاي تحصيلي کاردانش و فني‌حرفه‌اي بنا است در هفته مشاغل نمايشگاهي از دستاوردها و...در اين مدارس برپا شود.

وي با بيان اينکه رويکرد آموزش و پرورش صومعه‌سرا تقويت رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و کاردانش است،‌اضافه کرد:‌ هدف و اساس فعاليت اين مدارس تربيت نيروي انساني متخصص و ماهر جهت تصدي شغل و ورود به بازار کار است. دانش‌آموزان اين مدارس با توجه به آموزش‌ها، کسب مهارت‌ها و حرفه‌آموزي با مدرک تحصيلي دپيلم نيز مي‌توانند وارد بازار کار شوند.

فيض‌بخش با بيان اينکه تنها سه هنرستان کشاورزي در استان گيلان در شهرستان‌هاي صومعه‌سرا، ‌رشت و لاهيجان مشغول به فعاليت مي‌باشند، خاطرنشان کرد:‌ اين مهم يک امتياز براي شهرستان محسوب مي‌شود. مي‌توان از اين فرصت با اطلاع‌رساني و مشارکت همگان در جهت تقويت و پيشرفت اهداف اين هنرستان گام برداشت.

وي با بيان اينکه هنرستان کشاورزي شهيد کلانتري صومعه‌سرا منبع درآمد آموزش و پرورش اين شهرستان است،گفت:‌ اين هنرستان با آموزش‌هاي علمي و عملي زمينه اشتغال و کسب مهارت هنرجويان را جهت ورود به بازار کار فراهم مي‌کند.

مدير آموزش و پرورش صومعه‌سرا به برگزاري جلسات با مهندسين و کارشناسان اين هنرستان در راستاي تقويت و توسعه فعاليت‌هاي هنرستان و پايه‌هاي علمي هنرآموزان به عنوان يکي از اولويت‌هاي آموزش و پرورش، ‌عنوان کرد:‌ درآمد حاصله از اين هنرستان موجب تقويت ساير مدارس شهرستان نيز مي‌شود.

وي با بيان اينکه پيگير ايجاد و افزودن رشته‌ گل‌هاي زينتي و پرورش زعفران به ساير رشته‌هاي مهارتي اين هنرستان مي‌باشيم،‌ يادآور شد:‌در هنرستان کشاورزي صومعه‌سرا به صورت شبانه‌روزي در رشته‌هاي به روز کشاورزي خدمات آموزشي ارائه مي‌شود. هنرجويان اين هنرستان با توجه به کسب مهارت‌ها با انجام فعاليت‌هايي در زمينه کشاورزي،‌ شيلات و... دستمزد دريافت مي‌کنند.

مدير آموزش و پرورش صومعه‌سرا در پايان با بيان اينکه تلاشمان ارتقاء جايگاه هنرستان و بهره‌مندي مطلوب از اين ظرفيت در شهرستان است، اظهار کرد: خوراک، ‌پوشاک، ‌لوازم‌التحرير رايگان و...به عنوان بسته‌هاي تشويقي با هدف جذب و ترغيب، براي هنرجويان اين هنرستان در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/4675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