نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد:

رشد 40 درصدی مشارکت گیلانیان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، از شرکت 31 هزار گیلانی در هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: شاهد رشد 40 درصدی مشارکت گیلانیان در این رویداد مهم فرهنگی نسبت به دوره گذشته این جشنواره هستیم.
هادی نوری، در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، از شرکت 31 هزار گیلانی در هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار کرد: شاهد رشد 40 درصدی مشارکت گیلانیان در این رویداد مهم فرهنگی نسبت به دوره گذشته این جشنواره هستیم.
وی با اشاره به اتمام مهلت شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: پس از اعلام آغاز هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی از سوی دبیرخانه مرکزی این جشنواره در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کمیته ای ویژه متشکل از معاونین و مسئولان ستادی در جهت برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم فرهنگی برگزار و در مراحل اولیه با تفکیک وظایف هر یک از اعضا، برنامه زمانبندی مشخص و مدون تنظیم شد و در اختیار ادارات شهرستانی قرار گرفت.
این مقام مسئول، از همکاری سازنده دستگاه ها و نهادهای استانی در دوره گذشته جشنواره یاد کرد و افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز با برگزاری نشست های متعدد با مدیران، مسئولان و صاحبنظران درخصوص همکاری سازنده ایشان در جشنواره اقدامات مهمی به انجام رساند.
نوری، به انجام تبلیغات محیطی گسترده جشنواره با همکاری سپاه قدس گیلان و شهرداری های استان و برنامه های مشترک با شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیز سازمان بهزیستی استان اشاره کرد و آن را از مهمترین اقدامات در جهت معرفی هرچه بهتر جشنواره به مردم دانست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، تعامل سازنده صدا و سیمای مرکز گیلان در معرفی این رویداد مهم را یادآور شد و با بیان اینکه در طول مدت برگزاری جشنواره گزارش ها، برنامه های مناسبتی و اطلا رسانی خوبی از سوی این سازمان انجام شد، از عوامل اجرایی آن قدردانی کرد.
وی همچنین نقش سازمان منطقه آزاد انزلی در برگزاری دوره های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی را نیز خاطرنشان کرد و با بیان اینکه این سازمان اقتصادی با رویکردی فرهنگی همواره در کنار مجموعه کتابخانه های قرار گرفته است، از همکاری گسترده سازمان منطقه آزاد انزلی در هشتمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در مراسم اختتامیه خبر داد.
نوری، به برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه جشنواره رضوی و با محوریت معرفی منابع هفتگانه این جشنواره در کتابخانه عمومی گیلان خبر داد و گفت: در مدت برگزاری جشنواره کتابخانه های عمومی استان گیلان برنامه های متنوعی همچون برگزاری ویژه برنامه قصه گویی از منابع بخش کودک و نوجوان، نشست های کتابخوان، محافل کتابخوانی، حضور کتابداران در مهدهای کودک و برگزاری برنامه های فرهنگی با موضوع جشنواره و نیز حضور علاقمندان به کتاب در کتابخانه ها انجام و منجر به تاثیرات مثبت در مشارکت گسترده مردم شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، به تولید بیش از 60 عنوان خبر اختصاصی مربوط به جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در روابط عمومی کتابخانه های استان اشاره و از همراهی اصحاب رسانه در پوشش مناسب رویدادهای مرتبط با جشنواره رضوی و اطلاع رسانی به مردم کتابخوان گیلان قدردانی کرد.
وی با اشاره به آمار مشارکت گیلانیان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته به میزان 22 هزار نفر، به مشارکت 11 هزار و 667 گیلانی تنها در بخش الکترونیک جشنواره و رشد 3 برابری استفاده از این بخش نسبت به سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: در این دوره از جشنواره، گیلانیان در 16 شهرستان استان با استفاده از فضای الکترونیکی از هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی استقبال کردند و یک سوم از کل مشارکت کنندگان را تشکیل دادند.
نوری، مشارکت مردم کتابخوان گیلان در دوره هشتم جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در مقایسه با دوره های گذشته را چشمگیر عنوان و با ارائه آماری از میزان مشارکت مردم در این جشنواره، تصریح کرد: در دوره هشتم جشنواره کتابخوانی رضوی که به همت تمامی همکاران و لطف و عنایت امام رئوف حضرت امام رضا(ع) مشارکت 30 هزار و667 نفر در بخش های مکتوب و الکترونیک جشنواره را به همراه داشته است که از این میزان 62 درصد از بخش مکتوب و 38 درصد آنان از بخش الکترونیک استقبال کرده‌اند و نسبت به سال گذشته افزایش 40 درصدی شرکت کنندگان را نشان می دهد.
وی افزود: براساس آمار دبیرخانه جشنواره 500 خانواده گیلانی در هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی مشارکت و در این رویداد مهم فرهنگی شرکت کردند. همچنین از مجموع 16 شهرستان،‌ شهروندان همه شهرستان ها در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده‌اند. در مجموع میزان مشارکت در این جشنواره نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، به تاثیرات مثبت هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با معرفی منابع هفتگانه این جشنواره در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مردم ایران ارادت و انس خاصی با امام رئوف حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان دارند و در طول تاریخ از فرصت حضور خاندان ولایت در این کشور به خوبی استفاده و از برکات این حضور بهره مند شده اند.
نوری اضافه کرد: ایرانیان همواره و با اشکال مختلف ارادت خود را به خاندان پاک رسول الله(ص) نشان داده اند و در دوره کنونی نیز نهاد کتابخانه های عمومی کشور با برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی سبک زندگی این امام بزرگوار سعی در الگوسازی بهتر برای کودکان، نوجوانان، جوانان و همه اقشار مردم داشته که در این مسیر نیز موفقیت های بسیاری به دست آورده است.
این مسئول فرهنگی، میزان مشارکت مردم مناطق محروم روستایی استان در جشنواره هشتم رضوی در مقایسه با دوره های گذشته آن را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: استفاده از ظرفیت کتابخانه های سیار استان گیلان و همچنین کوله های کتاب توانست بخش اعظمی از مشکلات در حوزه مشارکت این عزیزان را تا حد بسیار زیادی جبران کند.
نوری، ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، اختتامیه این جشنواره ملی در استان گیلان ساعت 9:30 روز چهارشنبه، 7 شهریور با حضور برگزیدگان جشنواره، چهره های فرهنگی استان، کتابداران، مسئولان، علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مخابرات استان گیلان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/52311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری