نسیم گیلان

آخرين مطالب

وزیر کشور:

تاکید رئیس جمهوری، استفاده از ظرفیت تمام کسانی است که دلسوز ایران هستند سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - رشت - ایرنا - وزیر کشور گفت: تاکید رئیس جمهوری استفاده از ظرفیت تمام کسانی است که دلسوز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید گیلان در رشت بیان کرد: رئیس جمهوری تاکید دارد از تمام کسانی که دلسوز ایران هستند و برای امنیت، اقتدار و توسعه ملی تلاش می کنند؛ استفاده شود.
وی اولویت در استان ها را استفاده از ظرفیت های استانی دانست و افزود: همه استان ها قابلیت های بسیاری در حوزه های سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری دارند و در شرایط کنونی مطالبه مردم از ما ، بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و خصوصا اشتغال است.
وزیر کشور با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر به جمع بیکاران اضافه می شود، گفت: باید نسبت به این امر مهم پاسخگو باشیم؛ پرداختن به مسائل حاشیه ای سم است و هر چیزی که مانع پاسخگویی به مردم است، باید کنار گذاشته شود و تنها ، خدمت به مردم ملاک باشد و بجز این اگر حرکت کنیم، باید پاسخگو باشیم.
** استانداران اهل تعامل باشند
وزیر کشور در ادامه سخنانش افزود: استاندار باید قدرت هماهنگی در استان را داشته باشد؛ معتقدیم بدون هماهنگی نمی توان کارها را پیش برد، استانداری موفق است که سپاه ، بسیج ، ارتش، قوای مقننه و قضاییه همراه و هماهنگ با او باشند.
وی ادامه داد: استانداری که با وجود توانایی های بالا ، نتواند هماهنگی ایجاد کند، موفق نخواهد بود زیرا تعامل را گفتگو تلقی نمی کنیم بلکه مشارکت عملی می دانیم.
رحمانی فضلی گفت: اگر نتوانیم تامین سرمایه کنیم و بخش خصوصی را در سرمایه گذاری تشویق نماییم، به یقین موفق نمی شویم و این امر، با تعامل و ایجاد بسترهای امن و نتیجه بخش ممکن است.
** مهمترین اصل برای دولت، عمل به وعده های داده شده است
وزیر کشور همچنین بیان داشت: برای دولت تدبیر و امید، مهمترین اصل این است که سیاست ها و قول های داده شده به مردم را عملی کند زیرا مردم، به برنامه های دولت رأی داده اند.
وی همه استان ها را جزو سرزمین مقدس ایران اسلامی دانست و گفت: باید با بکار گرفتن اولویت ها و نیروهایمان، بتوانیم ضمن رشد و توسعه ، به یک توازن و تعادل برسیم.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: کماکان برنامه دولت این است که استانداران با توجه به توصیه های رهبری و رئیس جمهوری، در بحث توسعه فعالیت کنند؛ توسعه در دولت و در استان ها از مهمترین اولویت های دولت است و رئیس جمهوری تاکید دارد که اراده و عزم راسخ رهبری را به نتیجه برسانیم و محقق کنیم.
وی با بیان اینکه به مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی اعتقاد داریم و به آن نیازمندیم، گفت: تامین آزادی های سیاسی، تقویت و صیانت آن در حوزه قانون، از اولویت های دیگر ماست و استانداران باید هدایتگر این سیاست ها در استان ها باشند.
** عاشورا ، آینه حماسه و ایثار است
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: تقویت اعتقادات دینی مردم و گسترش تفکرات انقلابی، از اصول ماست و فراموش نمی کنیم آنچه که موجب تداوم و بسط انقلاب شده، اعتقادات دینی است.
وی ادامه داد: باید مردم را با اندیشه های ناب، برابری، نشاط ، شادابی و امید بیش از پیش آشنا کنیم و در این مسیر حرکت دهیم.
رحمانی فضلی با اشاره به شهدایی همچون شهید حججی گفت: شهدا از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی که برای حفظ و عظمت اسلام به شهادت رسیدند، برای ما الگو هستند و مدیون آنان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: همه اینها در دامان مادرانی پاک و مومنه، رشد و بالندگی یافته اند و مسیر تعالی را تا رسیدن به لقاءالله طی کرده اند.
وی اقتدار جمهوری اسلامی ایران، استقلال و عزت مردم را به برکت خون شهدا دانست و ادامه داد: عاشورا برای ما آینه عبرت آموزی ، انعکاس حماسه ، دلاوری ، فداکاری، ایثار، عقل، عشق و زیبایی است.
رحمانی فضلی اضافه کرد: ما درس عاشورا را برای خودمان در طول تاریخ به عنوان الگو و مسیر تعالی می دانیم و باید شکرگزار خدای متعال باشیم و بدانیم جایگاه، مرتبه و سلسله قرارگیری مسئولیت ها ، یک سلسله عرضی است و نیت خالص، خدمت واقعی و صادقانه به مردم است.
** ظرفیت های استان ها برای توسعه کشور به کار گرفته شود
وزیر کشور همچنین گفت: آمارها نشان می دهد که تلاش های خوبی انجام شده و شرایط گیلان گویای این ظرفیت است که اقدامات خوب دوره استاندار قبلی، ادامه یابد.
وی مصطفی سالاری را از استانداران جوانی که با برنامه ریزی و مدیریت در بوشهر پیشرفت هایی انجام داده، ذکر و اضافه کرد: گیلان و بوشهر، وجوه اشتراکی همچون دریا، بندر و ... داشتند و بر این اساس، استاندار گیلان معرفی و منصوب شده است.
رحمانی فضلی یادآور شد: رنج عظیمی که ما امروز در استان ها داریم؛ عدم توازن و تعادل در حوزه جمعیت، منابع و توانایی هاست که نتیجه آن، مهاجرت ها ، بزهکاری ها و خالی شدن مناطقی است که ظرفیت رشد و توسعه را دارند.
وی نیروی انسانی کارآمد ، مدیریت خوب، ظرفیت های فناوری و موقعیت جغرافیایی را از جمله پتانسیل های گیلان دانست و تاکید کرد که مدیران باید آنها را در جهت رشد و تعالی استان و درنهایت کشور بکار گیرند.
در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های محمدعلی نجفی استاندار قبلی گیلان که به عنوان استاندار البرز منصوب و معرفی شده، مصطفی سالاری استاندار سابق بوشهر، به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان معرفی شد.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/9497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند