نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

موظفیم با مردم صادق باشیم / تغییرات غیر ضروری در بدنه مدیریتی نخواهیم داشت / مدیران برنامه‌ای 5 ساله با برش یکساله ارائه دهند سياسي

  بزرگنمايي:

گیلان آنلاین - استاندار گیلان در اولین نشست رسمی با کارکنان استانداری گیلان گفت: همه موظفیم بیشتر از حد معمول وقت بگذاریم؛ با مردم صادق باشیم و حتی یک کلمه دروغ نگوییم؛ در کنار هم حرکت کنیم؛ متواضع باشیم؛ صبوری کرده و به مردم احترام بگذاریم؛ همواره در بین مردم باشیم و ترسی از این حضور نداشته باشیم چرا که اگر مدیری وظایف خود را به درستی انجام دهد ترسی از حضور در بین مردم ندارد؛ من اینگونه عمل می کنم و انتظار دارم شما نیز چنین باشید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که صبح امروز با حضور معاونین، مدیران کل و کارکنان ستادی استانداری گیلان در محل سالن غدیر برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: هر دو مناسبت نمادی از ایثار و از خودگذشتگی هستند.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه غالباً از خودگذشتگی را در جنگ و مبارزات تسلیحاتی مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: آنان که از آسایش و آرامش خود برای خدمت به مردم می‌گذرند نیز به نوعی از خودگذشتگی و ایثارگر هستند؛ البته یقیناً درجه ایثار و فداکاری در راه دفاع از خاک و ناموس در برابر تهاجم بیگانه بسیار بالاتر است.
استاندار گیلان مسئولیت را امانتی از سوی خدا دانست و با بیان اینکه بایستی از حوادث کربلا و موارد مشابه همچون دفاع مقدس درس گرفت، اعتبار کسب کرد و برای خدمت به مردم بکار برد، خاطر نشان کرد: انشاء ا... همه با هم در این مسیر گامی محکم خواهیم برداشت.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با ابراز خرسندی از اینکه جنس دغدغه‌ی همکاران و سخنان آن‌ها توسعه استان است، بیان کرد: انشاء ا... با کمک همه کسانی که دل در گرو پیشرفت و آبادانی گیلان دارند به طور جدی در این مسیر گام خواهیم برداشت.
دکتر سالاری، گیلان را سرزمینی مستعد قلمداد کرد و با بیان اینکه مادامی که کسی به استان گیلان وارد نشود، شرایط و مقتضیات آن را درک نمی کند، اظهار کرد: شاخصه‌هایی نظیر مرزی بودن و ساحلی بودن از جمله مواهب خدادادی این دیار است و ما وظیفه داریم کارشناسانه و مدبرانه عمل کنیم؛ بایستی ظرفیت‌های موجود با نیروی انسانی کارآمد پیوند بخورد و ماحصل آن ارائه خدمات به مردم شود؛ چشم امید مردم به عملکرد ما است؛ نباید طوری عمل کنیم که شرمنده مردم شویم.
وی با اشاره به دوران سکانداری استانداری زادگاهش بوشهر تصریح کرد: باری که امروز بر دوش احساس می‌کنم سنگین‌تر است و خود را مکلف به تلاش مضاعف می دانم؛ مردم کارفرمای ما هستند؛ وظیفه داریم حرف مردم را بشنویم، اولویت‌های استان را در نظر بگیریم و برای رضایتمندی مردم تلاش کنیم.
دکتر سالاری با بیان اینکه 2 هفته‌ی پیش‌رو را به برگزاری جلسات با فرمانداران و مدیران کل اختصاص می دهم، خاطر نشان کرد: مدیران برنامه‌ای 5 ساله با برش یکساله ارائه دهند.
وی برنامه‌ریزی را اصل اول و اساسی برای دستیابی به توسعه هر جامعه قلمداد کرد و گفت: وضع موجود استان بایستی به صورت کمی تحلیل و بررسی شود تا بتوانیم چشم انداز درستی برای 5 سال آینده استان ترسیم کنیم؛ بررسی دقیق وضع موجود و مطلوب استان و متعاقب آن ترسیم نقشه راه، روند اجرای برنامه‌ها را نظارت پذیر خواهد کرد و منجر به نتیجه خواهد شد.
وی اضافه کرد: وضع مطلوب شرایطی است که برای مردم نیز مطلوب است.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه برای شتاب کارها و عملیاتی کردن برنامه‌ها نیاز به تلاش و پیگیری زیادی داریم و بایستی وقت بیشتری بگذاریم، گفت: تصمیم دارم روزهای پنجشنبه و جمعه را به شهرستان ها اختصاص دهم و در جمع مردم و مسئولین حضور پیدا کنم؛ تلاش می‌کنم با همفکری مردم، نخبگان و مسئولین شهرستان‌ها درخصوص جزئیات و کلیات همه مباحث شهرستان مشورت کنم؛ موارد مستقیماً به مدیران ارجاع شده و پیگیر اجرایی شدن نیز خواهم بود؛ مدیران برای عدم اجرایی شدن برنامه‌های ارجاعی بایستی دلایل قابل قبول و منطقی ارائه دهند، در غیر اینصور پذیرفته نیست.
دکتر مصطفی سالاری نشست و همفکری اختصاصی با نخبگان علمی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی و متعاقبا استفاده از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف توسعه استان را ضروری قلمداد کرد و گفت: طی دیدارهایی که برنامه ریزی می کنیم، مشکلات را ثبت و پیگیر حل آن خواهیم بود؛ فراموشی مذموم و ناپسند است؛ نه وجدان می‌پذیرد و نه مردم.
وی بر لزوم نهادینه کردن مدیریت کلان در استان تأکید و اظهار کرد: اقتدار و نظم استانداری، فرمانداری‌ها و ادارات استان برایم مهم است.
دکتر سالاری حل مشکل اشتغال را امری ضروری دانست و با بیان اینکه بایستی با برنامه‌محور و خستگی ناپذیر باشیم، خاطر نشان کرد: اگر بستر مناسب باشد همه مشکلات قابل حل است.
وی گفت: همه موظفیم بیشتر از حد معمول وقت بگذاریم؛ با مردم صادق باشیم و حتی یک کلمه دروغ نگوییم؛ در کنار هم حرکت کنیم؛ متواضع باشیم؛ صبوری کرده و به مردم احترام بگذاریم؛ همواره در بین مردم باشیم و ترسی از این حضور نداشته باشیم چرا که اگر مدیری وظایف خود را به درستی انجام دهد ترسی از حضور در بین مردم ندارد؛ من اینگونه عمل می کنم و انتظار دارم شما نیز چنین باشید.
وی تصریح کرد : این رفتار چیزی از اقتدار ما کم نمی‌کند؛ هر قدمی که برای مردم برداریم یقیناً آنها چندین قدم بر خواهند داشت.
نماینده عالی دولت در استان گیلان قضاوت نهایی مردم از عملکرد مسئولین و کارگزاران را ناشی از نحوه عملکردشان قلمداد کرد و با بیان اینکه شرایط خوبی در استان حاکم است، خاطر نشان کرد: بایستی اولویت‌ها را بشناسیم و با دقت نظر، سرعت، قدرت و تدبیر برای حل مشکلات و دستیابی به توسعه همه جانبه استان تلاش کنیم؛ با هم پیش خواهیم رقت و انشاء ا... کسی از مسیر جا نمی‌ماند.
وی استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان را امری جدی قلمداد کرد و بر ضرورت اجرایی شدن بخشنامه رسمی ارجاعی به مدیران استان تأکید کرد.
استاندار گیلان اظهار کرد: پیش از آمدن به استان هیچ پیش داوری و قضاوتی درخصوص هیچ مدیری نداشتم؛ با ساختار منطقی پیش می‌رویم و تغییرات غیر ضروری در بدنه مدیریتی نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه نگاهی یکسان نسبت به کارکنان و مدیران ستادی و غیرستادی دارم، خاطر نشان کرد: درخصوص تبدیل وضعیت کارمندان دولت قولی نمی دهم، اما پیگیر این موضوع خواهم بود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/9650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت اقامت حدود 10 میلیون نفر شب گردشگران نوروزی در گیلان

امام جمعه رشت:مردم، قدرت آفرین هستند

محفل انس با قرآن کریم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد

سوال روز هجدهم طرح «زندگی با آیه ها» در گیلان

سوال روز هفدهم پویش «زندگی با آیه‌ها» در گیلان

رفع تصرف 8 هزار متر مربع از اراضی ملی در لنگرود

انتقاد امام جمعه رشت از کاغذبازی‌های بیجا در مسیر تولید

همین دوست داشتن زیباست

افکار عمومی به سمت جهش تولید هدایت شود/ راه‌اندازی شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان

مشکلی در تامین کالاهای اساسی بازار گیلان تا پایان تعطیلات نداریم

کتاب «ژاپن قدیم» منتشر شد

بارندگی در شهرستان مرزی آستارا 64 درصد افزایش یافت

مورد عجیب برکه پریان در استان گیلان؛ سند تک برگ به نام دولت صادر شد

گیلان کجا بریم؟

دستگیری قاچاقاچیان موادمخدر در پوشش خانواده

پیشنهاد کتاب نوروزی به انتخاب‌ مسعود فروتن

150 تن زباله روزانه در ایام پیک مسافری در آستارا تولید می شود

رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد

کتاب «های هانیه های» روانه بازار نشر شد

دیدار نوروزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

مهار آتش در کارگاه شیرینی پزی

توقیف کراس‌های قاچاق در رشت

معرفی کتاب «تاریخ تحولات سیاسی»

قطع گاز در رشت

استقرار یگان حفاظت منابع آبزیان در نوار ساحلی گیلان

انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا

آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت

داستانک/ برگه امتحانی

محرمی نیست وگرنه که خبر بسیار است

آتش سوزی یک کارگاه شیرینی پزی در رشت/ سقف 2 خانه سوخت

کاهش 40 درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 10 فروردین 1403

افزایش 10 درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی گیلان

مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد

قصه‌ی "پول خُرد" از زبان باران نیکراه

(ویدئو) جزئیات جدید از زمین‌خواری 3 هزار میلیارد تومانی در گیلان

گیلان دومین استان پرتردد کشور در نوروز

شنبه گاز برخی از مناطق شهر رشت قطع می‌شود

دومین استان پرتردد کشور در نوروز با بیش از 5 میلیون مسافر

نشود فاش کسی آنچه میان من و تو ست

داستانک/ بهانه ای برای باهم بودن

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ثبت اقامت حدود 8 میلیون 888 هزار نفر _ شب در گیلان

از گوشهٔ بامی که پریدیم ، پریدیم

جزئیاتی از برکه‌خواری؛ اینبار 3 هزار میلیارد تومان در گیلان | سند به نام کی خورد؟ | فیلم

گیلان؛ مهد زیبایی‌های طبیعی ایران (فیلم)

کشف 24 گونه حیوان تاکسیدرمی از یک منزل مسکونی در گیلان

توسعه جاذبه‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی

اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان

سازمان بازرسی مانع تصرف غیرقانونی عرصه موسوم به «برکه پریان» شد / جلوگیری از زمین خواری 3000 میلیارد تومانی در گیلان