نسیم گیلان

آخرين مطالب

توسعه دکل‌ها در استان گيلان با مشکل مواجه است گفتگو

  بزرگنمايي:

گيلان انلاين- فرزاد توکلي امروز در نشست خبري با اشاره به اينکه يک‌ميليون 100 هزار تلفن ثابت در استان گيلان وجود دارد اظهار کرد: تلفن ثابت يکي از شاخص‌هاي فناوري و ارتباطات است که استان گيلان رتبه هشتم را در کشور دارد.

وي با اشاره به ضريب نفوذ تلفن ثابت در گيلان افزود: ضريب نفوذ تلفن ثابت يعني تعداد تلفن‌هاي واگذارشده که حدود 44 درصد از جامعه استان گيلان به تلفن ثابت دسترسي دارند و در اين شاخص گيلان رتبه ششم را در کشور دارا است.

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گيلان بابيان اينکه در بحث تلفن همراه سه اپراتور مهم در کشور در حال فعاليت هستند گفت: اپراتور همراه اول در استان ضريب نفوذ 71 درصد را دارد و در اين شاخص رتبه پنجم را در کشور داريم و در همين اپراتور در پوشش جاده‌اي که خارج از شهر و در روستاها است بيش از 91 درصد از راه استان تحت پوشش اين اپراتور هستند.

توکلي با اشاره به اپراتور وضعيت اپراتور ايرانسل در استان گيلان افزود: در مورد اپراتور ايرانسل ضريب نفوذ بالاي 55 درصد و رتبه سوم را در کشور داريم.

وي به وضعيت اپراتور رايتل در گيلان نيز اشاره کرد و گفت: در اپراتور سوم يعني رايتل که عمده فعاليت آن در حوزه شهرها است حدود 2.3 درصد ضريب نفوذ داريم که استان گيلان رتبه ششم را در کشور داراست.

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گيلان بيان کرد: در بحث اينترنت ثابت و اينترنت موبايل حدود يک‌ميليون 200 هزار کاربر اينترنت در استان گيلان داريم که ضريب نفوذ 48 درصد و رتبه سيزدهم را در کشور داريم.

وي با اشاره به اينکه در حوزه پست حدود 11 ميليون ترافيک پستي در سال وجود دارد افزود: در حوزه ترافيک پستي رتبه دهم را در کشور داريم و سرانه محصولات پستي براي هر نفر حدود پنج درصد در استان است که در اين بخش رتبه هجدهم را در کشور داريم.

وي افزود: پروژه اتصال مردم به اينترنت از طريق شبکه فيبر نوري در استان گيلان آغازشده است و در سال 96 بايد 30 هزار پورت پرسرعت از طريق فيبر به مردم استان گيلان واگذار کنيم.

وي با اذعان به اينکه مراحل آموزشي طرح اتصال به فيبر نوري آغازشده است بيان کرد: حدود 12 هزار مشترک به‌صورت آزمايشي وارد مرحله تست اين سرويس شده‌اند و ما اين اتصال را براي آن‌ها ارائه کرده‌ايم.

توکلي افزود: فاز نخست اتصال به اينترنت از طريق فيبر نوري در 11 شهر استان گيلان اتفاق خواهد افتاد و تا پايان سال مردم استان اگر تقاضاي فيبر نوري را داشته باشند براي آن‌ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت و مردم بايد براي درخواست به شرکت مخابرات استان گيلان مراجعه کنند.

توکلي با اشاره به هزينه اينترنت در استان گيلان افزود: دولت کاري را آغاز کرده تا ترافيک‌هاي داخل کشور را از ترافيک‌هاي بين‌المللي جدا کند تا مردم هزينه کمتري براي خريد اينترنت پرداخت کنند.

وي افزود: تعداد 200 سايت‌هاي پر ببيينده به داخل کشور منتقل‌شده‌اند که اين همان شبکه ملي فناوري اطلاعات است که استفاده و دانلود از آن با هزينه کمتري صورت مي‌گيرد.

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گيلان افزود: توسعه دکل‌ها در استان گيلان با مشکل زمين مواجه است و دولت يا شهرداري و يا مردم که زمين را در اختيار اپراتورها براي نصب دکل‌ها مي‌گذارند با مشکلاتي همراه است که اين مشکل خود مردم را دچار چالش مي‌کند.

وي با اشاره به برنامه‌ريزي صورت گرفته براي حل مشکلات توسعه دکل‌ها گفت: براي رسيدن به اهداف موردنظر با دستور استاندار کميته‌اي براي بررسي دکل‌ها در استان گيلان تشکيل داديم که خروجي اين کميته يک آيين‌نامه ساماندهي دکل در استان گيلان بود و تقريباً استان‌هاي ديگر اين آيين‌نامه را ندارند.

توکلي بيان کرد: با شهرداري‌هاي مناطق شهر رشت يک برنامه‌اي را آغاز کرديم که دکل‌ها در شهر رشت با يک ساختار ديگر که فرهنگ‌سازي شده باشد ساخته و به مردم منتقل شود که دکل‌ها تشعشعاتي که آسيب‌زننده باشد ندارند و خيال مردم ازاين‌جهت راحت باشد.

وي با اشاره به راه‌هاي ارتباطي با اداره کل فناوري و ارتباطات استان گيلان بيان کرد: سامانه 195 در وزارت ارتباطات جهت انتقال شکايات، انتقادات و نظرات مردم در مورد هرکدام از موضوع‌ها که باشد آماده پاسخگويي است و مردم مي‌توانند با ارتباط به اين سامانه مشکلات خود را مطرح کنند و ان‌شاءالله توسط همکاران مربوطه پيگيري خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/7314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد