نسیم گیلان

آخرين مطالب

رفع بيکاري دغدغه اصلي مسئولين صومعه‌سرا است اجتماعي

  بزرگنمايي:

گيلان انلاين- مهندس علي فتح‌اللهي در مراسمي که با حضور استاندار گيلان در مجتمع فارابي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن تبريک اعياد شعبانيه به عملکرد و اقدامات دولت تدبير و اميد اشاره و اظهار کرد:عملکرد و اقدامات مثبت دولت موجب توسعه کشور شده است.

وي با بيان اينکه يکي از اقدامات مثبت دولت خروج کشور از ذيل ماده 7منشور سازمان ملل بوده است،افزود:در تاريخ سازمان ملل بي‌سابقه بوده است که کشوري بدون تغيير حکومت و جنگ و خونريزي و با سرافرازي از منشور 7اين سازمان خارج شود.

فتحاللهي با بيان اينکه پس از برجام تحريم‌هاي نفتي،بانکي،‌بيمه و کشتيراني عليه کشور برداشته شد،خاطرنشان کرد:رفع تحريم‌ها موجب توسعه و رونق کارها در مباحث بين‌المللي شده است.

وي با بيان اينکه علي‌رغم فشارها و مشکلات فراوان کارها و اقدامات بزرگي در کشور صورت گرفته است،گفت:        در اين دولت نرخ تورم از 40درصد به 7درصد رسيده است و اين در حاليست که پس از پيروزي انقلاب اسلامي تنها دو بار شاهد کاهش شديد نرخ تورم بوده‌ايم.

فرماندار صومعه‌سرا به افزايش توليد در ميادين نفت و گاز بويژه در نقاط مشترک با کشورهاي حاشيه خليج‌فارس اشاره و تصريح کرد: طي چند سال اخير براي نخستين بار برداشت ما از ميادين نفت و گاز بيشتر از ساير کشورها بوده است. به گونه‌اي که در سال‌هاي گذشته برداشت قطر از ميادين که مساحت آن يک دهم وسعت ايران است دو برابر محصولات ايران بوده است.

وي با بيان اينکه نرخ رشد اقتصادي کشور از منفي 6.7به 7.3درصد رسيده است،‌ابراز کرد: اجراي طرح تحول سلامت يکي ديگر از اقدامات ارزنده دولت بوده است. اين طرح انقلابي را در حوزه بهداشت و سلامت کشور ايجاد کرده است.

فتح‌اللهي افزود: تاييد ايران به عنوان عضو جديد باشگاه کشورهاي هسته‌اي نتيجه تلاش‌هاي صورت گرفته در چند سال اخير است. اکنون ايران را به عنوان يک کشور هسته‌اي قبول دارند.

وي با بيان اينکه اقدامات ماندگار، اثرگذار و قابل رضايتي در سطح استان گيلان نيز صورت گرفته است،‌ابراز کرد:‌تشکيل کارگروه رفع موانع توليد به پيشنهاد استاندار در گيلان طراحي و به صورت يک قانون در سراسر کشور گسترش يافت. اين کارگروه بخش عمده‌اي از مشکلات حوزه اقتصاد را برطرف کرد. بر اساس اين کارگروه 513ميليارد تومان اعتبار جهت رفع مشکلات و فعال‌سازي به کارگاه‌هاي توليدي و صنعتي استان اختصاص يافته است.

فرماندار صومعه‌سرا به سفر رياست جمهور به گيلان اشاره کرد و گفت:‌حضور رياست جمهور و برکات اين سفر توسعه گيلان را دو دهه جلو انداخته است.

فتح‌اللهي با اشاره به پروژه راه‌آهن قزوين- رشت، موقعيت و پتانسيل منطقه آزاد تجاري انزلي،‌سد شفارود و...تصريح کرد: پروژه‌هاي اجرا شده در گيلان باعث کسب رتبه‌هاي بسياري در سطح کشور شده است.

وي به اقدامات صورت گرفته در صومعه‌سرا طي چند سال اخير اشاره کرد و گفت:‌خوشبختانه تعامل و همکاري خوب و مطلوبي بين مسئولين با نماينده صومعه سرا در مجلس برقرار است به گونه‌اي که شاهد تحقق و اجراي پروژه‌ها و برنامه‌هاي بسياري در سطح صومعه‌سرا مي‌باشيم.

فتح‌اللهي ضمن قدرداني از تلاش‌ها و پيگيري‌هاي نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه صومعه‌سرا به جهت برخورداري کليه روستاها و شهرها از نعمت گاز به شهرستان سبز تبديل شده است، ادامه داد:‌ در دهه فجر سال گذشته صومعه‌سرا 161پروژه با اعتباري بالغ بر 400ميليارد و در هفته دولت سال گذشته 150پروژه با 62ميليارد تومان اعتبار مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

وي به بازسازي و بهسازي شبکه‌هاب برق شهرستان، تکميل سالن‌هاي ورزشي،افتتاح و کلنگ‌زني پروژه‌هاي ملي با اعتبار 102ميليارد تومان و ساماندهي فاضلاب شهري در شهرستان اشاره و تصريح کرد: در دولت تدبير و اميد ميزان 742تومان اعتبار در شهرستان صومعه‌سرا هزينه و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

فرماندار صومعه‌سرا در پايان با بيان اينکه يکي از دغدغه‌هاي ما معضل بيکاري است،اظهار کرد:با توجه به پتانسيل‌هاي موجود در صومعه‌سرا بيکاري يک نقطه ضعف در شهرستان به شمار مي‌رود. تمام تلاشمان تحقق شعار سال مبني بر افزايش توليد و اشتغال با بهره‌مندي مطلوب از پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي شهرستان نظير تالاب و جنگل است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/4710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد