نسیم گیلان

آخرين مطالب

لزوم راه اندازی جریان جهاد تبیین مطالبه‌گرانه در گیلان فرهنگي

لزوم راه اندازی جریان جهاد تبیین مطالبه‌گرانه در گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - حجت الاسلام احمد علی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نظریه پشتیبان جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است، اظهار کرد: امام ابعاد مردم سالاری دینی را از منابع دینی استنباط و استخراج کرد و این نظریه را تبدیل کرد به ساختار حکومتی در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی اقتصادی نظریه مردم سالاری دینی چی می‌گوید در امور مهم کشور تنها با اراده مردم حضور مردم و مدیریت مردم باید وارد شد حل مشکلات مردم جامعه و مهم جامعه از طریق اراده حضور و مدیریت مردم ممکن خواهد بود جلوه‌های زیبا و مهمی از نظریه مردم سالاری دینی را ما از اول انقلاب تا الان داشتیم اصل خود انقلاب اسلامی با حضور مردم اراده مردم و مدیریت مردم تحقق پیدا کرد.
دفاع مقدس با حضور و اراده و مدیریت مردم انجام گرفت
وی با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس با حضور و اراده و مدیریت مردم انجام گرفت، افزود: اربعین نیز از جلوه‌های مهم مردم سالاری فرهنگی است. که با اراده حضور و مدیریت مردم انجام می‌شود مشکل مهمی را در جمهوری اسلامی ایران بدون حضور و اراده و مدیریت مردم نمی‌توان حل کرد اگر ما جای مشکل داریم دلیل بر آن است که نتوانستیم از خواست و اراده و حضور و مدیریت عموم مردم درست استفاده کنیم.
نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در گیلان با بیان اینکه از جلوه‌های مهم مردم سالاری دینی در یازدهم اسفند اتفاق خواهد افتاد، گفت: مردم با حضور پرشور در دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، جلوه دیگری از مردم سالاری دینی را نمایش خواهند داد.
آیت الله یوسفی به تشریح ابعاد مختلف نقش خبرگان رهبری پرداخت و بیان کرد: معمولاً وظیفه و مأموریت مجلس خبرگان رهبری را در تعیین رهبر خلاصه می‌کنند و اگر لازم باشد نظارت بر رهبری داشته باشند تا از صراط مستقیم اسلامی خارج نشود با این حساب در طول 30 40 سال گذشته مجلس خبرگان رهبری چه کاری داشت چه مأموریتی داشت الحمدالله خدای متعال رهبری را به ما داده که در سن 80 سالگی حدود 80 سالگی همانند یک جوان عمل می‌کند و از عالم ترین و عادل‌ترین فقها و مدیرترین فقهاست خوب است در طول این سه چهار سال گذشته خبرگان رهبری چکار کردند و در آینده چه نقشی باید داشته باشند این سوال مهمی است بعضی‌ها گمان می‌کنند که نقش مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبری است و نظارت بر رهبری است این تلقی از وظیفه و مأموریت‌های خبرگان رهبری یک تلقی ناقصی است.
وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری حق دارد در تمام سیاست‌های کلانی که از طرف رهبری برای عرصه‌های امور آموزشی پژوهشی دریا محور، محیط زیست و اقتصادی اعلام می‌شود پیشاپیش به رهبری مشورت بدهند، افزود: اگر موردی از این سیاست‌ها خلاف مسیر اهداف اسلامی و مسائل عمومی باشد می‌تواند از رهبری درخواست کند که در آن سیاست‌ها تجدید نظر انجام بگیرد.
بررسی سیاست‌های ابلاغی رهبری از وظایف مهم مجلس خبرگان است
داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بررسی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری از وظایف مهم مجلس خبرگان رهبری است، گفت: مجلس خبرگان رهبری حق دارند این سیاست‌ها را بررسی کنند و اگر سیاستی خلاف مسیر مصالح و اهداف نظام اسلامی باشد پیشنهاد تغییر آن سیاست را به مقام معظم رهبری بدهند به عنوان مثال بنده در بهمن ماه سال گذشته به عنوان رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه ایران با همکاری 16 نفر از اساتید اقتصاد اسلامی، نامه نوشتیم خدمت مقام معظم رهبری و در آن نامه استدلال فقهی و اقتصادی کردیم که سیاست تأسیس بانک‌های خصوصی همانند سیاست کنترل جمعیت برای جمهوری اسلامی ایران امری اشتباهی بوده و به ادله‌ای که خدمت شما ارائه می‌دهیم درخواست تجدید نظر در این سیاست را داریم رهبر معظم انقلاب یک ماه بعد از این نامه ما در اسفند ماه گذشته در اجلاسیه خبرگان رهبری مطلب زیبایی را فرمودند. فرمودند؛ «شما نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بررسی کنید اجازاتی را که دولت‌های گذشته در شرایط خاصی از رهبری اخذ کردند اگر خلاف ضوابط و خلاف مصالح و قواعد بود باید برگردد».
یوسفی با اشاره به مطلب فوق اضافه کرد: در ماه‌های گذشته برای تحقق همین امر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله اراکی سه بار از بنده دعوت کردند در مجلس خبرگان رهبری مسائل اقتصاد ایران را از منظر اقتصاد اسلامی و فقه اقتصادی تبیین کنم در آنجا من خدمتشان عرض کردم این فرصت تاریخی را مقام معظم رهبری در اختیار شما قرار داده است ام المفااسد اقتصادی ایران سفره مردم، معیشت مردم، تورم، بیکاری و سایر مشکلات بانک‌های خصوصی هستند این جریان را در آنجا درست تبیین کردم در خود جلسه حضرت آیت الله اراکی به دو نفر از نمایندگان مأموریت داد که با بنده بنشینند و متن فقهی و اقتصادی مستدل تنظیم کنند تا خدمت رهبری تقدیم شود و از نهادهای مربوطه مطالبه بکنیم این امر ادامه پیدا خواهد کرد و این ام المفااسد اقتصادی ایران که خلق پول توسط بانک‌های خصوصی باشد از این‌ها سلب خواهد شد.
نقش کلیدی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در تصمیم گیری ها
وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری حق دارد بر تمام عملکرد نهادهای زیر مجموعه رهبری نظارت داشته باشد، افزود: اگر عملکرد نهادی را خلاف مسیر اهداف نظام اقتصادی نظام اسلامی و خلاف مسیر مصالح عمومی تشخیص داد می‌تواند آن را بررسی کند و خدمت مقام معظم رهبری ارائه بدهد و پیشنهاد اصلاح عملکرد بدهد.
این کارشناس علوم سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری حق دارد بر جهت گیری هایی که مقام معظم رهبری. برای قوای سه گانه تعیین می‌کند نظارت داشته باشد، گفت: اگر جهت‌گیری‌ها خلاف مسیر تعیین شده رهبری باشد و ترک فعل‌ها در خلاف جهت‌گیری‌های قوای سه گانه وجود داشته باشد حتماً می‌تواند پیشنهاد اصلاحی ارائه بدهد.
آیت الله یوسفی با اشاره به نقش کلیدی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در تصمیم گیری ها و تحولات استانی بیان کرد: مطالبه یک مساله خاص استانی از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از رئیس جمهور منشأ اثر خواهد داشت و رئیس جمهور نسبت به رفع مشکل، پیشنهاد و مطالبه استانی خبرگانی ها اقدام مؤثر خواهد کرد.
وی با اشاره به برپایی جلسه ماهیانه با مجمع نمایندگان گیلان در راستای حل مشکلات کلان استان افزود: تشکیل جلسات مشترک نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گامی مؤثر در راستای حل مشکلات استان خواهد بود.
نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان جهاد تبیین مطالبه‌گرانه در گیلان راه اندازی می‌شود، گفت: با این پویش تبیین مطالبه گرانه به کمک مردم مخصوصاً جوانان تا مسائل را درست نقاط قوت و ضعف را تبیین کنند و نقاط قوت را به کمک مردم تقویت و نقاط ضعف را اگر مربوط به نهادهای حاکمیتی در استان یا در سطح ملی مطالبه کنیم.
کد خبر 6039147

