نسیم گیلان

آخرين مطالب

پايان نمايشگاه صنعت گردشگري در منطقه آزاد انزلي سياسي

  بزرگنمايي:

گيلان انلاين- نمايشگاه صنعت گردشگري و فرصت هاي سرمايه گذاري گردشگري مناطق آزاد ايران که به ميزباني سازمان منطقه آزاد انزلي از تاريخ 11 تير ماه سالجاري در مرکز همايش ها و نمايشگاه هاي بين المللي منطقه آزاد انزلي گشايش يافته بود با معرفي شانزده غرفه برتر در حوزه هاي تخصصي گردشگري به کار خود پايان داد.

در اين نمايشگاه که با حضور 43 نهاد دولتي و شرکت بخش خصوصي داخلي و خارجي برگزار گرديد،غرفه منطقه آزادانزلي در بخش تنوع و خلاقيت در ارائه خدمات گردشگري، طراحي و دکوراسيون غرفه حائز رتبه برتر نمايشگاه شد.

از مهمترين عناوين 16گانه غرفه هاي برتر مي توان به غرفه برتر توريسم ورزشي، رسانه برتر در معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري، غرفه برترهاي در ارائه تجهيزات و خدمات هتلداري، معرفي خلاقانه غذاهاي محلي ايراني، تنوع غذايي و ارائه خوراک بين الملل به همراه غرفه برگزيده حوزه بين الملل و سرمايه گذاري خارجي در حوزه گردشگري و معرفي جاذبه هاي گردشگري، مسئوليت اجتماعي و مجتمع هاي اقامتي اشاره نمود.

يکي از نقاط قوت و جذاب نمايشگاه مزبور حضور فعال سازمان هاي مناطق آزاد کشور بود در اين بين مناطق آزاد قشم، ماکو و ارس به ترتيب در حوزه هاي کارآفريني جوامع محلي، ارائه فرصت هاي سرمايه گذاري ،معرفي دستاوردهاي سرمايه گذاران بخش خصوصي به عنوان غرفه هاي برتر انتخاب شدند.

بنابراين گزارش شرکت هاي خارجي حاضر در اين نمايشگاه از نتايج و دستاوردهاي حضور و مذاکرات انجام شده در آن اعلام رضايت کرده که در اين ميان، توافقات خوبي در خصوص انتقال تکنولوژي توليد محصولات قايق هاي تفريحي آلماني به کشور حاصل شد و پيرو اين توافق  اين موسسه آلماني در منطقه آزاد انزلي ثبت شرکت نموده و فعاليت خود را آغاز خواهد کرد، از سوي ديگر استقبال خوبي از غرفه پروژه احداث بزرگترين آکواريوم و باغ خزندگان کشور در منطقه آزاد انزلي از سوي جامعه تورگردانان و بازديد کندگان بعمل آمد و در نهايت قراردادي في ما بين به منظور حضور گردشگران در اين منطقه و استان گيلان و کشور با شرکت فعال جمهوري آذربايجان در اين نمايشگاه و منطقه منعقد شد.

لازم بذکر است؛ دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان يکي از حاميان نمايشگاه صنعت گردشگري و فرصت هاي سرمايه گذاري گردشگري مناطق آزاد ايران در منطقه آزاد انزلي تفاهم نامه برگزاري دوره هاي آموزشي به پرسنل هتل هاي استان گيلان را با جامعه هتلداران اين استان امضاء کرد.

از ديگر بخش هاي اين نمايشگاه که مورد توجه قرار گرفت رونمايي از بسته هاي سرمايه گذاري منطقه آزادانزلي در حوزه گردشگري که در کنار معرفي تاکسي هاي ويژه با برند«تاکسي لندن» که در مناطق آزاد توليد مي شود، بود و با استقبال شرکت هاي حاضر در نمايشگاه، فعالين صنعت گردشگري کشور و گردشگران مواجه شد.

در بخش رسمي نيز نمايشگاه صنعت گردشگري و فرصت هاي سرمايه گذاري گردشگري مناطق آزادايران فعاليت هاي مهمي را پشت سر گذاشت که مهم ترين آن ها برگزاري اجلاس ساليانه معاونين و مديران گردشگري مناطق آزاد کشور و نشست مشترک مديران گردشگري مناطق آزاد با سرمايه گذاران و فعالين صنعت گردشگري به منظور بررسي فرصت هاي سرمايه گذاري مناطق در اين حوزه در کنار معرفي جاذبه هاي گردشگري و  سرمايه گذاري مناطق آزاد اشاره کرد.

گفتني است؛ در مراسم افتتاحيه نمايشگاه مهندس مسرور رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان ، مديرکل ميراث فرهنگي استان،مديران و معاونين گردشگري دبيرخانه شورايعالي و مناطق آزاد کشور، فرمانداران شهرستانهاي رشت و انزلي و مسئولين استاني و کشوري و فعالين اقتصادي و سرمايه گذاران منطقه و استان حضور داشتند و در طول برگزاري نمايشگاه علاوه بر بازديد رييس هيات مديره و مديرعامل و معاونين اين سازمان از غرفه عاي نمايشگاه ،شرکت هاي ايراني فعال در حوزه گردشگري ،نمايندگاني از شرکت هاي خارجي  حضور داشته و تهيه کنندگان سينما و تلويزيون و اصحاب رسانه  نيز از اين نمايشگاه و منطقه آزاد انزلي ديدار کردند.

لازم به ذکر است؛ نمايشگاه گردشگري و فرصتهاي سرمايه گذاري مناطق آزاد به ميزباني اين منطقه و همکاري شرکت نمايشگاهي آفتاب، دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، انجمن سرمايه گذاران مناطق نمونه گردشگري و دانشگاه علم و فرهنگ؛ و حاميان رسانه اي اين رويداد به مدت شش روز کاري از يازدهم لغايت شانزدهم تيرماه سال 96برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/5068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است