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/743568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

149151 نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند

تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

استقلال خوزستان 1-1 ملوان: تیم پورموسوی در گردنه سقوط

دل دوستان شکستی!

بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

ایده ای برای تقویت هوش خردسالان

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

ادای احترام رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدای مازندران

اعلام محدودیت ترافیکی در 2 محور گیلان

انتشار اعلان نمایشگاه کتاب

جزئیات جدید از پشت پرده مسمومیت پزشکان در شیراز

اعمال محدودیت ترافیکی در 2 محور گیلان

تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران

کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود

سخنان دلنشین دکتر مجتبی شکوری

آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد

توزیع 313 بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر

اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان

درخشش غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

از شبنم عشق خاک آدم گل شد

ادعای بایدن درباره مخالفت حماس با آتش بس

نامه سرپرست دانشگاه گیلان به 38 نفر از روسای دانشگاه های آمریکا

بازگشت 282 دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر

داستانک/ اهمیت همسر

رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

وام ازدواج ایثارگران در سال 1403 چقدر است؟

تجلیل از مربیان عقیدتی و سیاسی و معلمان بسیجی شهرستان صومعه سرا

ایجاد اشتغال برای 2560 نفر توسط بسیج سازندگی گیلان

تقدیر از روسای دو کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 1403

تودیع و معارفه سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش

«آذرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد

فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید

آزار شیطانی پنج زن از سوی یک مرد رمال

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 12 اردیبهشت 1403

اسرائیل، حزب الله را تهدید به اشغال لبنان کرد!

پیام تشکر نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از فرزند جانبازی که جان نوزاد سه روزه را نجات داد

چهارمین دوره دانش افزایی مهارت‌های شناختی و ارتباطی با تمرکز بر مدیریت احساسات منفی برگزار شد

هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

خنکای هوا در راه گیلان

کشف انواع پوشاک قاچاق در رودبار

استاندار گیلان: طرح‌های سالم‌سازی دریا از یکم خرداد آغاز به کار می‌کنند

171 روستا در گیلان از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند

چاپ مجموعه‌داستانی درباره شهدای شاه چراغ و اغتشاشات 1401

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد

جوری که مامان ها با بچه ها تمیزکاری می کنن!

شهیدان رجایی و چگینی، الگوی بی‌نظیر معلمان